@Jakop de Bruin: Haha, ja maar gebruik de waterpas vanwege zijn vorm om de rails tijdens het drogen van de lijm wat aan te drukken. Net als de stukken U profiel.
@hubertus: Yep. Meer mensen doen dat overigens. En zo zijn er meer wegen die naar Rome leiden
Reden voor mij is dat ik in het verleden eens een wet wash heb gebruikt en dat de rails ging wijken door het vocht, met scheuren in de ballast als gevolg. Houtlijm (en ook voorstrijk) lossen op door water. Nu weet ik niet of ik dat nu wel ga doen met een wetwash. Of dat ik het vervuilen ik ga vervuilen met de airbrush. Bijkomend voordeel is dat ik de rails niet met schroeven hoef vast te zetten, wat mogelijk een hobbelbaan kan geven als je ze te strak aan draait. En ik hoef na het ballasten niet de schroefgaten nog eens te doen.
Maar goed, dit werkt voor mij. Voor jouw werkt wellicht wat anders. Het is net wat je prettig/handig vind.
Overigens lijm ik het met D3 Houtlijm, wat vochtbestendig is. Op de modulescheiding soldeer ik de rails op schroeven.