Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 86 87 [88] 89 90 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015333 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1464


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1305 Gepost op: 19 Juli 2020, 10:05:00 »

Gaaf vertreksein is dat zeg!  Duim omhoog Aangezien ik nog wel op Beneluxspoor mag komen, ben ik erg benieuwd wie die levert. Ik ga eens neuzen.


Inmiddels ook een bestelling gedaan, helaas waren de hondekop neuzen op, dus ook maar een plan U kop besteld. Ook nog gekeken naar het tuinhek, maar aangezien ik er niet direct een bestemming voor in gedachte had heb ik die maar even laten liggen.
Brievenbussen! Altijd aanwezig bij een station en vast en zeker ook in Arnhem.
En die dus inderdaad ook meteen aangeschaft!

Leuk setje, nog een projectje dat niet af gaat komen.  Grin

Grtz,
Niels
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #1306 Gepost op: 19 Juli 2020, 13:06:10 »

Waar kan ik die virtuele dumptafel van Artitec vinden?
Gelogd
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1464


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1307 Gepost op: 19 Juli 2020, 13:36:35 »

Gewoon via de Artitecshop. Even abonneren op de nieuwsbrief en dan krijg je ze in je mailbox.

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1308 Gepost op: 25 Juli 2020, 17:21:18 »

Ik weet niet meer wie en waar en wanneer ik iemand een filmpje van het dynamisch schaduwstation beloofd heb, maar bij deze dan.  Cheesy

Er is niet meer te zien dan een vertrekkende Plan V die eenmaal vertrokken, het blok waarin hij stond vrijgeeft waarna een DD-AR stam die er achter geparkeerd stond, een plaatsje opschuift.
De DD-AR rijdt door de IR-straal, stopt en kruipt weer achteruit tot de IR-straal weer hersteld is.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1309 Gepost op: 25 Juli 2020, 17:31:43 »

Hee, het werkt.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1310 Gepost op: 25 Juli 2020, 18:50:12 »

Nice!

Eh, ik bedoel Uitgeest.

Nee ook niet: Waldijk natuurlijk!

 Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1311 Gepost op: 11 September 2020, 09:02:02 »

Een paar dagen in het oosten de lands verbleven in het kader van de alternatieve vakantie en wat blijkt....mijn partner (in crime) heeft een restaurant geboekt om de hoek bij Pijp-Lines in Enschede.  Cheesy

Natuurlijk hebben we eerst even Manuels winkel bezocht en en passant de Piko 1136 eens live bestudeerd, wat me toch weer in de twijfel-modus bracht want in real-view vallen die frontseinen wel mee in tegenstelling van de indruk die ik op BNLS kreeg bij de diverse foto's en met name in de vergelijking met de Roco's.  Undecided
Kortom, de 'nee, ik ga hem niet kopen' is nu weer 'wellicht toch wel een leuke aanwinst voor Waldijk' geworden.

Wél moest ik wat bij Manuel kopen vond ik en de keuze viel op een Artitec VGL Daf.



Hier in een onnatuurlijke omgeving op het perron van Waldijk en nog niet voorzien van speigels en ruitenwissers.
Kom ik wel op een punt dat ik eigenlijk niet meer om een VGL loods(je) heen kan want 3 VGL wagens tegelijk in Waldijk is wel wat veel.    Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1312 Gepost op: 11 September 2020, 11:13:43 »

Natuurlijk hebben we eerst even Manuels winkel bezocht en en passant de Piko 1136 eens live bestudeerd, wat me toch weer in de twijfel-modus bracht want in real-view vallen die frontseinen wel mee in tegenstelling van de indruk die ik op BNLS kreeg bij de diverse foto's en met name in de vergelijking met de Roco's.  Undecided
Kortom, de 'nee, ik ga hem niet kopen' is nu weer 'wellicht toch wel een leuke aanwinst voor Waldijk' geworden.


Ik zag gisteren op het Houtnerfforum een linkje naar Lippe staan voor de juiste ruitenwissers van Weinert.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1313 Gepost op: 12 September 2020, 15:13:16 »

Een paar dagen in het oosten de lands verbleven in het kader van de alternatieve vakantie

Mooi hè?! Wink


Natuurlijk hebben we eerst even Manuels winkel bezocht en en passant de Piko 1136 eens live bestudeerd, wat me toch weer in de twijfel-modus bracht want in real-view vallen die frontseinen wel mee in tegenstelling van de indruk die ik op BNLS kreeg bij de diverse foto's en met name in de vergelijking met de Roco's.  Undecided
Kortom, de 'nee, ik ga hem niet kopen' is nu weer 'wellicht toch wel een leuke aanwinst voor Waldijk' geworden.

Ik heb de 1152 (blauw met vishaken zonder neus) van Piko gekocht toen die net uitkwam eind vorig jaar. Een heel fraai model aan de buitenkant, maar over de binnenkant heb ik mijn twijfels. Die Piko-decoder is echt een afrader, zeker de sound-versie. Die heb ik na de nodige vijven en zessen vervangen door een LoPi. Nu heb ik toch weer een 2200 van Piko gekocht, met weer die Piko-decoder, ditmaal zonder sound. Dat geeft minder ellende, maar perfect is het nog steeds niet. Mocht je die 1136 van Piko willen kopen, dan raad ik je dan ook aan de decoder direct te vervangen. Wellicht wil de winkelier wel een deal sluiten, geen idee. Zelf ga ik niet aan deze beginnen, en niet alleen vanwege de decoder. De frontseinen zijn aan de grove kant vind ik, zoals je ook al hebt genoemd, en daarom smoelt 'ie niet lekker. Bovendien heb ik dan een nummerdoublure met het Märklin-exemplaar.

Succes met je wikken en wegen! Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1314 Gepost op: 22 September 2020, 19:00:18 »

De Piko 1136 staat vooralsnog even op de lange baan en dus niet hier op zolder waar een opruiming plaats vindt.

En als je aan het opruimen bent vind je e.a. en dat kan je dan een plekje geven, maar ook meteen richting werkplaats marcheren en de handen uit de mouwen steken.
Gevonden werden (o.a.) een afgebroken buffer van de 6495 en een zakje met 3D-geprinte buffers voor de Elotrains 1505.
Die laatste was er één verloren en (nog) niet gevonden, maar gelukkig wist ik reserve-exemplaren te bemachtigen.
Beide loks weer voorzien van het nodige stootwerk.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1315 Gepost op: 24 September 2020, 19:36:37 »

Gisteren is de Plan U opgeleverd door de werkplaats nadat de 8-polige stekkerverbinding los was gekomen van de eigenlijk wat summiere koppeling.
In de praktijk is het stel door deze stekkerverbinding gekoppeld, maar als die los raakt van de daadwerkelijke koppeling, wordt het stel voortgesleept aan de draadjes...
Bij de tweede lijmpoging gelukt (Bison MAX repair Extreme)

Dit, omdat het stel te zien is op spoor 3 samen met het eigenlijke onderwerp: de NS 1139.
Niet nieuw in Waldijk, maar ruim een jaar in de werkplaats geweest vanwege een uitgebrand frontseinenprintje die voor het gemak ook de decoder maar om zeep hielp.
De bewuste printjes zijn verwijderd, de frontseinen zijn nu de bekende ø2 mm buis LED's en de decoder niet meer een 'gewone' LoPi 4.0 met externe versterker voor Aux 3 en 4, maar een 54617 Lopi 4.0 PX (pluX22). Zie o.a. een draadje in 'digitaal' voor de avonturen met deze decoder  Undecided

Dan nog de pantografen op enig moment vervangen, want dit kan niet meer.



Het bovenste sein werkt ook als rangeersein alleen, echter die foto was niet scherp.



De sluitseinen waren met de kap er af even sterk, nu zie ik verschil.
De lok gaat nog even terug naar de werkplaats.



De cabineverlichting moet dan ook gelijk maar wat gedimd worden en wellicht met een overtrekpapiertje wat diffuser.
De lok heeft wel een soort van cabine gekregen én een machinist!
Voor een Märklin-lok niet vanzelfsprekend...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1316 Gepost op: 24 September 2020, 20:46:13 »

Zo, die 1100 ziet er weer beter uit met brandende seinen  Grin. Wat zijn 'buis Leds'?
 Als de kap toch open ligt maak dan meteen de stuurtafel zwart en twee oranjerode gangdeuren in de cabine, die deuren vielen nogal op, zie Piko 1100 draadje bij de buren.
De Roco 1145 stromafnemers zijn best mooi, knapt zelfs een merklin van op. Of de Piko 1100 stroomafnemers bestellen.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1317 Gepost op: 24 September 2020, 20:55:11 »

Deze  Grin
Heb ooit ergens die term buis LED gelezen meen ik, maar waar?

Die pantografen van Piko zijn mooi, maar zoals ik het begrijp €23,50 p/st wat ik wel fors vind.
Sommerfeldt 933 is ook nog een optie.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1318 Gepost op: 24 September 2020, 21:07:24 »

Wanneer zijn die gangdeuren oranje geworden? Afgaand op wat ik ervan kan zien op mijn eigen dia's moet het ergens in de jaren '80 zijn geweest.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1319 Gepost op: 24 September 2020, 22:32:40 »

Deze leds kan je mooi een eindje naar achteren plaatsen in het lamphuis, het lamphuis aan de binnenzijden eerst in de goede kleur schilderen en dan ronde glazen in het lampgat zetten. Krijg je een lamp met meer diepte zoals in het echt.
Zoiets dus;
IMGP1641a by G. van Vliet, on Flickr
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Pagina's: 1 ... 86 87 [88] 89 90 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: