Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017704 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Maikel van Velzen
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #1410 Gepost op: 5 Januari 2021, 21:51:43 »

Hallo Jakop,

Erg mooi gedaan! Complimenten. Volg je project met veel belangstelling.

Mvg Maikel
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1411 Gepost op: 7 Januari 2021, 20:31:07 »

Dank heren  Duim omhoog

Na de snert nog even op het dak geklommen om de laatste werkzaamheden aan het rijtje jaren '30 woningen te verrichten zodat dit niet verzand tot een net-niet-af-projectje.

8 antennes geplaats waarvan 1 duidelijk aan vervanging toe is....zal weinig beeld geven vrees ik. 



Een beetje half gare foto, maar het is een onmogelijk hoekje...  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #1412 Gepost op: 7 Januari 2021, 21:00:49 »

Die gaan sowieso weinig ontvangen, tenzij de zender aan deze kant van het pand staat  Grin
Meestal zaten ze aan de schoorsteen bevestigd zodat er 'vrij zicht' was op de zendmast.
Gelogd

NI
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1413 Gepost op: 7 Januari 2021, 21:13:03 »

Dit zijn duidelijk huurwoningen, want alles heeft dezelfde kleur. Fraai resultaat! Duim omhoog

Mocht je trouwens overgaan tot verweren, vergeet dan niet de roetaanslag uit de schoorstenen op het schuine dak Wink
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1414 Gepost op: 7 Januari 2021, 21:33:24 »

Ik denk zomaar dat het schuine dak in 1:1 de reden is dat de antennes in 1:87 niet op de schoorstenen zijn geplaatst.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1415 Gepost op: 7 Januari 2021, 21:54:46 »

[wijsneusmodus]Kibri heeft gaatjes voorgeboord voor die antennes. Ik denk dat dat de reden is dat de antennes daar zitten.[/wijsneusmodus]
Gelogd
Cees Baarda
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 58



WWW
« Antwoord #1416 Gepost op: 8 Januari 2021, 08:31:30 »

Als voormalig centraal antenne monteur heb ik wel wat opmerkingen / weetjes.
1. De antennes staken over het algemeen boven het dak uit. Juist vanwege dat “vrije zicht” naar de zendtoren. En niet onbelangrijk; er kan in de dakconstructie metaal zitten, dat de ontvangst stevig verstoort. Aan de schoorsteen werd met GAI-masten nooit gedaan. Veel individuele masten ook niet. Wel op de manier zoals hier gedaan. Door het dak en dan aan de dakspanten vast gemaakt. Veel schoorstenen konden de krachten van de wind niet aan.
2. Deze rij huizen staat niet binnen het zendgebied van de zender Lopik, omdat de bewoners Nederland 1 dan niet kunnen ontvangen. De antennes daarvoor waren ruim 1,5 m breed.
3. In het tijdperk van deze baan, waren individuele antennes niet meer zo algemeen. Er waren, zeker bij huurwoningen, al heel veel gemeenschappelijke antenne voorzieningen en het was ook het begin van het ontstaan van de stedelijke systemen zoals we nu kennen van o.a. Ziggo. Dan stond er in zo’n stad of dorp ergens een veel hogere mast om meer zenders te kunnen bieden.
Dus individuele antennes waren er al niet meer zo veel. Wel aan het eind van zo,n blok een gemeenschappelijke mast, die dan ook ruim boven het dak uitstak.

Groet Cees
« Laatste verandering: 8 Januari 2021, 08:40:22 door Cees Baarda » Gelogd

webmaster HCC!m
eigen website: http://home.hccnet.nl/c.baarda

06-2019: begonnen aan de bouw van een modulebaan.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1417 Gepost op: 8 Januari 2021, 10:22:43 »

Klopt wat de 1200-baas zegt, Kibri heeft gaatjes in het dak gemaakt en ik had geen zin om die onzichtbaar weg te maken.  Cheesy

@ Cees

1. Mee eens. Heb zelf in de jaren '80 menig antenne geplaats. (mijn vader had een installatie bedrijf)
2. De antennes zijn door Kibri bedacht, ik vond ze goed genoeg voor het beeld.
3. Ben ik niet helemaal met je eens. Wellicht in de Randstad wel een punt, maar in niet stedelijke gebieden bleef kabeltelevisie behoorlijk lang uit.

Overigens is het nog steeds onduidelijk waar Waldijk precies ligt, maar het is i.i.g. geen grote stad  Grin Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Cees Baarda
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 58



WWW
« Antwoord #1418 Gepost op: 8 Januari 2021, 10:58:17 »

@Jacob
Citaat
3. Ben ik niet helemaal met je eens. Wellicht in de Randstad wel een punt, maar in niet stedelijke gebieden bleef kabeltelevisie behoorlijk lang uit.
Dat hoef je niet te zijn, want het blijft jouw wereld.
Ik ben in 1981 begonnen bij een installatiebedrijf dat veel aan gemeenschappelijke antennes werkte. Ook dorpen als bijv. Arkel hadden toen al een groter systeem over behoorlijke wijken. Je moet dan toch wel denken aan zo'n 200 tot 300 woningen. Daarmee veranderde het aanzicht van zo'n dorp toch drastisch. Vooral woningcorporaties hadden toen al veel de antennes op hun huizen hiermee uitgebannen. Grappig was wel om dan in een wijk te komen, waar tussen de huurhuizen een enkele koopwoning stond. Heel de wijk geen antennes, behalve op die paar huizen waarvan de eigenaar niet mee wilde doen. Ergens in 1982 en daarna werden, die gemeenschappelijke systemen van een dergelijke grootte dat je het wel een CAI kon gaan noemen. Ik heb in de jaren '82 t/m '84 gewerkt aan zulke installaties in Dordrecht, Zwijndrecht, Hulst, Barneveld, Oudenbosch en bijv. Rucphen, St. Willebrord, Schijf e.o. als een groot netwerk. Dus eigenlijk ook niet alleen de randstad.

groet, Cees
Gelogd

webmaster HCC!m
eigen website: http://home.hccnet.nl/c.baarda

06-2019: begonnen aan de bouw van een modulebaan.
Maikel van Velzen
Newbie

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #1419 Gepost op: 8 Januari 2021, 11:49:41 »



Overigens is het nog steeds onduidelijk waar Waldijk precies ligt, maar het is i.i.g. geen grote stad  Grin Wink

Laat ik nu net wel weten waar Waldijk ligt Wink
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1420 Gepost op: 8 Januari 2021, 11:55:54 »

Zelfs Google Maps weet het.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1421 Gepost op: 8 Januari 2021, 12:16:40 »

Dat hoef je niet te zijn, want het blijft jouw wereld.

Los daarvan is het een feit dat kabeltelevisie bij mijn ouders destijds ergens in de jaren 90 beschikbaar kwam.
Nu heb ik het wel over sterk achter gebleven gebied (Friesland), maar ik kan me zo voorstellen dat Groningen, Drenthe en bv. de achterhoek niet anders waren.

Anyway...in Waldijk staan nog antennes  Grin

@ Gert

Ik kan de plaats (cq. gemeente) Waldijk niet vinden op GM  Huh?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1422 Gepost op: 8 Januari 2021, 12:40:43 »

>Hier< ergens, blijkbaar... "identifies as women-led" Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1423 Gepost op: 8 Januari 2021, 12:51:30 »

@ Gert

Ik kan de plaats (cq. gemeente) Waldijk niet vinden op GM  Huh?


Meen je dat nou? Google Maps brengt mij op een kleine kilometer van jouw huis. Ik zal om privacy redenen de link niet hier plaatsen maar naar jou mailen, dan kun je het zelf zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1424 Gepost op: 8 Januari 2021, 13:08:13 »

Toch is dat een wijk.... geen plaats, geen gemeente 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: