Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 87   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 348914 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 490


« Antwoord #450 Gepost op: 13 Juli 2017, 18:41:01 »

Niet benevelen? Als ik dat doe dan gaat wordt mijn ballast meegenomen door mijn lijmmengsel (voorstrijk + water en een drupje afwasmiddel). Maar jouw ballast is volgens mij wat grover misschien dat dat daarmee helpt.

Geen prioriteit? Wat wel? De zomer lijkt weer voorbij dus lekker bouwen maar  Wink
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #451 Gepost op: 13 Juli 2017, 21:16:34 »

Vermoedelijk werkt dat grovere van de ballast mee inderdaad.

Momenteel heeft de GTI de prioriteit  Cheesy
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 490


« Antwoord #452 Gepost op: 14 Juli 2017, 22:34:19 »

Dat zijn ook mooi dingen om mee bezig te zijn  Duim omhoog
Gelogd
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 173


Busje rijden...


« Antwoord #453 Gepost op: 31 Juli 2017, 23:03:42 »

Even een late reactie over je schaduwstation: Heb je wel eens gekeken om je schaduwstation(s) in te delen als dynamische blokken? Je kunt dan binnen 1 blok 2 treinen kwijt en Koploper deelt dit in volgens de treinlengte. Kost je 2 lichtsluizen, maar verdubbelt je capaciteit.
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #454 Gepost op: 1 Augustus 2017, 06:02:34 »

Eerlijk gezegd niet....al heb ik Gert wel aanbevolen dit te doen in zijn nog te bouwen schaduwstation  Cheesy

Is wel een idee voor de langere sporen van ca. 250 cm. Dank voor het idee. Wie weet?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #455 Gepost op: 7 Oktober 2017, 21:55:25 »

Houten 07-10-2017, begin van het (of mijn) modelbouwseizoen.  Duim omhoog

Het was druk in Houten. Kennelijk waren er meer die dit een goed begin vonden.
Bij Gert Frank's laatste boek opgehaald en bij toeval daar Frank (Eemstede) en Arjen(52) ontmoet.
Leuk om nu ook gezichten bij de namen te hebben  Cheesy

Een behoorlijke bestelling opgehaald bij MTE



-7 airco's voor op 1700 loks (na 4/5 jaar in bestelling)
-Artitec Scharfenberg om in de toekomst mijn Sprinters te koppelen
-Fleischmann kunststof raillassen
-een paar Roco slepers
-decodertje voor in de mABk



Brekina DAF



Piko Bm235  Duim omhoog



Naast de ACME waarmee hij samen mee in de Frans Hals gaat rijden.

Naast de Roco BM234, die ik ook heb, gehouden en conclusie: de Piko verslaat de Roco. Subtiele ribben op het dak, mooiere wielstellen en geverfde remkranen en trappen. De laatste zijn bij Roco de kleur van de bodem.



De Piko 2342....Mooi model, jammer dat er bij de 3rail een Uhlenbrock decoder in zit i.p.v. ESU wat de 2 railers wel krijgen.
Verder zitten de meeste functies > F8 geprogrammeerd en hoe en wat zit niet bij de lok...  Undecided
Op de site van Scale Trading staat wel een instructie om alle functie op F1-F8 te krijgen, dus dat komt wel goed.



Je kan wel zien dat de 2342 net uit de werkplaats is gekomen na een revisie en de 2203 er nodig aan toe is...  Wink

Kan je ze vergelijken? Natuurlijk...het zijn 2 modellen van hetzelfde grote voorbeeld. Is de vergelijking eerlijk?
Met 40 jaar tussen de ontwikkeling in feite niet. Technisch is het verschil denk ik enorm en ja, er is e.a. aan te merken op de kap van de Roco, maar in wezen valt dat best mee. Met wat eenvoudig pimp-werk kan de Roco best naast de Piko staan.
Overigens heb ik plenty Roco's gezien vandaag. €29-€69 en dan was de goedkoopste zeker niet de slechtste en de duurste niet de mooiste  Grin

Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1753


« Antwoord #456 Gepost op: 8 Oktober 2017, 00:04:27 »



Kan je hier iets mee?
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #457 Gepost op: 8 Oktober 2017, 00:07:27 »

Citaat
Op de site van Scale Trading staat wel een instructie om alle functie op F1-F8 te krijgen, dus dat komt wel goed.

Daar doelde ik hier op inderdaad.

EDIT ik zie nu dat je dit bij Pijlines vandaan hebt, staat dus exact zo bij Scale Trading
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 490


« Antwoord #458 Gepost op: 8 Oktober 2017, 08:13:09 »

Mooi dat het weer begint voor je  Grin

Weet jij hoe het zit met de zwaailichten van de Piko. Tot 1985 waren die namelijk blauw ipv rood. Voor mijn Roco 2400 heb ik daar andere zwaailichten voor kunnen bestellen. Hoe zit dat bij Piko?
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #459 Gepost op: 8 Oktober 2017, 09:05:08 »

Geen idee of zie maken. Er zit een uitgebreide lijst met artikelnummers van losse onderdelen bij en wellicht ook van de zwaailichten, maar of er ook blauwe op staan.... Ik check het wel even als ik de doos weer open heb maar vrees eigenlijk van niet.  Undecided
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1587

Oude meuk in h0


« Antwoord #460 Gepost op: 8 Oktober 2017, 09:17:39 »

Hallo Jakop, in een ander modelspoorforum is een hele discussie gaande over het ontbreken van de omgekeerde L-verlichting aan de cabinezijde van deze loc.
Is dat bij/voor jou geen probleem?
Gelogd

Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #461 Gepost op: 8 Oktober 2017, 09:28:14 »

Klopt inderdaad Arjen. Die doet het bij mij ook niet. Slordig van Piko, net als de zwarte randen van de zijramen trouwens. Waar ze dat nu vandaan halen  Huh?
Aan de ramen ga ik niets doen, misschien dat ik t.z.t. een smd plaats zoals omschreven bij de buren, maar heeft geen prioriteit. De lok is voorbestemd om een grindtrein te trekken met de huif voor, in die situatie mis ik dat lampje dus niet.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #462 Gepost op: 29 Oktober 2017, 17:23:25 »



Waldijk 3.1 lanceerde ik op 12 juni. Toen de plannen nader werden uitgewerkt bleek dat de nieuwe uitbreiding onder de voetgangerstunnel van het station door zou gaan.
Dát betekende nieuwe procedures....en tekeningen....etc.
Maar nu is het eindelijk zover: de breekploeg kan aan de gang!
I.p.v. een ingenieuze tunnelboor o.i.dergelijks onderstaande gereedschappen.



O ja, er kwam nog een boormachine te hulp toen het echt moeilijk werd.

De situatie voor aanvang van de werken.



Links het einde van het huidig blok 33 wat in feite alleen maar het kopspoortje is voor de pendelende DE2. Op de positie van de rechte rail in beeld zal de eerste wissel moeten komen.
Ook in beeld: spant 1 en 2 en minder duidelijk nr. 3.
Dat is ook meteen de volgorder van moeilijkheid aangezien nr. 3 volledig ingebouwd is tussen frame en plaatwerk van het zichtbare deel.



Betreffende spant van de andere kant. Ik ga proberen horizontaal te zagen op de hoogte van de bovenkanten van de geboorde cirkels.
Daar kunnen treinen onderdoor. 2 cirkels zal genoeg zijn.



De situatie nu: spant 1 en 2 zijn gedeeltelijk verdwenen. Spant 3 is zoals gepland bezaagd.



Nu moet eerste de elektroploeg aan de gang want er hangt e.a. draadwerk in de weg. Die moeten eerst worden omgeleid voor het tweede deel op z'n plaats kan worden gepast
Rails en bedrading zullen trouwens eerst op de delen worden aangebracht vóór deze delen definitief bevestigd worden.

Het begin is er.  Duim omhoog

« Laatste verandering: 29 Oktober 2017, 17:39:47 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6003


WWW
« Antwoord #463 Gepost op: 29 Oktober 2017, 17:46:49 »

Het was inderdaad in het nieuws, maar volgens mij was je al een tijdje geleden begonnen toch?  Wink



groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6406


232*


WWW
« Antwoord #464 Gepost op: 29 Oktober 2017, 19:25:40 »

 Grin  Grin  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 87   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: