Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015266 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #660 Gepost op: 13 November 2018, 08:22:48 »

Precies op een modelbaan/modulebaan kan alles  Grin Duim omhoog

mvg,

Matthijs
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #661 Gepost op: 13 November 2018, 11:58:38 »

Nu zijn die verkrijgbaar van Heris en LS Models, maar enorm schaars merk ik al een tijdje.
Nu komt de Bcm246 uit de Bcm243 die, heb ik me laten vertellen, uiterlijk niets anders is.
Bcm246 is inderdaad een ombouw uit Bcm243, waarbij zover ik weet aan de buitenkant niets is veranderd, even afgezien van die minuscule 3 die een 6 is geworden. Zelfs de rijtuignummers zijn dacht ik grotendeels hetzelfde gebleven.
Ik denk alleen niet dat er in 1993 nog rijtuigen rondreden met zwarte stelbalk, afgaande op de geleerden was het daarmee 2e helft 80-er jaren wel afgelopen. Ik vraag me zelfs af of er Bcm246 met zwarte stelbalk zijn geweest. De ombouw vond namelijk vanaf 1980 plaats, toen de DB ook voor de stelbalken al op oceaanblauw was overgegaan.
Maar ja, alternatief is nog langer zoeken of hopen dat Roco of Piko ooit met deze rijtuigen uit gaan komen. 

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #662 Gepost op: 14 November 2018, 18:54:36 »

Gefeliciteerd! Duim omhoog Waarschijnlijk ben je me net voor geweest bij die handelaar. Ik heb minder goed kunnen zoeken, maar iig geen Bcm gevonden. Ik zoek er eentje voor een NordWest Express in de jaren '70. Mocht je deze dus kwijt willen ooit...

Mijn ervaringen met LS zijn trouwens dat dit soort DB-rijtuigen na verloop van tijd gaan doorhangen, dus als je er in de lengterichting langs kijkt zijn ze krom (hebben een buikje). Ik dacht dat dat kwam doordat ik ze in de OVP bewaarde met teveel druk op het midden (zit een schuimplastic blokje), maar dat schijnt volgens "de geleerden" niet zo te zijn. Heeft met de Chinese gietmethode te maken (te snel afkoelen oid)?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #663 Gepost op: 14 November 2018, 21:13:17 »

Dank je!  Grin  Het zal ergens rond 14:30 zijn geweest dat ik hem kocht.

De kans dat hij verkocht gaat worden is nihil vrees ik  Wink

Ondertussen is het Artitec huisje klaar (vind ik)





Om eerlijk te zijn geef ik mezelf een 6,5 of hooguit een 7- en overigens het concept resin huisjes ook  Undecided
Wat niet wegneemt dat ik er nog een paar ga bouwen en zelfs nog nieuwe bijkopen want de Nederlandsche uitstraling wint van het bouwgemak.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #664 Gepost op: 14 November 2018, 21:26:27 »

Bcm246 is inderdaad een ombouw uit Bcm243, waarbij zover ik weet aan de buitenkant niets is veranderd, even afgezien van die minuscule 3 die een 6 is geworden. Zelfs de rijtuignummers zijn dacht ik grotendeels hetzelfde gebleven.
Ik denk alleen niet dat er in 1993 nog rijtuigen rondreden met zwarte stelbalk, afgaande op de geleerden was het daarmee 2e helft 80-er jaren wel afgelopen. Ik vraag me zelfs af of er Bcm246 met zwarte stelbalk zijn geweest. De ombouw vond namelijk vanaf 1980 plaats, toen de DB ook voor de stelbalken al op oceaanblauw was overgegaan.
Maar ja, alternatief is nog langer zoeken of hopen dat Roco of Piko ooit met deze rijtuigen uit gaan komen. 

Mocht Piko er mee komen -ze zijn goed bezig momenteel- dan zou het met deze kennis nu op zak, wel eens zo kunnen zijn dat die aangeschaft worden en 1200blauw toch nog in beeld komt voor deze LS Models  Wink

Eerst de ICR's brillemans....eerst de ICR's...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #665 Gepost op: 14 November 2018, 23:00:54 »

Vind het huisje best fraai geworden hoor! Welke kleur heb je voor de muren gebruikt? Bij mij komen de mengverhoudingen van Artitec altijd meer rood achtig uit (zie mijn topic). Ja het is wat bewerkelijk. Maar op zich als je de slag te pakken hebt wel leuk om te doen hoor met een behoorlijk resultaat.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #666 Gepost op: 15 November 2018, 20:48:06 »

Ik moest 'm even opzoeken: 70 Matt brick red

Al zit er m.i. weinig rood aan en vooral veel bruin  Cheesy

Mengen doe ik niet. Je mengt te weinig of te veel...althans dat is mijn ervaring
Ik ga nog wel even op zoek naar nog wat andere iets rodere tinten voor andere huisjes.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #667 Gepost op: 15 November 2018, 23:59:10 »

Humbrol 113 uit mijn hoofd  Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #668 Gepost op: 16 November 2018, 16:52:44 »

Dat is roestbruin....zit op m'n rails ed.  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #669 Gepost op: 16 November 2018, 18:28:13 »

Dat het zo heet wil niet zeggen dat je het niet op een muur kan smeren  Smiley Tilly Models raad het aan om te gebruiken voor muren.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #670 Gepost op: 16 November 2018, 18:36:39 »

Niet bij het model waar ik nu aan begonnen ben  Grin
Maar ik bedoelde dat aan die kleur niks rood te bekennen is.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #671 Gepost op: 16 November 2018, 19:01:05 »

Grappig dat dat per persoon dan toch verschilt. Ik vind in 113 wel iets roods zitten  :Smiley

Overigens de modellen van Tilly die ik gebouwd heb zijn 87001 en 87020  Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #672 Gepost op: 16 November 2018, 19:05:28 »

87001 ben gisteren aan begonnen en ik meende dat daar een andere kleur stond voor de muren....ligt boven en ik op de bank  8)b

EDiT Humbrol 70 matt brick red zegt de handleiding van mijn 87001, maar daar is het vorige pand dus al mee gedaan. Morgen eens kijken of ik een tintje roder kan scoren
« Laatste verandering: 16 November 2018, 21:07:16 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #673 Gepost op: 18 November 2018, 20:33:59 »

Mengen doe ik niet. Je mengt te weinig of te veel...althans dat is mijn ervaring

schreef hij nog maar 3 dagen terug....en nu dan toch een kleur gemengd  Grin
Ik was gisteren te lui om in het Heemskerkse naar de hobbywinkel te gaan en daar de Humbrol en Revell standaards te scannen op een mogelijke steenkleur voor het pandje wat onder handen is.



Een mengsel van Humbrol 70 matt brick red -die zoals gezegd weinig rood in zich heeft- en Humbrol 73 matt wine van ongeveer 1:1 geeft net even dat meer rood wat ik zocht. Net genoeg gemaakt trouwens...  Cheesy

Eerste indruk van het Tilly Models huisje is dat het een klasse beter is dan de Artitec die ik net af heb.
Ik realiseer me echter wel dat op basis van 2 huisjes dat niet echt eerlijk is.
Overigens voorzie ik nog een fikse uitdaging om het dak een beetje redelijk passend aan elkaar te krijgen.
Daar zit nu al 3 kwartier vijlen - passen - vijlen - passen in en ben nog niet tevreden.  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #674 Gepost op: 1 December 2018, 23:05:17 »

Eerste indruk van het Tilly Models huisje is dat het een klasse beter is dan de Artitec die ik net af heb.

Dat onderschrijf ik nog steeds, echter heb ik wel een major gevecht achter de rug met het dak van het Tilly huisje  Shocked

Het dak komt in 4 delen die aan één gelijmd dienen te worden.
Die 4 delen zijn al door Tilly samengesteld uit meerdere delen.
2 hoofddelen (dakpannen) die onder een hoek aan elkaar gelijmd zitten.
In deze dakdelen zitten de dakkapelletjes en dakramen ook als los geproduceerde onderdelen ingelijmd.
Dit ziet er zeer strak en verzorgd uit. Geen enkel klacht over.

Echter is de pasvorm van de 4 hoofddelen een ander verhaal....
In mijn vorige bericht vermeldde ik al een uitgebreide vijlsessie en die is later nog eens voortgezet.
Uiteindelijk lijkt alles redelijk te passen, echter moet onder redelijke grote kracht tegen elkaar gedrukt en gemodelleerd worden.
Dit met handkracht geprobeerd begin deze week tijdens poging één en gefrustreerd de 4 delen nadien weer in hun doosje gemikt...  Sad

Vandaag was het tijd voor poging twee! Met behulp van een houten mal die de basis van het dak aangedrukt hield kon ik met geduld de vier delen tegen de schoorsteem gedrukt houden tot de lijm hield.



Zit het nu perfect aan elkaar? Nee... maar 80% perfectie heb ik wel gehaald. Wellicht nog te upgraden naar 90%.
Één lijmrand zit niet perfect, maar kan nog wel wat aangedrukt worden en wellicht beter vastgezet.

Onder het dak zit een rand die in  het vierkant van de muren zou moeten passen. Niet dus...
Nu is die er af te snijden, dus dat komt wel goed uiteindelijk.

Zijn resin kits net zo 'makkelijk' dan conventionele Faller/Kibri/Vollmer bouwdozen?
Ik vind van niet. Maar onbouwbaar zijn ze ook niet. Misschien krijg ik er nog wel eens slag van  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: