Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 166   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1015350 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #675 Gepost op: 16 December 2018, 16:42:50 »

De vorderingen van dit huisje gaan niet zo snel, mede door veel rijden en 'tweaken' aan Koploper cq. hardware probleemjes als onwillige wisselspoelen, losse draden etc. oplossen, maar deze week is er nog wel wat aan het huis gedaan.



Nog zonder deuren, glaswerk en wheatering en van de beste kant



Hier de wat mindere kant.... Met name de aansluiting van het dak dus. Maar zo opstellen dat deze kant niet naar de kijker toe gericht is  Undecided



De 1217 bracht vandaag de D284 stam naar Waldijk. Hier op spoor 3 in afwachting van toegang tot het werkplaatsspoor.
De stam bleek ontsporingsgevoelig en stap 1 is alle wielen exact op 14,0 mm te laten zetten door de werkplaats.
Vandaag was er tijd en ruimte voor deze klus en werden de rijtuigen van hun assen ontdaan die hun weg vervolgden naar de assenperserij.



Inmiddels staat de stam weer op de rails en is in afwachting van een vervangende lok voor de testritten.
De 1217 is nl. ook binnengenomen vanwege een rumoerige tandwielkast.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #676 Gepost op: 22 December 2018, 16:41:05 »

Zoals al gemeld in het Kalktreindraadje heb ik bij Vlaardingen wat bestellingen opgehaald.
Naast de kalkwagens nam ik Tilly Models 87091 mee naar huis



Opgegroeid is een dergelijke smederij-garage-benzinepomp situatie was de aanschaf van dit model een must.
Het mag inmiddels duidelijk zijn dat ik al bezig ben het resin-bouwen onder de knie te krijgen met wat eenvoudiger modellen, maar deze gaat t.z.t. ook aan de beurt komen.

Verder nog de excl. MTE Brekina ambulance tp. IV



Hij was op de vorige foto ook al te zien, maar het model verdient een close up.
Zelfs de ster op de grill is 'open' weergegeven, wellicht wat te groot, maar toch...
Top modelletje en precies goed voor Waldijk.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #677 Gepost op: 23 December 2018, 12:44:32 »

Mooie ziekenauto. Mijn eerste gedachte was dar die wat te oud is voor Waldijk, maar het lijkt dat dit model Mercedes nog tot 1976 is gebouwd. Waldijk begint in 1980?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #678 Gepost op: 23 December 2018, 13:13:59 »

Klopt. Maar in relatief kleine plaatsjes als Waldijk gaan de ambulances en ook de brandweerauto's lang mee  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1464


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #679 Gepost op: 23 December 2018, 16:51:53 »

Leuk model die ambulance!  Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #680 Gepost op: 23 December 2018, 20:25:50 »

Ik zag zelfs dat ze nog in 1977 als ambulance zijn geleverd, dus grote kans dat die in een Fries dorp als Waldijk 10 jaar later nog rondreden.  Grin

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat ik al bezig ben het resin-bouwen onder de knie te krijgen met wat eenvoudiger modellen, maar deze gaat t.z.t. ook aan de beurt komen.
Je bent in elk geval niet de enige die niet heel blij wordt van resin. 

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #681 Gepost op: 23 December 2018, 21:05:31 »

Ha ha, nee....Wim Vink is ook geen fan  Grin
Ik volg dat feuilleton ook met belangstelling, er is altijd wat te leren...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #682 Gepost op: 23 December 2018, 21:08:45 »

...Fries dorp als Waldijk...

 Shocked Shocked Waldijk ligt overal maar niet daar..  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #683 Gepost op: 29 December 2018, 21:57:35 »

Vandaag onderging Waldijk een grondige inspectie door een delegatie uit Plettenburg.
Natuurlijk verliep de demonstratie van de baan -zoals dat hoort bij een demo- rampzalig met een vastgelopen PC, ontsporende treinen, raadselachtig omgaande wissels en een drierail baan met slechter elektrisch contact dan de gemiddelde vuile tweerail baan  Shocked
Dat heeft wel geleid naar een prioriteit om snel een puko-reinigings en/of schuur wagen te ontwikkelen  Grin

Het goede nieuws is dat Waldijk een aanwinst rijker is, al moet die nog worden omgebouwd naar drierail én wat van ontbrekende assen worden voorzien.
Het neusje van de trein liet zich al even zien op spoor 3  Wink

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #684 Gepost op: 29 December 2018, 22:27:50 »

Het is bijna een anachronisme, die Plan U en die ICE3 naast elkaar.
Bijna, want in theorie kunnen beide treinen elkaar wel in Arnhem ontmoet hebben.

Heeft de burgemeester van Plettenburg geen preek gehouden over de voordelen van tweerail?   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #685 Gepost op: 29 December 2018, 22:35:28 »

Nee, maar hij ziet, denk ik, vanaf nu 3rail met andere ogen  Grin  als in het positieve geschetste beeld op andere fora is wellicht wat doorgeprikt
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #686 Gepost op: 29 December 2018, 22:45:46 »

Toevallig gisteren een flink deel van mijn loc-vloot na maanden weer eens laten rijden op mijn proefbaantje van 7 meter lengte. Er was slechts één loc die een beetje haperde (van Heljan). De rest (Roco, McK, Brawa en nog meer Heljan) reed vlekkeloos. En nu komt ie: ik poets de rails (tweerail uiteraard) bijna nooit. Het idee dat drierail automatisch meer bedrijfszekerheid betekent kan echt wel in de prullenbak. Railmateriaal is Rocoline.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #687 Gepost op: 29 December 2018, 23:18:29 »

Nee, het is m.i. geen wiel-rail comtactprobleem, maar vooral een sleper-puko probleem.
Of het nu vuil is of corrosie van de puntcontacten weet ik niet, maar dáár ligt de basis van de narigheid.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #688 Gepost op: 29 December 2018, 23:32:36 »

Bieden de fluisterslepers van Roco geen soelaas? Ik heb eens gelezen dat die qua ontwerp beter zijn dan de huis-eigen equivalenten van Märklin.
Misschien eens een proef doen met een locserie waarvan je meerdere nummers hebt: eentje voorzien van zo'n fluistersleper en eentje gewoon die van Märklin houden en dan vergelijken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #689 Gepost op: 29 December 2018, 23:35:24 »

Zelfde probleem...ligt 'm echt aan de puntcontacfen  Sad
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 166   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: