Wat in wezen het meest voor de hand ligt eigenlijk...
Inmiddels verder geknutseld met de 2200.
Om te beginnen de aandrijving gedemonteerd en open gemaakt. Dat zag er zo uit
Alles dus ontvetten en schoonmaken en daarna weer monteren met een drupje olie en een likje nieuw vet op de tandwielen.
Na montage en testrijden (= trafo-regelaar rechtstreeks aan de motor met draadjes) kwamen er 2 dingen boven:
1. Die veertjes zijn inderdaad Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
2. de sleper heft de wielen van het draaistel van de rails
Het tweede punt was een gevolg van de gemonteerde sleper in een ander modelspoortijdperk van mij, vermoedelijk +25 jaar geleden en moet worden herbekeken. Na bestudering heb ik een nieuw plaatje gemaakt, daar uitsparingen voor de tandwielen van de beide assen in gemaakt en de sleper niet in het midden gezet maar zo verschoven dat de uiteinden vrij naar boven konden inveren. Zo ver dat de sleper maximaal ingeveerd eigenlijk plat tegen het witte styreen plaatje zit.
Dan nog punt 1. Om dit op te lossen wilde ik de motor verbinden met de wielstellen met een stukje fiets-ventielslang. Dat heb ik vroeger wel eens eerder toegepast en ik toog naar de schuur om dit te pakken. Mis dus...waarschijnlijk te goed opgeborgen
of gewoon op. Bij de huidige ventielen niet meer nodig, dus ja waarom zal je het hebben liggen?
Van de week maar eens bij de fietsenmaker langs.
Omdat ik niet verder kon met de aandrijving een andere knoop doorgehakt. Het hoge derde sein van deze lok is (was) net zo groot als de onderste twee. Waarom Roco dit zo heeft gemaakt weet ik niet, bij mijn weten is er geen lok geweest met een dergelijk grote lamp. Later versies van de 2200 hebben wel een meer natuurgetrouwer kleiner sein.
De vijl ter hand genomen en daarna schuurpapier P800 nat.
Een stukje messing buis er in: uitwendig ø 2,5 mm / inwendig ø 1,7 mm
Zo uitvergroot zie ik dat het messing nog wel een zoetvijltje mag hebben..
En in de grondverf
O ja, wat op deze foto's ook te zien is: eens tukje styreen tussen de beide dakluiken zodat na schildering van het dak het één dakluik lijkt.
Inmiddels heeft Edwin een setje transfers opgestuurd en heb ik 3 mm LED's gehaald waar ik de zwaailichten van wil (proberen) te maken. Eigenlijk iets te groot, maar eens kijken wat dat wordt.