Warm op zolder of niet, de plannen blijven komen in de hersenpan van de bedenker
Ongetwijfeld geïnspireerd door de
schaduwstation-uitbreiding van Huub gingen mijn gedachten ook die kant uit.
Met name omdat een aantal relatief korte treinen (Koploper-4, Plan U, Plan V, DE 2) lange schaduwstationsporen bezet houden terwijl daardoor lange treinen zich ophopen vóór de schaduwstations.
Nu kunnen er ondergronds ook wel op de doorgaande sporen een paar treinen (tijdelijk) bivakkeren, maar ze blokkeren ondertussen weer andere, dus dat schiet niet op.
Veel ruimte is er niet meer ondergronds, maar er is nog wel iets mogelijk.
Het ene kopspoor (blok 33), wat er al was voor de DE 2 die pendelt naar spoor 1 op het station, wordt verlengd en gesplitst tot 3 sporen. De blokken 34 en 35 komen er bij. Beide sporen zijn lang genoeg voor een 4-baks treinstel 1:93
5 (koploper en Hondekop-4) of een 3-baks treinstel 1:87 (Plan U).
Op 33 blijft de DE 2 pendelen, wellicht tegelijk met de plan V. Leuk als ze elkaar aflossen.
In koploper is dit inmiddels ingebouwd en heeft al een hele avond test gedraaid (zonder baan er aan natuurlijk).
Het beoogde effect is duidelijk te merken. Vrijwel geen opstopping meer.
Er zal wel wat gezaagd moeten worden zodat de sporen er in kunnen, maar is niet onmogelijk. Één spant zal een geduldwerkje met een klein zaagje worden, maar dat is voor later.
Ondertussen wel de ondergrond al gezaagd
De wissels heb ik nog (misschien kom ik t.z.t. nu te kort voor het Bw
)
De rails na de zomer maar eens op Houten scoren.
6 bezetmelders waren nog ongebruikt en 4 nodig voor blok 34 en 35.
Slechts 1 wisselpositie is nog vrij
Ik overweeg een overloop-wissel (13 en 14) tegelijk te bedienen om er één vrij te maken.
Zolang het Bw er nog niet is zijn er sowieso genoeg vrije over
Wordt vervolgt waarschijnlijk na de zomer...