Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017741 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #510 Gepost op: 11 December 2017, 17:04:07 »

Een bord aan de gevel kan ook nog. Plaatje styreen met een decal.
Als ik weer eens decals ga afdrukken kan ik wel een bedrijfsnaam meenemen.



Beetje on topic, maar hoe heb je de letter Waldijk op je station gemaakt? Want dat wil ik ook wel op mijn stationsgebouw.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #511 Gepost op: 11 December 2017, 18:32:44 »

Maar Joran!! Jouw station heet toch helemaal geen Waldijk??? Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #512 Gepost op: 11 December 2017, 18:49:53 »

KLIK
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #513 Gepost op: 11 December 2017, 19:30:06 »

 Duim omhoog

Ga ik eens naar kijken!
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #514 Gepost op: 29 December 2017, 09:16:13 »

Gisteren kwam, met een enorme vertraging, een gerenoveerde Sprinter aan in Waldijk afkomstig uit het Deense Randers.
Eerder was het transport al gespot in Sydborg, maar om van DK naar NL te geraken moet je door Duitsland en daar lagen de autoriteiten, met name im Kreis Plettenburg, dwars en daardoor moest er flink worden omgereden.



Het stel heeft nieuwe digitale bestemmingsborden. Toevalligerwijs had men in Randers deze op Uitgeest gezet, een gemeente waar Waldijk nauwe banden mee heeft.



Om toch nog enige efficiëntie aan de overbrenging mee te geven -door het omrijden is hier in feite al geen sprake mer van- worden er =assen uit de Waldijkse werkplaats meegegeven voor de werkplaats in Sydborg.
Deze uitwisseling van overbodige assen is destijds gestart door de werkplaatschef Gørt Bakke uit Sydborg.

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #515 Gepost op: 29 December 2017, 11:26:46 »

om van DK naar NL te geraken moet je door Duitsland en daar lagen de autoriteiten, met name im Kreis Plettenburg, dwars

Ik heb het even voor je nagevraagd wat de reden voor het dwarsliggen was.
Het bleek dat de lengte van het treinstel minder was dan de materieelgids aangaf, zou iets van 78,7 meter moeten zijn, maar bleek bij nameten nog geen 70 meter te zijn. Vroeger letten ze daar in Denemarken ook nog wel een beetje op, in Nederland zijn ze wat dat betreft altijd al makkelijk geweest. In Duitsland (en zeker im Kreis Plettenburg) is men op dat gebied wat consequenter en dat lijkt me niet meer dan terecht.  Cool  Wink

« Laatste verandering: 29 December 2017, 15:56:00 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #516 Gepost op: 29 December 2017, 11:33:08 »

 Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #517 Gepost op: 29 December 2017, 11:39:16 »

 Grin
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #518 Gepost op: 29 December 2017, 16:50:40 »

Het gerucht doet de ronde dat een zekere Plettenburgse inspecteur zijn taak dermate serieus nam dat hij het transport tot in Nederland is gevolgd en bijna tot in Waldijk is geraakt.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #519 Gepost op: 29 December 2017, 17:34:59 »

Die man kan beter van de wal(dijk) in de sloot belanden: als dat treinstel nou langer was geweest, had hij een punt gehad. Dit is ambtenarij ten top! Grin
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #520 Gepost op: 29 December 2017, 17:51:06 »

Ojee Frank, nu maar hopen dat die Plettenburgse inspecteur geen kort lontje heeft...

Ik bedoel maar: zijn achtervolging van het Sprinter-transport was zó effectief dat hij Waldijk letterlijk op slechts enkele kilometers genaderd had en zélfs vrijwel tegelijkertijd met ondergetekende en de burgemeester van Waldijk een bekend spoorwegdistributiepunt bezocht. Daar wilde hij vast wat metingen aan het aldaar aanwezige materieel verrichten. Met andere woorden: Jakop en ik zijn ter nauwer nood ontsnapt aan zijn kritische blikken!  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #521 Gepost op: 29 December 2017, 18:16:31 »

Als de burgemeester van Waldijk haar burgers bewust nog minder beenruimte in de trein wil bieden dan in een vlaflip gebruikelijk is, is dat natuurlijk bedenkelijk. En ja, dan kan de Plettenburgse inspecteur heel fanatiek worden.
Maar ik heb een inspecteur gekend, ik meen uit Sydborg, die nog veel fanatieker was, waarbij zelfs opruiende leuzen op rijm niet geschuwd werden.
Als mijn herinnering klopt, lijkt het erop dat er aanzienlijke steekpenningen richting Sydborg zijn gegaan, hoe kan het anders dat er nu actief wordt meegewerkt aan de Waldijkse praktijken?
Helaas heb ik het duo niet kunnen betrappen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #522 Gepost op: 29 December 2017, 18:25:10 »

Het schijnt zelfs dat die omkoopbare Sydborgse lapzwans op een zeker Duitstalig forum - ongetwijfeld bekend in Kreis Plettenburg - nog altijd het onderschrift "1:100? Bitte nicht. 1:87 Wirklich richtig!" gebruikt!    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #523 Gepost op: 29 December 2017, 18:57:50 »

Hmmm....een inspecteur die zich druk maakt om de beenruimte van passagiers, die in de overbrenging van DK naar NL en nog specifieker bij de oorspronkeleijk geplande doorkomst door Plettenburg, niet aanwezig zouden zijn geweest áls er niet omgereden was....
En toch gaat een Plettenburgse inspecteur, buiten zijn jurisdictie, op onderzoek uit en probeert mensen te betrappen  Huh?  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #524 Gepost op: 29 December 2017, 20:04:29 »

Nou ja, niet overdrijven. Die inspecteur is natuurlijk niet speciaal daarvoor naar Waldijk gereisd. Hij moest toch in de buurt zijn om wat vreemde zaken in de stationsbeveiliging van Waldijk te bestuderen. Het schijnt dat een trein op spoor 2 niet meer of op het verkeerde moment wilde vertrekken of zoiets.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: