Stilte in het Waldijkse draadje. Gebeurt er dan niets?
Heel veel zelfs! Sporen die al jaren gelden gelegd zijn worden nu aangesloten.
A. Dalend en stijgend spoor naar en van de schaduwstations. De gevel van de werkplaats zal deze t.z.t. uit het zicht halen.
B. Opstelspoor voor de werkplaats. Hier kunnen treinen binnenkomen en verder het werkplaatsterrein op gebracht worden.
C. Doorgaande sporen van- naar station.
D. Twee opstel sporen bereikbaar vanaf spoor 3 en 4.
Vanaf het station gezien een ander perspectief. Het gaat om de sporen B en D. B lag er al langer en was wel al gevoed zodat er treinen konden rijden, maar de terugmelders moesten nog worden aangesloten.
De sporen D liggen op een aparte plaat die ik los had gehouden om hem gemakkelijker te kunnen opbouwen.
Ergens was ik niet tevreden met de gang van zaken en/of de werkwijze en heb ik het een paar jaar laten liggen zonder dat er iets gebeurde.
Nu ik de sporen eigenlijk in het Koploper-spel wil betrekken kwamen ze weer in beeld.
Besloten werd om de tijdelijk losse plaat een definitieve verwijderbare plaat te maken zodat hij geplaatst gebruikt kan worden én nog verwijderd kan worden om er verder aan te werken.
Als eerste werden alle aansluitingen gemaakt. Voeding, terugmelders en wisselbedrading.
Op plaatsen waar geen treinen onder rijden (schaduwstation 2) en naar 2 centrale plaatsen geleid om kabelbomen te vormen die met een stekkerverbinding aan de rest van de baan zitten.
Dat werkt gemakkelijk zo. Ook de andere kant straks
Via een 15 polige en aan de andere kant een 9 polige stekker is er contact met de rest van de baan.
Eindelijk is het wat drukker geworden bij wisseldecoder 1 en terugmelder 1. De eerste heeft nog ruimte voor een aantal wissel in het Bw to be.
Nu de rails nog af maken zodat de module goed aansluit aan de baan en dan eens kijken wat we met de sporen kunnen doen in Koploper.
Er past een Hondekop 4 op..