Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017745 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #555 Gepost op: 19 Februari 2018, 12:36:48 »

Nee, het station staat op de tegels en binnen de muren zie je die toch niet. Bespaart weer tegelplaat  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #556 Gepost op: 20 Februari 2018, 11:16:27 »

Dank voor je reactie!

Ik heb de plaatjes gewoon door laten lopen, maar mijn stationsgebouw is ook niet zo groot natuurlijk. Perron begint wel al op te schieten. Ik zal het vanavond eens op de foto zetten.

Heb jij het btw met de kwast geschilderd of met de airbrush? Want die laatste heb ik niet, en lijkt me nog wel een uitkomst met deze oppervlakte.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #557 Gepost op: 20 Februari 2018, 13:12:21 »

Kwast, aangezien tegels niet zo glad hoeven visueel geen probleem
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #558 Gepost op: 25 Februari 2018, 21:42:02 »

Afgelopen week bevond ik me in het mangat links van het station en viel me op dat een foto van daar uit wel leuk zou zijn.
Als het station weer op z'n plaatst staat is deze foto niet meer te nemen, dat is wel duidelijk.



Aan dat terugplaatsen van het station wordt gewerkt. Het perrondeel is al ingewassen met voegpasta en daarna met een Vallejo wash vervuild.
Het volgende stuk staat inmiddels in de voegpasta.



Op het perron van spoor 4 moet een wachthuisje komen. Deze is al zo nu en dan (gedeeltelijk) in beeld geweest op diverse foto's, echter nog niet onderwerp van gesprek geweest.
Nu in ver vergevorderd stadium een paar foto's







Op de foto's zijn de daksteunen wel wat fors  Grin
In werkelijkheid valt dat eigenlijk wel mee...ach, hij staat toch met de achterkant naar de kijker.
Er moet nog een tegelwand in à la het trappenhuis en trap op perron 1-2 en 2 mahoniehouten banken.
Er staat er nu al 1 in, maar die zit wat scheef in elkaar gelijmd.  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #559 Gepost op: 26 Februari 2018, 08:19:31 »

Ziet er goed uit Jakop! Die foto van het kopstation is een mooie hoek inderdaad. Was ik maar zo ver met mijn perron  Tongue

Hoe doe je het met ballasten tegen de perron rand? Ik benevel altijd eerst de boel, maar je wil misschien geen waterdruppels op je perron krijgen?
« Laatste verandering: 26 Februari 2018, 08:31:13 door Joran » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #560 Gepost op: 2 Maart 2018, 20:31:33 »

Leuke Daf F900 trouwens



Hij is echt lief....





NL nieuws op blz. 50-53

Een bruine 1200, maar niet de 1218. In een set met wagens...waarom dat nu weer? (niet dat ik geïnteresseerd ben)
de 1731 is echter wel interessant voor Waldijk  Duim omhoog

en gearriveerd!



Het witte computernummer (onder 1731) moet er nog af en verder alle toeters en bellen er aan en dan kan hij ingezet worden. Eerst inrijden en ijken in Koploper ed. natuurlijk  Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #561 Gepost op: 2 Maart 2018, 23:06:00 »

Mooie aanwinsten Jakop!  Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #562 Gepost op: 3 Maart 2018, 18:40:34 »

Zeker en inmiddels al ingereden en geijkt.
CV 5 stond op 252 en met de pantografen omhoog gaat hij dan bijna vliegen...  Grin
Uiteindelijk deze op 105 gezet en dan gaat hij volgens de meting in Koploper 80 km/u.
Om de 40 km/u ergens rond stap 18 à 19 te krijgen ben ik gewend CV 6 ongeveer op 1/3 van CV 5 te zetten, zo niet bij Zimo merkte ik destijds al bij de 1200's al. Uiteindelijk gaf CV 6 op 58 de gewenste snelheidscurve.
Nu de cosmetische wijzigingen nog.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #563 Gepost op: 4 Maart 2018, 20:00:07 »

Vandaag verder gegaan met de 1731. eerst maar eens dat nummer er af.



Elders wel eens gelezen dat men dit deed met een wattenstaafje gedoopt in Jif (of Cif zoals het tegenwoordig heet).
Dat heb ik eerst geprobeerd, maar ik kon poetsen tot ik een ons woog, maar er gebeurde totaal niks....
Dan maar weer het vertrouwde schuurpapier P2000 gepakt en voorzichtig nat schuren. Het nummer 'vliegt' er dan af.  Cheesy



Normaliter zou ik een waasje zijdematte lak er over spuiten om het onzichtbaar te maken, maar besluit dat hier niet te doen.
Je ziet het wel, maar als het ding op de baan staat en ik er naast, totaal niet.
Close up wel  Grin



Zo dichtbij zie je ook dat de cijfers niet meer strak zijn...

Omdat ik toch aan het schuren was de jaren geleden in de Roco-dump gekochte 1601 ook er bij gepakt.
Deze moet een hogere 1700 worden voor inzet met de ICL rijtuigen.
1601 gaat er dus af!



De P2000 heeft hier meer moeite mee, maar na een tijdje schuren hebben we een kap zonder nummers.



Dan een KleiNSpoor setje 1600-1700-1800 opschriften er bij en gekozen voor de 1762.



Deze moet wel gespoten worden om de transfers te fixeren en om het ex-1601-vlak weer half mat te maken.

Nu beide kappen er toch af waren wilde ik ook iets doen aan de sluitseinen aan de achterkant.
Achterkant als in de enige kant die een werkende koppeling krijgt. De 'voorkant' krijgt alle slangen en andere attributen aangemeten.
Beide loks naast elkaar gezet geeft een bijna zelfde beeld.



Boven de 1731, onder de 1762 (ex-1601).
Het verschil is de printplaat, maar in principe zijn ze hetzelfde. De onderste heeft een hoop onderdelen aan de onderkant zitten die de andere aan de bovenkant heeft.
De beide sluitseinen aan de achterkant (rechts) worden geschakeld door de 2 rode draden. Voor elke rode LED een draad. Dat is ook zo voor de witte LED's: voor elke een blauwe draad. De zwarte is de voeding voor alle en in feite de blauwe draad van de decoder.
Tussen decoder (blauw) en zwarte draad zit al een weerstand van 650 Ohm. In de schakeldraden zit dan nog een weerstand van 680 Ohm zodat het totaal per LED 1330 Ohm is. In de cirkel zie je een component waar 681 op staat.
Dit is in feite een blokje met 4 weerstanden van 680 Ohm. De 2 rode draden zitten ook aan dit blokje.

Ik wil ze via F1 (aux 1) schakelen. Er zit echter niets aan de stekkerbus van de groene draad.
De oplossing is te zien bij de onderste. een nieuwe weerstand van 680 Ohm rechtstreeks aan de stekkerbus gesoldeerd en aan de beide  rode draden. Hierdoor gaan die niet meer mee in de wisseling van F0 en kan ik ze aanzetten via F1.
De krimpkous wordt tot aan de weerstand geschoven om kortsluiting te voorkomen.  Wink

Ideaal zou zijn dat F1 ook richtingsafhankelijk wordt. Dat wordt mappen.... De 1731 heeft een Zimo zegt CV 8, de 1762 een Uhlenbrock. In tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met Uhlenbrock decoders rijdt deze lok er wel mooi op moet ik zeggen.  Undecided

Nou eens uitvinden hoe dit te mappen. Voor de Zimo maar eens te rade gaan bij MSW-Zimo-expert Sander  Tongue 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #564 Gepost op: 5 Maart 2018, 20:41:36 »

Inmiddels wist Sander het exacte type decoder te achterhalen uit de waarde 218 in CV250.
Met die wetenschap kwam hij al ras met CV127 op 1 of 2 zetten al naar gelang de gewenste richting dat F1 moet werken. Default staat deze trouwens op 0.
En dus branden de sluitlichten aan de achterzijde nu via F1 alleen bij vooruit rijden  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #565 Gepost op: 2 April 2018, 20:17:26 »

Tijdens mijn zaterdagse uitje zag ik dat Nijmegen een aan Waldijk gelijkende perronkap heeft.





Er zullen er vast nog meer her en der in Nederland zijn. Ik vond de overeenkomst wel treffend!  Duim omhoog

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #566 Gepost op: 2 April 2018, 21:30:00 »

Ik mis op de Nijmeegse foto die overmaatse punaises.  Cool
Ze hebben het dus niet exact van Waldijk gekopieerd.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #567 Gepost op: 2 April 2018, 21:33:07 »

Mooi zeg, die overeenkomst in perronkap!  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #568 Gepost op: 8 April 2018, 13:52:52 »

Soms zie je wat en dan denk je 'daar kan ik wel wat mee..'
Zo ook zaterdag 31 maart jl. in Hengelo. Daar zag ik onderstaande kabelkanalen op het tunneldek geplaatst en aan weerszijden weer onder de grond verdwijnen.



Nu hebben we in het Waldijkse ook een tunnel en laat ik nu al jaren worstelen met het probleem van de leidingen aldaar...  Tongue
Afgelopen week ging de eerste spa in de grond en zojuist kon ik dit projectje afronden.



Ook te zien is dat de ballast inmiddels tot aan de perronranden is gestort.
Overigens zijn de perrons aan de overkant nu definitief geplaatst, doch nog wel te verwijderen zonder breekwerk.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #569 Gepost op: 8 April 2018, 14:35:12 »

Fraai!  Duim omhoog
Gelogd
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: