Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 82   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 331941 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #915 Gepost op: 5 Januari 2020, 21:52:18 »

Vermoedelijk maakt het cameraatje dat geluid  Undecided
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
1200blauw
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 279



« Antwoord #916 Gepost op: 5 Januari 2020, 23:38:57 »

Nu zag ik 'm wel Duim omhoog
Ziet er gelikt uit, alles ziet er zo netjes verzorgd uit. Daar kan ik nog veel van leren. Die vertrekseinen zijn helemaal top zo. Ik miste de sluitseinen op de Hk. Vallen die weg door de cameraresolutie, of stonden ze niet aan?
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #917 Gepost op: 6 Januari 2020, 07:01:10 »

Stonden niet aan...waarschijnlijk vergeten door de Mcn bij het haastige omlopen  Cheesy
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 474


« Antwoord #918 Gepost op: 7 Januari 2020, 12:01:38 »

Heel fraai inderdaad Jakop  Duim omhoog Meer van suks!

Heb je al een idee hoe je het gaat doen met de bovenleiding en de perronoverkapping? Worden het portalen over alle sporen of enkele masten bij het kopspoor en een andere constructie over de drie doorgaande, of....?
Gelogd
besselspoor
Full Member

Offline Offline

Berichten: 241


« Antwoord #919 Gepost op: 8 Januari 2020, 17:00:10 »

Dat wordt een heel knap Hollandsch emplacement Jakob! Ik heb je draadje in het begin wel gezien, maar heb duidelijk wat updates gemist Grin
Persoonlijk heb ik niet zoveel met pukkels in mijn rails, maar je scenery en technische inrichting maakt veel goed Wink
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #920 Gepost op: 8 Januari 2020, 18:52:43 »

Heb je al een idee hoe je het gaat doen met de bovenleiding en de perronoverkapping?

Jazeker!! Zoals gezegd heb ik de portalen al uitgetekend in CAD en terplaatse van de perronoverkapping komen onderstaande portalen.



De horizontale lijnen zijn hulplijnen  Wink
De rechter paal staat op het perron, vandaar dat die korter is.
« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 19:28:38 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #921 Gepost op: 8 Januari 2020, 19:27:35 »

Persoonlijk heb ik niet zoveel met pukkels in mijn rails, maar je scenery en technische inrichting maakt veel goed Wink

Dank je Bessel. Tja...pukkelspoor is niet visueel ideaal qua realiteit, maar je maakt op een gegeven moment een afweging; verkoop ik alles en begin ik op nul met 2 rail of blijf ik bij 3 rail.
Dat was pakweg 15 jaar terug toen de huidige zolder in beeld kwam.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 474


« Antwoord #922 Gepost op: 8 Januari 2020, 20:41:55 »

Heb je al een idee hoe je het gaat doen met de bovenleiding en de perronoverkapping?

Jazeker!! Zoals gezegd heb ik de portalen al uitgetekend in CAD en terplaatse van de perronoverkapping komen onderstaande portalen.



De horizontale lijnen zijn hulplijnen  Wink
De rechter paal staat op het perron, vandaar dat die korter is.

Ah! Dat is een mooie oplossing. Vind zelfgebouwde bovenleiding altijd erg tof, zeker ook omdat ik er zelf mee bezig ben. Fraaie is ook dat je dan de vrijheid hebt de meest passende constructie te maken, die ze in het echt ook zouden kiezen. En dat je niet iets hoeft te kiezen omdat dat toevallig te koop is.

Dus van mij mag je een begin gaan maken  Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #923 Gepost op: 11 Januari 2020, 20:05:33 »

Vanmorgen reed ik op de N203 van Uitgeest naar Wormerveer.
De directie zat achter het stuur, dus ik kon lekker om me heen kijken en zal halverwege het stuk waar de N203 parallel aan de Zaanlijn loopt een P-sein waar geel boven zat i.p.v. het gebruikelijke midden.



Het betreft de rechter van deze 2. Nu had ik wel eens gelezen dat Mcn's niet kleurenblind mogen zijn omdat de volgorde van de lampen niet per definitie van boven naar beneden groen - geel - rood zou zijn.
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar nu brandde bij het linker sein boven groen en bij de rechter boven geel.
Dat was een raar gezicht  Cheesy

Dan ga je alle seinen die je op dat stuk bekijken en zag er nog een met groen en geel omgewisseld; het eerste sein vanaf Wormerveer in de richting van Uitgeest.
Ik had gedacht dat op streetview wel brandende lampen te zien zouden zijn, maar dat bleek niet zo.

Heeft iemand een idee waarom men varieert met de volgorde?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 11448


220*


« Antwoord #924 Gepost op: 11 Januari 2020, 20:15:49 »

Was er niet iets met een voorloper van het huidige seinsysteem, waarbij die volgorde nog anders was? Wellicht zijn die seinpalen de laatste exemplaren daarvan?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 5792


WWW
« Antwoord #925 Gepost op: 11 Januari 2020, 20:41:11 »

Bij het seinstelsel 54/55/56 * was de volgorde geel - groen - rood. Schijnt te maken hebben gehad met het seinbeeld dubbel-geel, waarbij de tweede gele lamp weer onder de rode lamp zat en de afstand tussen beide lampen op die manier zo groot mogelijk is.
Later heeft de UIC de volgorde groen - geel - rood als norm ingevoerd, waarna NS dat bij nieuwe seinen ook is gaan toepassen.

* doorhalen wat niet van toepassing is, ik zie deze jaren voorbijkomen voor hetzelfde seinstelsel, ik weet niet wat het nu officieel is
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #926 Gepost op: 11 Januari 2020, 20:47:02 »

Dit sein lijkt mij echter niet van die tijd....toe had je toch die 3 (of 4) afzonderlijke ronde acherborden?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1182


Enge buur bij de buren


« Antwoord #927 Gepost op: 11 Januari 2020, 20:50:34 »

De volgorde van boven naar beneden is sinds het eind van de jaren zeventig; groen-geel-rood.
Geel-groen-rood komt nog voor bij seinen die sinds die tijd nog niet vervangen zijn.
Het linker sein op je foto is het nieuwst, daar geplaatst bij het invoeren van de dubbel-enkelspoor beveiliging.
Voorbeeld uit Rijswijk rond 1980;
801206 117-18a Rijswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
« Laatste verandering: 11 Januari 2020, 20:54:42 door GerardvV » Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
142* bij de buren
108* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6242


230*


WWW
« Antwoord #928 Gepost op: 11 Januari 2020, 20:56:17 »

Juist! Duidelijk verhaal Gerard.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 5792


WWW
« Antwoord #929 Gepost op: 11 Januari 2020, 21:02:17 »

Dit sein lijkt mij echter niet van die tijd....toe had je toch die 3 (of 4) afzonderlijke ronde acherborden?
Nee, dat is stelsel 46. Stelsel 54/55/56 is wat we nu nog steeds hebben.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 82   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: