Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1027757 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1140 Gepost op: 1 Mei 2020, 14:13:43 »

Mocht je er echt niet uitkomen met de schapen, wie weet is een groene driehoek dan een idee?

Waar Maikel trouwens op doelt is deze groene driehoek; ingesloten tussen de spoorlijnen naar Zaandam, Beverwijk en de snelweg A9
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1580


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1141 Gepost op: 1 Mei 2020, 15:35:10 »

De ellende met dat platte is dat de overgang met de muur dan zo pijnlijk duidelijk wordt. Daar worstel ik ik ook al mee, terwijl ik nog helemaal niet toe ben aan scenery. Is misschien een paar bomen (langs iets dat een dijkje suggereert oid) en/of een bosje in de uiterste hoek geen goed idee? Dan verbloem je die overgang een beetje.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #1142 Gepost op: 1 Mei 2020, 15:40:54 »



Een rij bomen aan de achterkant van het slootje, en de verdwijnende weg valt amper meer op. Dat slootje dat naar de achtergrond loopt, zou je daar kunnen laten eindigen in een duiker. Dan valt het al veel minder op.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1143 Gepost op: 1 Mei 2020, 16:03:30 »

Op een Nederlandse baan hoort een windmolen.  Cool



Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #1144 Gepost op: 1 Mei 2020, 17:20:18 »

Als we dan toch alle ideeën gaan visualiseren, dan nemen we dat van Dave ook nog even mee:



 Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #1145 Gepost op: 1 Mei 2020, 17:22:32 »

Bij het zien van dat gebouw bedacht ik dat een penitentiaire inrichting ook nog een mogelijkheid is.
Niet voor niks zit de gevangenis op het Monopoly-bord ook op een hoek.
 Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1146 Gepost op: 1 Mei 2020, 18:06:59 »

Het idee neemt vastere vormen aan maar behelst GEEN molen in welke vorm dan ook en ook geen kerncentrale, maar WEL een elektriciteitsgebouw ter voeding van de bovenleiding, volkstuintjes en misschien nog een sloot(je).
Verder zullen bomen het zicht op de lelijke hoek tussen muren en dak moeten gaan camoufleren.

Maar wanneer??.....misschien domino ik wel weer een andere kant uit...  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1147 Gepost op: 1 Mei 2020, 18:12:17 »

De ellende met dat platte is dat de overgang met de muur dan zo pijnlijk duidelijk wordt. Daar worstel ik ik ook al mee, terwijl ik nog helemaal niet toe ben aan scenery. Is misschien een paar bomen (langs iets dat een dijkje suggereert oid) en/of een bosje in de uiterste hoek geen goed idee? Dan verbloem je die overgang een beetje.

Daarom houd ik de muren ook wit. Onzichtbaar krijg je het toch niet, wat voor achtergrond je ook gebruikt.
Ik gruw altijd van de Smurfenblauwe achtergronden met lelijke wolken.
Gewoon neutraal wit is wel zo rustig op foto's.
In de hoeken blijft het lastig(er) omdat er zoveel lijnen samenkomen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1580


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1148 Gepost op: 1 Mei 2020, 18:27:40 »

Zo op het oog lijkt die hoek ongeveer de hoogte van een flinke H0-boom, of heb ik het mis? Dat zou al flink schelen denk ik.
Dat van die smurfenblauwe achtergrond ben ik trouwens met je eens. Bij mij blijft het ook wit.
« Laatste verandering: 1 Mei 2020, 18:29:25 door 1200blauw » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #1149 Gepost op: 1 Mei 2020, 19:29:04 »

Ik gruw altijd van de Smurfenblauwe achtergronden met lelijke wolken.

Ik wil toch even opgemerkt hebben dat de vliegverkeervrij luchten van het coronatijdperk erg hun best doen om op die vervelende figuurtjes van Pierre Kartner te lijken.

 Cool

mvg,
Gert



PS: Eigen schuld! Je had je gewoon moeten beheersen en niet op die link klikken. En just for the record: ik wéét dat niet meneer Kartner, maar een andere Pierre (Culliford, om precies te zijn, beter bekend als 'Peyo') de geestelijk vader van die krengetjes is.
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #1150 Gepost op: 1 Mei 2020, 19:50:02 »

Ik gruw altijd van de Smurfenblauwe achtergronden met lelijke wolken.

Zoiets als dit??



 Grin

mvg,

Matthijs
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8457


WWW
« Antwoord #1151 Gepost op: 1 Mei 2020, 19:55:55 »

 Cheesy Cheesy Cheesy
Ik zeg, doen!
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1152 Gepost op: 1 Mei 2020, 20:00:32 »

 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #1153 Gepost op: 1 Mei 2020, 20:00:40 »

Het idee neemt vastere vormen aan maar behelst GEEN molen in welke vorm dan ook en ook geen kerncentrale, maar WEL een elektriciteitsgebouw ter voeding van de bovenleiding, volkstuintjes en misschien nog een sloot(je).
Verder zullen bomen het zicht op de lelijke hoek tussen muren en dak moeten gaan camoufleren.


Volgens mij heet dat officieel een onderstation. Zoeken op die term leverde mij de volgende foto's van modellen op:


Dit model werd gemaakt door AVT (Ted Aldwereld). Hij heeft om gezondheidsredenen AVT gestopt. Als ik het goed heb, wordt zijn
modellenlijn voortgezet door Tilly Models.


Ook Wim Mesu heeft er eentje gemaakt. Deze is in samenwerking met Markenburg tot stand gekomen.

Wat ook kan, is er zelf eentje ontwerpen, zoals de bedenker van Hoekdam heeft gedaan.

Het Spoorwegmuseum heeft er ooit eentje als bouwplaat uitgegeven.

Kortom: aardig wat mogelijkheden/inspiratie.

mvg,
Gert
 
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #1154 Gepost op: 1 Mei 2020, 20:08:17 »

Het wordt geen van deze. Wordt zelfbouw en moet het voorbeelf nog even opzoeken in mijn archieven.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: