Het schakelstation of schakelhuisje zoals het in het voornoemde artikel in het Spoorwegjournaal wordt genoemd is klaar...nou ja, bijna; er moeten nog wat decals (of eventueel stickertjes) met een bliksemschicht op de deuren en de kastjes op de kopgevels.
Op het laatste moment bedacht ik dat een regenpijp ook nog wel handig zou zijn als je een goot hebt gemonteerd en die zit er nu ook op.
De zijde met 1 deur en deze open gezet zodat ik een NS bus op het pad naar het huisje kan zetten met een monteur er bij.
De zijde met 2 deuren. Eerder in dit draadje werd gezegd dat er varianten zouden zijn met 1 en 2 deuren.
Ik heb niet kunnen vinden of dit zo is, in het artikel wordt het huisje weergegeven zoals ik het nu ook gebouwd heb.
Omdat er volgens Huub aan de achterkant geen mensen wonen, is de achterkant gewoon van vlakke styreen plaat die ook ook wit had kunnen laten...
Inmiddels is de eerder besproken 'hoek' niet meer een vlakke plaat, maar is er een slootje, een verhoogd stukje voor het huisje en een plan.
Rechts van het huisje komen volkstuintjes. Dat wordt op zich al een uitdaging om weer te geven... een huisje bouwen gaat gemakkelijker
Links van het huisje is het pad naar het huisje wat vanaf de weg die op deze foto net buiten beeld de muur in verdwijnt.
Parallel aan het spoorlichaam is een slootje gemaakt wat rechts ook in de muur verdwijnt, maar buiten beeld zou aansluiten op het afwateringskanaal (rechts) wat onder het spoor door gaat.
Afwateringskanaal want er komt een gemaal op de dijk die water uit de lager gelegen polder naar dit kanaal pompt.
Achter het sloot je wilde ik stuiken en bomen maken om de hoek te camoufleren, maar het zou ook zomaar een weiland met koeien kunnen worden... Nee GEEN schapen!!