Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 81 82 [83] 84 85 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017865 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1230 Gepost op: 7 Juni 2020, 21:00:22 »

Het omnummeren van 1103 naar uitgerekend 1135 vind ik wel opmerkelijk trouwens. Had je geen ander spannend nummer kunnen kiezen? Of gaat je Märklin-hart sneller kloppen als je "1135!" hoort? Tongue

Een Märklin-hart heb ik niet. Dat ik drierail rijd is een geschiedeniskwestie en ik heb het altijd zonde van mijn geld gevonden om alles te verkopen en weer terug te beginnen met tweerail.
De 1135 heeft het langst in mijn tijdperk '80-'93 gereden, de anderen waren al geel-grijs of hebben zelfs niet eens blauw in mijn tijdperk gereden
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1231 Gepost op: 7 Juni 2020, 21:17:36 »

Voor mij geldt goeddeels hetzelfde hoor: drierailer omdat alles eenmaal drierail aanwezig is. Dus ik snap je wel. Ik ga wel wat ruimer met de nummertjes om. Als er een gerenoveerde 1200 vòòr 1981 heeft gereden, dan zijn voor mij alle reno 1200's toegestaan. En zo is geschied Smiley
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1232 Gepost op: 7 Juni 2020, 21:24:45 »

Precies! We maken onze eigen regeltjes.
Zo zal de 1135 gewoon de gerenoveerde 1313 gaan tegenkomen en dat is historisch niet verantwoord, maar wel beide binnen mijn tijdperk en dus kan het in Waldijk  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1233 Gepost op: 7 Juni 2020, 21:32:53 »

Ik was nog even bezig er een plaatje bij te zoeken:

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1234 Gepost op: 9 Juni 2020, 19:30:20 »

Vanavond de eerste IR-LED in positie gebracht



Doe ik moeilijk met m'n bak en braad werk?
Wellicht...had ik ook met een dot hete lijm op die geleider kunnen plakken, maar ja...dan zit ie vast...
Nu kan het schroefje los en hij is er af en kan vermaakt worden indien nodig.
Het moest erg dicht tegen de muur i.v.m. uitscherende rijtuigen waarom ook de steunpilaar al smaller is gemaakt.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #1235 Gepost op: 9 Juni 2020, 21:06:55 »


De beroemde 1122 met de 1135 in opzending, met botsneus en al. De 1135? Jazeker!

Alles langs mijn camera op 120480 bij Boxtel.
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1236 Gepost op: 10 Juni 2020, 05:03:28 »

Mooi portret van 'mijn'  1135  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1237 Gepost op: 10 Juni 2020, 08:33:21 »

Ik denk dat je lichtsluis in de robuustheid-verkiezing hoge ogen scoort.
Maar als het zo werkt, niks mis mee.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1238 Gepost op: 10 Juni 2020, 09:11:55 »

Aardbevingbestendig Grin maar voor dit soort toepassingen geldt dat betrouwbaar functioneren op 1 komt, daarna pas het visuele aspect. Ofwel, zodra alles is aangelegd en werkt daarna pas camoufleren van de onderdelen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1239 Gepost op: 15 Juni 2020, 19:26:50 »

Het het schaduwstation, Bessel...maakt net uit wat je ziet  Wink

De lichtsluizen aan de uitrij-zijde van het schaduwstation zitten op hun plaats.
Getest aan alle kanten met een 1:87 rijtuig en goed bevonden qua positie dan.



Aan de inrij-zijde wordt het een wat moeizamere exercitie.
Dáár kan de bovenplaat er niet meer af en met name de  de ontvanger met z'n elektronica komt op een moeilijk te bereiken positie.
Hieronder was ik bezig die positie te bepalen d.m.v. een laser.



Op dat moment had ik nog het idee om de LED op de plek, waar nu de batterij wordt beschenen door de laser, te plaatsen.
Inmiddels denk ik dat pal aan de andere kant van de houten steunpilaar zelfs mogelijk is.
Hoe dichter bij de wissels, hoe eerder de trein stopt en dus hoe groter de effectieve lengte van de sporen.
Die LED is dan ook geen uitdaging, daar kan ik goed bij.
Een andere uitdaging zou de afstand kunnen zijn. Die zal zo'n dikke 80 cm zijn  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1240 Gepost op: 15 Juni 2020, 19:49:40 »

Een van mijn lichtsluizen overbrugt 60 cm. Die werkt met 1 led probleemloos.
Door 2 leds in serie te zetten, schijn je de afstand te kunnen vergroten. Zelf nooit geprobeerd, maar dan zou die 80 cm geen probleem mogen zijn.
En een ander soort led kan ook nog helpen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1241 Gepost op: 16 Juni 2020, 19:10:05 »

Na een sessie van ca. 45 minuten op knieën kruipen, hoofd meermalen stoten, er net niet bij kunnen, het net niet kunnen zien etc... is de lichtsluis op de plek gemonteerd waar ik 'm wilde  



Het rijtuig draait hier het 5e en laatste spoor van het schaduwstation op en schaart mooi over het stukje printplaat waar de bevestigingsschroef zit.
Aan de andere kant gaat het spoor recht door langs het printje en buigt pas verderop af. (vanuit het foto standpunt dus dichterbij  Wink )
Overigens lijkt het rijtuig tegen de steunpilaar aan de staan, maar daar gaat hij ook langs (al jaren)  Grin

De LED heb ik, zoals ik gisteren al bedacht had, pal aan de andere kant van de steunpilaar gemonteerd dan waar gisteren de batterij stond.



De treinen gaan op enkele milimeters langs de steunpilaar, daarom mocht de LED nietveel dichter op het spoor komen dan het hout al is.
De bedrading gaat eerst nog 15 cm naar rechts voor er een gelegenheid is om ze onder de plaat te leiden.
Pal onder de LED zit een wisselaandrijving in de weg en onder de baan een decoder...kortom, het is daar nogal druk  

Werkt het? geen idee...ben het even zat dat gekruip, later verder met aansluiten en testen.
« Laatste verandering: 16 Juni 2020, 19:11:54 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1242 Gepost op: 16 Juni 2020, 19:15:29 »

Werkte het wel voor je het monteerde?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1243 Gepost op: 16 Juni 2020, 19:18:32 »

Yep  Grin Grin

Maar niet die 80 cm afstand getest vooraf...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #1244 Gepost op: 16 Juni 2020, 20:48:53 »

Jakop, foei. Het is 1,5 meter afstand hoor Wink
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 81 82 [83] 84 85 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: