Ondertussen lijkt het hier stilgevallen in het Waldijkse, maar er wordt evenwel in stilte gewerkt aan het Garage/Smederij/benzinepomp gebeuren.
Dat begon met het verwijderen van gietvliezen en andere ongerechtigheden.
In tegenstelling tot wat ik Chris van Diesen op z'n Groterdamsite zie doen; eerst het gebouw in elkaar lijmen en dan gaan schilderen, heb ik zoveel moelijk onderdelen eerst geschilderd en ben nu in het stadium aangekomen dat e.a. in elkaar gezet kan worden.
Dat gaat zo nu en dan met grof gereedschap
De voor- en achter gevel (de lange gevels dus) waren iets krom en heb ik in kokend water recht gemaakt.
Echter na een paar dagen begon dat toch weer krom te trekken.
Door de winkel aan de voorgevel te lijmen op bovenstaande wijze is die gevel nu recht.
Met een paar I-balken krijg ik de andere ook wel in model.
De huidige status:
- De ramen zitten in de gevels. In tegenstelling tot het kleuradvies heb in de ramen groen geschilderd en de kozijnen wit.
Het glas zit bij de schuiframen -net als in werkelijkheid- versprongen in boven- en onderraam.
- De deuren zitten er nog niet in. Ze zullen beide open staan.
- De gevels zijn op vervuilen na klaar. De muurankers zijn als eerste geschilderd.
Omdat je vrij goed naar binnen kan kijken, hierboven een blik op het huis vanaf perron4, overweeg ik om toch iets van een interieur aan te brengen.
In ieder geval zal de binnenzijde geschilderd worden waar die door de ramen zichtbaar is.
Terwijl ik niet van de verlichting ben, overweeg ik ook een lichtje aan te brengen in de woonkamer.
Niet dat het ooit donker wordt in Waldijk, maar als er dan een interieur in komt, kan je het wellicht ook wat beter zichtbaar maken...
Anyway... wordt vervolgd.