Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1017775 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #1470 Gepost op: 17 Februari 2021, 21:01:38 »

In het echt worden prefab woningen gebouwd die volgens hetzelfde principe werken. Een binnen- en gemetselde buitenmuur worden als één geheel per bouwlaag aangevoerd. De verticale dilatievoeg wordt dan aan het zicht onttrokken door een regenpijp.
Gelogd
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #1471 Gepost op: 18 Februari 2021, 15:13:05 »

Wat ik zelf jammer vind is de muur op de hoek, en vooral de vreemde steen verspringing



Misschien komt het door het bouwpakketje, maar normaal lopen de stenen in een hoek gewoon door.

Verder vind ik het erg mooi worden.

Kees

regenpijp voor plakken, weg is naad.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1472 Gepost op: 18 Februari 2021, 15:34:03 »

Ja precies, maar die komt nog  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #1473 Gepost op: 18 Februari 2021, 16:47:54 »

 Duim omhoog
Gelogd
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #1474 Gepost op: 18 Februari 2021, 20:34:54 »

Ik begrijp het ! Duim omhoog
Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1475 Gepost op: 19 Februari 2021, 20:11:25 »

Verward en ongerust zoekt de Freule van Waldijck tot Assumburgh in haar tas naar haar portemonnee.
Heb ik net de tank van de Jaguar volgegooid en zal je zien dat ik geen geld heb meegenomen....



Zonder acht te slaan op de nervositeit van de Freule, oreert moeder Klinkhamer door over het kattenkwaad wat haar tweeling nu weer heeft uitgehaald en heeft alle tijd van de wereld, zolang ze haar verhaal maar kwijt kan.



De oplettende kijken heeft de PB-Smurfen poster in de winkel ontdekt.
Ik heb niet kunnen vinden tot wanneer de actie heeft geduurd, maar die startte in 1977.
Ach...al is de actie al voorbij...is toch ook leuk aan de muur  Cheesy

En dan te bedenken dat deze kant van de kijker af gericht is op de baan 
Ik vond het leuk om te doen en je weet nooit dat het pandje op een volgende baan misschien wel andersom staat.
Achteraf kan ik er niet meer bij, dus...



Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1476 Gepost op: 19 Februari 2021, 21:01:54 »

Altijd dezelfde types die hun geld “vergeten”.
Ik hoop dat Klinkhamer (familie van de smid?) er niet in trapt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1477 Gepost op: 19 Februari 2021, 21:28:27 »

Dergelijke close-ups zijn altijd weer genadeloos... De kleinste verffoutjes zie je. Ik denk dat het er in werkelijkheid superstrak uitziet. Dat interieur is geweldig zeg! Zo'n megasmurf "van de PB" doet het goed aan de muur! Hij is wellicht wat te schoon voor in een dergelijke buurtgarage. Zo'n ding hangt er rustig een jaar op 10, dus geteld vanaf 1977 kom je dan dik in de jaren '80 uit.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1478 Gepost op: 19 Februari 2021, 21:56:57 »

De freule rommelt natuurlijk met haar handen in haar tas om te verhullen dat ze een gat in haar hand heeft.   Cheesy
Komt er nu ergens nog de villa van de familie van Waldijck tot Assumburgh op de baan?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1479 Gepost op: 19 Februari 2021, 22:00:50 »

Nee....die staat buiten de baan
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #1480 Gepost op: 20 Februari 2021, 12:24:23 »

Dan hoop ik toch wel een MK 2  Grin Grin
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1481 Gepost op: 20 Februari 2021, 15:54:33 »

Ik wist niet dat Waldijk zo dicht bij de Hoogovens lag. Moet je dan niet flink met zwart poeder aan het vervuilen gaan?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1482 Gepost op: 27 Februari 2021, 11:27:21 »

Calamiteiten in Waldijk!

Het is inmiddels 2 weken geleden dat de vorst ons zachtjes aan ging verlaten.
Synchroon daar mee werden wij geconfronteerd met lekkage in de badkamer.
Niet de slechtste plaatst om dat te hebben al is het hele plafond er aan nu, maar het breidde zich alras uit naar de echtelijke slaapkamer  Shocked en.... de zolder!!  Shocked Shocked
In het begin van de winterperiode was er een zeer sterke N-O wind die de stuifsneeuw onder alle pannen van het op het N-O gelegen dakvlak heeft gestuwd.
Nu het ging dooien kwam het binnen boven de dakkapel (badkamer en slaapkamer) en bij de Veluxen op zolder.
Op een gegeven moment stonden er 6 bakjes hier en daar op de vloer en baan om het druppen op te vangen.
Echter waren we niet vanaf het begin er bij dus de baan was al her en der nat....



De drup- en leksporen zijn te zien incl. die op de Plan U. Deze zal zo meteen uit het schaduwstation gehaald worden om te worden geïnspecteerd.
Verder op een stuk plaat waar nog niks gebouwd is en precies in de inspectieput in het enige spoor wat er al ligt van het toekomstige Bw.
Kortom...ik heb weer genoeg te doen zowel binnen als op het dak om te voorkomen dat dit nog eens kan gebeuren.

Calamiteiten schreef ik in meervoud want gisteravond gebeurde er nog wat.
Het potje met terpentine, waar ik mijn kwasten in schoonmaak, schoot bij het wegzetten uit mijn handen en viel om op de baan.



Natuurlijk meteen opgedept met een gereed liggende doek en aan het hout zie je dan ook maar een lichte verkleuring, maar het blauwe schuim onder de rails is weg!  Grin
Maar eens kijken hoe ik dit weer ga herstellen.

Ik hoop dat Klinkhamer (familie van de smid?) er niet in trapt.

Grappig dat je dat vraagt, maar het zit heel anders. Hotze de Roos, de schrijver van de Kameleon boeken, tankte vrij regelmatig zijn auto bij deze benzinepomp en raakte geïnspireerd door deze dorpssmid en garagehouder en zijn immer kattekwaad uithalende tweeling. Hij verplaatste alles naar het land waar hij geboren was in zijn boeken en bedacht er een boot bij. Overigens zitten er wel meer elementen uit de buurt van Waldijk in zijn boeken. Zo is de originele molen de Woudaap niet zo ver van Waldijk gelegen.

Ik wist niet dat Waldijk zo dicht bij de Hoogovens lag. Moet je dan niet flink met zwart poeder aan het vervuilen gaan?

Dat is inmiddels wel gedaan inderdaad, maar niet specifiek voor het hoogovenvuil maar heb naar panden in zowel Friesland en Zeeland herstel; Goedereede is Zuid-Holland, gekeken.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1483 Gepost op: 27 Februari 2021, 11:32:57 »

Ai, lekkage! Dat is beroerd. Sterkte me de herstelwerkzaamheden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1484 Gepost op: 27 Februari 2021, 11:56:23 »

Omdat ik me op een vrijwel onmogelijke plek had gemanouvreerd om de gevolgen van de lekkage te inspecteren, kon ik met de belcamera een plaatje schieten vanaf het inspectiepad naast de sporen.
We zien en hier het westelijke inrijsein en rechts een Koploper op spoor 16 en links een Hondekop op het fabrieksspoor 11.
Links zijn de leksporen ook zichtbaar  Sad


Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: