Calamiteiten in Waldijk!Het is inmiddels 2 weken geleden dat de vorst ons zachtjes aan ging verlaten.
Synchroon daar mee werden wij geconfronteerd met lekkage in de badkamer.
Niet de slechtste plaatst om dat te hebben al is het hele plafond er aan nu, maar het breidde zich alras uit naar de echtelijke slaapkamer
en.... de zolder!!
In het begin van de winterperiode was er een zeer sterke N-O wind die de stuifsneeuw onder alle pannen van het op het N-O gelegen dakvlak heeft gestuwd.
Nu het ging dooien kwam het binnen boven de dakkapel (badkamer en slaapkamer) en bij de Veluxen op zolder.
Op een gegeven moment stonden er 6 bakjes hier en daar op de vloer en baan om het druppen op te vangen.
Echter waren we niet vanaf het begin er bij dus de baan was al her en der nat....
De drup- en leksporen zijn te zien incl. die op de Plan U. Deze zal zo meteen uit het schaduwstation gehaald worden om te worden geïnspecteerd.
Verder op een stuk plaat waar nog niks gebouwd is en precies in de inspectieput in het enige spoor wat er al ligt van het toekomstige Bw.
Kortom...ik heb weer genoeg te doen zowel binnen als op het dak om te voorkomen dat dit nog eens kan gebeuren.
Calamiteiten schreef ik in meervoud want gisteravond gebeurde er nog wat.
Het potje met terpentine, waar ik mijn kwasten in schoonmaak, schoot bij het wegzetten uit mijn handen en viel om op de baan.
Natuurlijk meteen opgedept met een gereed liggende doek en aan het hout zie je dan ook maar een lichte verkleuring, maar het blauwe schuim onder de rails is weg!
Maar eens kijken hoe ik dit weer ga herstellen.
Ik hoop dat Klinkhamer (familie van de smid?) er niet in trapt.
Grappig dat je dat vraagt, maar het zit heel anders. Hotze de Roos, de schrijver van de Kameleon boeken, tankte vrij regelmatig zijn auto bij deze benzinepomp en raakte geïnspireerd door deze dorpssmid en garagehouder en zijn immer kattekwaad uithalende tweeling. Hij verplaatste alles naar het land waar hij geboren was in zijn boeken en bedacht er een boot bij. Overigens zitten er wel meer elementen uit de buurt van Waldijk in zijn boeken. Zo is de originele molen
de Woudaap niet zo ver van Waldijk gelegen.
Ik wist niet dat Waldijk zo dicht bij de Hoogovens lag. Moet je dan niet flink met zwart poeder aan het vervuilen gaan?
Dat is inmiddels wel gedaan inderdaad, maar niet specifiek voor het hoogovenvuil maar heb naar panden in zowel Friesland en
Zeeland herstel; Goedereede is Zuid-Holland, gekeken.