Het nadeel van het begrassen vind ik de wachttijd tussen de verschillende fases.
Bij mij is dat nu een cyclus van een dag: begrassen - een dag later het teveel opzuigen en de gaten en extra plekken weer begrassen - etc.
Het voordeel is dat je na dat circus, wat niet zoveel tijd kost, aan iets anders kan werken.
En dat was/is wat ik Project 2400 noem.
Al heel lang heb ik een DKM 2400 AC die nog gedigitaliseerd moet worden.
Later kwam daar een dummy DKM 2400 bij.
Een aantal jaren terug kocht in op Eurospoor 2 kapjes van DKM voor weinig onder het motto; "daar maak ik nog wel eens een onderstel onder"...
Het is niet gezegd dat er nooit een Roco 2400 in Waldijk komt, maar ik vind de DKM zo slecht nog niet en als de Roco 2200's naast de Piko kunnen blijven, geldt dat ook voor deze 4 DKM's.
Maar goed vooralsnog zijn het 2 DKM's en 2 kapjes...
Men neme een stuk styreen van 1,5 mm dik en begin maar aan een einde
1,5 mm is te dun, maar dat heb ik langs de rand later opgedikt met strippen 0,4 mm.
Omdat ik verder geen foto's gemaakt heb, nu dat een plaatje van de toestand van afgelopen maandag.
Inmiddels zitten er nog wat meer details aan waaronder de strippen waar de tank aan 'hangt'.
Alles van styreen plaat 1,5 - 1 - 0,75 - 0,5 - 0,25 mm dik.
Buffers van jaren 60 Märklin goederenwagens
Uit de grote onderdelen doos heb ik al wat wielstellen opgediept.
Koppelingen via Symoba kortkoppelmechanieken.
Mogelijke nummers: 2423, 2432, 2450, 2498 en 2528. De laatste is nu nog bij het NSM.
Allemaal in dienst in deze kleur van vóór 1980 t/m 1991.
Wordt (wel weer eens) vervolgt...