Al een tijdje naar gezocht en alleen maar prijzige setjes gevonden voor wat ik er mee wil doen, maar vrijdag voor een nette prijs een bespeelde en in redelijke staat zijnde Märklin 47197 gevonden.
Er werden nog 3 Eanos bij aangeboden, waaronder 2 'speelgoed' versies, maar ook de DB versie van de Eanos: Märklin 47190.
Alle drie rolden vrijdagmiddag binnen in Waldijk
De bedoeling was om de NS Cargo uit set 47197 ook blauw te maken en dat is nog zo, maar daar komt de DB wagon nog bij.
Maar wat is de juiste blauwe kleur?
KleiNSpoor geeft aan dat reclamebanen-blauw ook Eanos-blauw is.
Elders vind ik dat reclamebanen-blauw ral 5015 zou zijn.
Als ik mijn kleurenwaaier met ral 5015 op de reeds aanwezige modellen leg van Roco, Fleischmann, Sachsenmodelle en nu ook de ene Märklin, dan lijkt dat er niet op...
Dus een kleur zoeken die het dichtste bij de modellen komt.
Ik heb nu een proefstukje geschilderd, op een met grijze grondverf voorzien plaatje kunststof, met Hunmbrol 109 (die ik ook ergens zag staan als zijnde reclamebanen-blauw) en Humbrol 48.
Beide had ik in huis voor de Armita zoutwagen waar ik voor de Humbrol 48 heb gekozen.
De kleurenkaarten bestuderend, zou Revell 50 ook nog een optie kunnen zijn.
Mochten de beide Humbrollen me tegenvallen kan ik nog een potje Revell 50 halen en kijken wat die doet en dan een keuze maken uit deze 3.
Uiteindelijk zal de hele Eanos-vloot toch licht vervuild worden en zal dat enig kleurverschil nog wel verbergen.
Eerst maar eens de betreffende wagens in een sopje spuitklaar maken.
Wordt wel weer eens vervolgt.