M600 heb ik niet, wasbenzine wel. Zal zo eens proberen want...het onderstel rijdt inmiddels. (en stopt niet in de bocht)
Zoals gezegd massa opname op 1 zijde af fabriek:
Aan de andere zijde, bij beide kopdraaistellen een extra sleper op de wielen gemaakt.
De sleper wilde ik eigenlijk vervangen, maar een Märklin sleper, die ik wel heb liggen, pas niet.
De klemlipjes op andere posities.
Daarom de originele herverbouwd. Het sleepgedeelte rechtgebogen en de rest nieuw gemaakt.
Het bevestigingsplaatje uit iets dikker koperplaat gemaakt en een strip van 3 mm breed latoenkoper er op gesoldeerd.
Dát dan weer aan de uiteinden van de originele verende delen gesoldeerd.
Het is wat een geknutselde constructie, maar zie er A. beter uit dan origineel en B. het rijdt een stuk beter
Verder alle bedrading van de sleper en de massa-afname punten vervangen door decoderdraad tot op PCB5 waar alle draden op samen komen in het chassis.
Testrijden was ook nog even een dingetje. Ik had destijds een passende decoder meegekocht bij de kneus.
Deze is ooit in de rode DE2 71 terechtgekomen omdat die kuren kreeg welke ik aan de decoder toeschreef.
De decoder van de 71 is in het doosje van de nieuwe voor de kneus terechtgekomen met een briefje (ik ken mezelf):
'defect? komt uit DE2 71, cv1=56'Deze toch maar gepakt om te testen en met F2 ging wel de binnenverlichting aan en met F0 de frontseinen, maar met een richtingwissel ging die niet uit. Rijden deed hij ook niet...
Was de decoder werkelijk stuk of zat er nog een storing in de bedrading van chassis naar de print waar de decoder op zit?
De andere decoder uit de 71 halen had ik geen zin in, al moet die uiteindelijk ook in grote revisie om ooit eens fatsoenlijk te gaan rijden.
Even nagegaan of ik nog meer MTC21 decoders had en ja, de Märklin 1211 heb ik daar van voorzien en die stond aan het perron.
1 schroefje aan de onderkant en de kap is er af en de decoder er uit. Zo op de kneus gezet en...rijden!
Decoder dus stuk? Eerst maar eens een reset proberen. Of alle Artitec-specifieke zaken dan ook verdwijnen weet ik niet, maar zo doet hij het ook niet.
Na de reset reed het stel prima op CV1 = 3. Naar zijn nummer geprogrammeerd en we hadden een rijden onderstel.
Later maar eens kijken of ik nog met CV's moet rommelen.