Grote stilte hier, maar er gebeurt wel wat.
Het project 2310 is weer opgepakt nadat ik bij GM&S een Canon CN22 motor had meegenomen in Houten.
Deze zou net zo goed, zo niet beter zijn dan de befaamde Machima's.
In de 2203 die samen met de 2310 in tractie moet gaan rijden, zit een Machima, in de 2310 dus nu een Canon.
Verbinding met de draaistellen d.m.v. sliconeslang (Tramfabriek) en we hebben een super stille aandrijving!
Volgende hoofdstuk: verlichting
Ook voor deze lok had ik nog Digirails printjes liggen. De zwaailichten zijn voorzien van een 0402 LED aan de onderzijde en een LoPi 5.0 gaat het aansturen.
De testopstelling. Ik weet zeker dat het derde sein aan de cabinezijde het heeft gedaan, maar nu deze foto terugkijkend lijkt die hier al gedoofd.
Nu heb ik een kortsluiting-momentje gehad, dus best mogelijk dat deze toen gesneuveld is.
Hij doet het nog niet en aangezien dat alles inmiddels in de kap zit, wat geen makkie was, laat ik het zo.
Zoals gezegd zal de 2203 Standaard aan zijn staart hangen en gaan die seinen nooit branden..
Op de foto is de zwaailicht-LED ook brandend te zien. Inmiddels is die onderkant met zwarte lak bewerkt zodat er geen licht naar onderen schijnt.
Al vast even op de baan. Deze zwaailichten moeten nog worden geplaatst alsmede hekwerken, buffers en andere frutsels.
Ook moet de verlichting nog worden gewijzigd: faden van seinen en zwaailichten knipperen.
Wellicht ook nog wat tunen aan de motor-CV's.