Na een paar jaar is dan eindelijk de 2310 klaar voor inzet op de modelbaan.
De grote pauze werd eigenlijk ingezet doordat de originele motor me niet beviel en wel heel erg afstak t.o.v. de Mashima in de 2203.
Ik vond een Canon vervanging die minimaal net zo goed moest zijn en de pauze in het project zorgde er ook voor dat er een LoPi 5.0 in kwam i.p.v. een 4.0 die bij de start van het project kandidaat was.
De 5 komt met extra versterkte uitgangen, dus konden sluitseinen, rangeersein en zwaailichten apart worden aangestuurd.
De loc werd ooit gekocht voor €34 als een potentiele dummy, maar later werd besloten er een rijdend exemplaar van te maken en wel één van de bruine die het het langs hebben volgehouden.
De 2310 tot in 1985 en
deze foto uit 1982 is het ding al behoorlijk afgeleefd en dus moest het model ook zo worden
Vooral het onderstel ben ik erg tevreden over. Bij de 2203 meteen net zo meegenomen.
De Oilbrusher kan ik niet meer zonder!
Al met al kost het ding onderhand 3/4 Piko met een nieuwe motor, setje met zwaailichten, verlichtingsetje, leds voor zwaailichten, LoPi 5.0, schildjes, 3-rail wielstel, siliconeslang (als cardan) en een sleper.
En dan ga ik er van uit dat de hekjes in het setje met zwaailichten zaten, maar dat weet ik niet zeker meer.
Maar wel een hoop lol
(en frustratie) van het bouwen gehad en van geleerd...
Hij gaat straks samen met de 2203 treinen trekken, maar kan ook alleen op pad natuurlijk.
Dan moet de verlichting van de 2203 uit zie ik nu.
Nog even samen met 2 collega's op de foto.
Naast dit stel is ook nog de Structon Anneke in de collectie, maar die mocht (nog) niet meedoen want is nog 2-rail én ik heb ook maar 3 sporen voor een line-up