Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1031271 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2010 Gepost op: 5 Juni 2022, 14:01:20 »

Tegenwoordig gelooft niemand dat zonder plaatjes natuurlijk...

Nou, vooruit dan:


Ja hallo, dit is gezien het materieel overduidelijk niet in Sydborg, maar eerder in de buurt van Waldijk denk ik. De Nohab is hier de exoot. Dit zou zelfs in de buurt van Henkelo kunnen zijn, hoewel ik de omgeving niet helemaal kan thuisbrengen. Cheesy
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #2011 Gepost op: 5 Juni 2022, 14:07:28 »

In Waldijk ligt pukkeltjes rails en ik vermoed dat dit ook het geval is in Henkelo.  Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2012 Gepost op: 5 Juni 2022, 16:10:34 »

Nog even terugkomend op de foto van Frank in bericht #1974:



Een zelfde situatie deed zich vanmiddag voor op spoor 2 in Waldijk

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #2013 Gepost op: 5 Juni 2022, 16:19:36 »

Nice! Waldijk wordt met de dag meer een walhalla voor jaren '80-addicts zoals ik.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2014 Gepost op: 5 Juni 2022, 16:35:55 »

Gauw naar het andere perron gerend....en ja...het is de IC naar Zandvoort!  Duim omhoog



Ik mag ook wel eens stof zuigen zie ik.... Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #2015 Gepost op: 5 Juni 2022, 16:38:22 »

Ik meen zelfs een 'spinnenweb-afzetting' te zien die het de Waldijkers onmogelijk maakt de trap te nemen.   Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7203


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2016 Gepost op: 5 Juni 2022, 16:40:41 »

Een IC-stop van maar liefst 9 minuten… doe maar duur!
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2017 Gepost op: 5 Juni 2022, 16:44:31 »

Kennelijk is er wat aan de hand want zo'n lange stop zien we anders nooit in Waldijk.
De meester gaat zelfs even de benen strekken...

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #2018 Gepost op: 5 Juni 2022, 18:07:40 »

Weet de meester dat hij boven een groot gapend gat staat?   Cheesy

Met de ICR's en de Hondekop is het plaatje in korte tijd een stuk completer geworden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #2019 Gepost op: 5 Juni 2022, 18:12:10 »

In Arnhem wordt nog ongeduldig gewacht, hier echter op de 1791.


De winkelier vertelde ons gisteren dat hij suf wordt gebeld doordat overal wordt gecommuniceerd dat de Hondekoppen verkrijgbaar zijn.
Het is weliswaar zo dat Artitec ze binnen heeft, maar hij vertelde ons dat alle modellen gecontroleerd en getest worden en er decoders ingebouwd moeten worden.
Feitelijk is het zo dat Artitec er elke werkdag 20 uitlevert aan winkeliers. Heb je dus nog geen bericht gehad, oefen dan nog even geduld.
Vermoedelijk is Artitec nog wel enkele weken bezig.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2020 Gepost op: 5 Juni 2022, 18:15:23 »

Op de Artitecsite staat nog steeds dat deze binnenkort komt. Nog even wachten dus. Geen probleem, ik heb de tijd en er kan toch nog niets rijden.....

Ben wel erg benieuwd, dit is wel het meest missende treinstel voor mij.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2021 Gepost op: 5 Juni 2022, 18:23:44 »

Kennelijk is er wat aan de hand want zo'n lange stop zien we anders nooit in Waldijk.
De meester gaat zelfs even de benen strekken...



Ze staan goed in Waldijk, veel beter dan in Henkelo Duim omhoog Fijn sleepje is het geworden zo met Plan E en W.


Ik meen zelfs een 'spinnenweb-afzetting' te zien die het de Waldijkers onmogelijk maakt de trap te nemen.   Grin

Dat is een trap met valbeveiliging Wink
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #2022 Gepost op: 5 Juni 2022, 18:39:08 »

Weet de meester dat hij boven een groot gapend gat staat?   Cheesy
Als je bang bent voor grote gapende gaten, heb je in Waldijk niks te zoeken...  Cool

Mooie trein.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #2023 Gepost op: 5 Juni 2022, 19:54:12 »

ARBO-wetgeving stond in de jaren '80 nog in de kinderschoenen, denk ik. Anders had er wel een hek langs de achterkant van dat perron gestaan.   Cool

Inderdaad een fraaie trein.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2024 Gepost op: 6 Juni 2022, 17:13:50 »

Als gevolg van de werkzaamheden aan de rangeertreden van de ICR rijtuigen, kwamen Bever en zijn mannen er achter dat er bij een B-rijtuig een complete opstaptrede miste.
Nu hadden de rijtuigen al enige test-meters achter de rug op de Waldijkse baan, dus werd gevraagd het spoor te schouwen op losse onderdelen.
Helaas werden deze niet aangetroffen* en moest er een andere oplossing worden bedacht.
Op de kunststofafdeling van de Waldijkse werkplaats loopt een medewerker rond die altijd roept naar een ieder die het wil horen; "van styreen kun je alles maken".
Dát moest hij dan maar eens waarmaken vond Bever en belaste hem met de klus een opstaptrede na te maken.
Hiervoor moest een draaistel worden verwijderd, een eerste keer voor de werkplaats, wat dus even een paar angstige momenten opleverde om niet iets anders te beschadigen.
Dit ging zonder problemen en daarom werd de BKD, die al opgeleverd was, nogmaals binnengenomen.
Men had al eerder geconstateerd en gerapporteerd dat daar een brede opstaptrede onder smalle deuren zat en vice versa.
Nu draaistellen verwijderen beproefd was, stond niets in de weg om beide draaistellen van de BKD te wisselen zodat het trappen-verhaal weer klopte.

Ondertussen was kunststofman begonnen aan zijn klus.



De trap wordt op dezelfde manier als het origineel aan het draaistel bevestigd met 2 pinnetjes in de daarvoor bestemde gaatjes.
Vanmiddag leverde de man zijn klus op aan Bever en kan het naar de schilder.



De traanplaat is forser, maar de kleinste die ik vond bij de medicijn-doordruk-strips  Cheesy
Het algehele beeld is er en indien grijs geschilderd valt dit minder op dan een missend trapje.

O ja, op het andere B-rijtuig miste een schokbreker...een staafje styreen geplaatst om het gemis te compenseren.
Kan ook door naar de schilder...

* ook niet in de verpakking
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: