Plan W kan denk ik nog net.
Volgens de Railwiki werden de W's in de Intercity kleuren geschilderd tussen 1982 en 1988.
Als je naar mijn W kijkt (461-2), is dat 1988 geweest
Ondertussen loopt de bouw van de panden tegenover het station nog steeds door.
Naast de voorgevel van Kuiper's Hobbyhuis komt deze:
Artitec 10.192 Gevel C welke zojuist is voorzien van gordijnen en mat-glas in de voordeur.
De gordijnen hang ik altijd een eindje terug van het glas, dat geeft net even wat diepte aan het aanzicht.
Je zie bijvoorbeeld ook de schaduw van de tussendorpels op de gordijnen, dat zou niet zo zijn als het direct op het glas was aangebracht.
Omdat het pand wat er naast komt iets lager is, wordt er een stukje muur voorzien aan betreffende zijkant.
De gevels waar ik nu aan bezig ben, zitten in een bocht van de weg, dus ook zo ook het trottoir.
Omdat het raar lijkt, als je van bovenaf op de panden kijkt, dat deze aan de achterzijdes los van elkaar staan en de voorgevels aansluiten, moeten de huizen dus achter breder worden dan voor.
De precieze vorm kan ik op mijn mdf-plaat met trottoir exact uitmeten, maar dat betekent ook dat de daken naar achter toe breder moeten worden
Bij dit pand het ik twee houtjes on de de juiste hoek en afstand van elkaar vastgezet op mijn werkblad en toen het dak er tussen opgebouwd.
Dat ging uiteindelijk prima en het dak staat nu te drogen van z'n eerste laag verf.
Het volgende pand is niet, zoals eerst de bedoeling, de Artitec
10.191 Gevel B, maar wordt een zelfbouw pand.
De voornoemde Artitec gevel is gratis beschikbaar voor de liefhebber en kan eventueel as. zondag mee naar OnTraxs.
Het pand in aanbouw is volledig kit-bash met gevel
delenplaat over van het station, ramen die over zijn van verschillende andere projecten en een deur die met enige moeite in een ander kozijn is geïntegreerd.
Is nog niet af, maar al vast een paar plaatjes.
De plaat is boven aangeheeld omdat hij niet groot genoeg was, maar dat is redelijk onzichtbaar gelukt.
De plaat is om (nu) onduidelijk redenen aan de achterzijde dunner op sommige plaatsen en waar dat bij een een raam naar voren kwam, heb ik dat moeten opvullen met styreen.
Waarom geen nieuwe plaat van Auhagen o.i.d. gebruikt?
Ik vond dat deze nu eens geheel uit de kit-bash box moest komen en daar was materiaal genoeg