Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 148 149 [150] 151 152 ... 167   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Waldijk 2.0  (gelezen 1033024 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2235 Gepost op: 12 Maart 2023, 14:44:06 »

Ik denk dat ze van die oude brievenbus in Waldijk een soort monument hebben gemaakt dat symbool staat voor de strijd tegen de Noormannen.   Wink

Vermoedelijk heeft de PTT / PTT Post / TPG Post / TNT Post (of hoe het op dat moment ook mocht heten), ermee ingestemd dat die ene oude brievenbus (scheef) mocht blijven hangen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2236 Gepost op: 12 Maart 2023, 14:59:38 »

Ah ja, natuurlijk. De automaat is inderdaad te modern.
De brievenbus is echter geheel jaren 80
« Laatste verandering: 12 Maart 2023, 15:02:33 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2237 Gepost op: 12 Maart 2023, 15:48:08 »

Plan W kan denk ik nog net.

Volgens de Railwiki werden de W's in de Intercity kleuren geschilderd tussen 1982 en 1988.
Als je naar mijn W kijkt (461-2), is dat 1988 geweest  Wink

Ondertussen loopt de bouw van de panden tegenover het station nog steeds door.
Naast de voorgevel van Kuiper's Hobbyhuis komt deze:



Artitec 10.192 Gevel C welke zojuist is voorzien van gordijnen en mat-glas in de voordeur.
De gordijnen hang ik altijd een eindje terug van het glas, dat geeft net even wat diepte aan het aanzicht.
Je zie bijvoorbeeld ook de schaduw van de tussendorpels op de gordijnen, dat zou niet zo zijn als het direct op het glas was aangebracht.



Omdat het pand wat er naast komt iets lager is, wordt er een stukje muur voorzien aan betreffende zijkant.



De gevels waar ik nu aan bezig ben, zitten in een bocht van de weg, dus ook zo ook het trottoir.
Omdat het raar lijkt, als je van bovenaf op de panden kijkt, dat deze aan de achterzijdes los van elkaar staan en de voorgevels aansluiten, moeten de huizen dus achter breder worden dan voor.
De precieze vorm kan ik op mijn mdf-plaat met trottoir exact uitmeten, maar dat betekent ook dat de daken naar achter toe breder moeten worden  Shocked
Bij dit pand het ik twee houtjes on de de juiste hoek en afstand van elkaar vastgezet op mijn werkblad en toen het dak er tussen opgebouwd.



Dat ging uiteindelijk prima en het dak staat nu te drogen van z'n eerste laag verf.

Het volgende pand is niet, zoals eerst de bedoeling, de Artitec 10.191 Gevel B, maar wordt een zelfbouw pand.
De voornoemde Artitec gevel is gratis beschikbaar voor de liefhebber en kan eventueel as. zondag mee naar OnTraxs.  Wink

Het pand in aanbouw is volledig kit-bash met geveldelenplaat over van het station, ramen die over zijn van verschillende andere projecten en een deur die met enige moeite in een ander kozijn is geïntegreerd.
Is nog niet af, maar al vast een paar plaatjes.



De plaat is boven aangeheeld omdat hij niet groot genoeg was, maar dat is redelijk onzichtbaar gelukt.
De plaat is om (nu) onduidelijk redenen aan de achterzijde dunner op sommige plaatsen en waar dat bij een een raam naar voren kwam, heb ik dat moeten opvullen met styreen.
Waarom geen nieuwe plaat van Auhagen o.i.d. gebruikt?
Ik vond dat deze nu eens geheel uit de kit-bash box moest komen en daar was materiaal genoeg  Cheesy
« Laatste verandering: 12 Maart 2023, 15:50:09 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2238 Gepost op: 12 Maart 2023, 15:54:42 »

Ik bedoelde de combinatie plan W en de kaartautomaat, plan W met de brievenbus gaat prima.
« Laatste verandering: 12 Maart 2023, 15:56:32 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #2239 Gepost op: 12 Maart 2023, 19:05:46 »

De hooligans laten weten dat ze ook geen enkel probleem met een Plan W hebben.  Tongue

Die gordijnen zijn heel overtuigend zo!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2240 Gepost op: 12 Maart 2023, 19:11:42 »

Dit lezend krijg ik de indruk dat die kaartautomaten van na 2000 zijn.
De tweelingbrievenbussen werden volgens mij geheel rood vanaf het ontstaan van TPG Post in 1998.
Plan W werd officieel buiten dienst gesteld in 1996, maar bleven in de praktijk nog tot 2003 op de baan.
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2241 Gepost op: 12 Maart 2023, 19:13:56 »

Je bent lekker bezig met al die gebouwen. Leuk ook dat je er veel "customizet".
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2242 Gepost op: 12 Maart 2023, 19:51:44 »

Rode brievenbussen was al eerder. We woonden tegenover een brievenbus, dus die werd wel eens toevallig meegefotografeerd.
In 1990 nog grijs, in 1992 vermoedelijk en in 1993 met zekerheid helemaal rood.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2243 Gepost op: 20 Maart 2023, 20:54:53 »

Gisteren was ik bezoeker van Ontraxs in Utrecht en dat gaf mij de gelegenheid de door mij bestelde Gbls (Hongaar) van Artitec bij de winkel op te halen.
Die was vanwege Ontraxs ook op zondag open en hanteerde ook nog eens een speciale Ontraxs korting.
Iedereen blij en ik zeker want het is een mooi model geworden.



Het enige wat me opvalt is dat het vrachtbrievenrekje in zwarte opdruk is en niet in reliëf is weergegeven wat bij de Exacttrain goederenwagens dan wel het geval is.
Daar heb ik nog wel een messing etsdingetje voor  Wink

Een Hongaar vóór ICR's? Dat moet kunnen volgens Wim Hoekema, welke een leuk informatief stukje schreef op Beneluxspoor over de Hongaar.

Ze zouden het uitgehouden hebben tot halverwege de jaren 80, dus samen met een ICR op de foto is niet raar, echter zullen ze er niet zo spik & span hebben uitgezien als dit gloednieuwe model.
Daarom zal deze ook een flinke weathering beurt ondergaan o.a. geïnspireerd door de op Ontraxs aanwezige Adrian Moser.
Kunnen meteen de geëtste vrachtbrief-dingetjes meegeschiderd worden  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2244 Gepost op: 20 Maart 2023, 22:12:28 »

Om heel eerlijk te zijn, heb ik wat twijfels bij die midden jaren '80.
Ik heb uit die tijd nog wel wat bijvangst aan gesloten goederenwagens op foto's, zowel van mezelf als van mijn vader, maar geen Hongaar te bekennen.
Zegt dat natuurlijk op zich ook niet veel, maar dit zit voor mij wel in de categorie eerst zien, dan geloven.
In oude Op de Rails stonden nog overzichten van aantallen goederenwagens per type. Zelf geen lid meer van de nvbs, maar die zouden uitsluitsel kunnen geven.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2245 Gepost op: 20 Maart 2023, 22:31:36 »

Volgens railwiki waren er in 1976 no 218 stuks aanwezig.
Die kunnen in 1980 natuurlijk allemaal weg zijn geweest, maar ik neem aan dat Wim het niet uit z’n duim zuigt.
Frank had het volgens mij in het Artitec draadje over begin tachtiger jaren.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #2246 Gepost op: 20 Maart 2023, 23:01:30 »

De tijd dat ik aanneem dat iemand iets niet uit zijn duim zuigt, ligt ver achter me.  Wink
Weten doe ik het gewoon niet, maar het lijkt me om meerdere redenen niet waarschijnlijk dat die dingen tot halverwege de jaren '80 zijn ingezet.
En dan bedoel ik commerciële inzet, niet als een of ander desolate depotwagen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #2247 Gepost op: 21 Maart 2023, 10:27:25 »

De server weigert de upload (terwijl het plaatje maar 4,45 MB is), maar ik heb op 30 juli 1983 te Zutphen de 21 84 156 3 000-1 vastgelegd. Wel buiten gebruik naar alle waarschijnlijkheid, maar - met soortgenoten - wel degelijk nog aanwezig.
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2248 Gepost op: 21 Maart 2023, 10:36:41 »

O...als de upload het weer doet, graag nog doen a.u.b.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #2249 Gepost op: 21 Maart 2023, 17:28:35 »

De upload doet het nog niet, maar ik heb wel even in de overzichten van Roef Ankersmit in Op de Rails gekeken. De laatste die, in de loop van 1980, uit de commerciële dienst verdween, was de Hbcs-v (de versie met kopdeuren dus) met het nummer 21 84 212 3 007-7. De wagens waren niet direct weg, ze bleven nog als niet inzetbaar in het commerciële wagenpark en werden volgens onderstaand staatje afgevoerd. Je ziet steeds de aantallen aanwezig per genoemde datum:

010181 - Gbls: 206    Hbcs-v: 10
010182 - Gbls: 194    Hbcs-v: 10
010183 - Gbls:  41    Hbcs-v:  4
010184 - Gbls:  12    Hbcs-v:  3
010185 - Gbls:   1    Hbcs-v:  2
010186 - Gbls:   0    Hbcs-v:  0

Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 148 149 [150] 151 152 ... 167   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Waldijk 2.0
« vorige volgende »
Ga naar: