Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 367908 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #525 Gepost op: 24 November 2022, 22:03:13 »

Die Rs wagen, is dat deze? https://marnan.eu/artikel/84462/lima-303263-h0-db-rongenwagen-rs.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #526 Gepost op: 24 November 2022, 22:07:38 »

Of juist deze? https://www.modeltreinen.nl/a-60449732/mc-vedes/h0-maerklin-47046-db-rs684/#description

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #527 Gepost op: 24 November 2022, 22:10:40 »

Hier het grote voorbeeld: https://dybas.de/dybas/gw/gw_gattung_r.html
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #528 Gepost op: 24 November 2022, 22:13:45 »

Toch een tikfoutje en vervolgens copy paste, de Samms709 bedoelde ik Samms710, het Roco-model dus.
Maar ik zie dat Nothaft die alleen voor tijdperk 4 heeft, ik weet niet wat jij nodig hebt?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #529 Gepost op: 24 November 2022, 22:17:55 »

Mijn tijdperk is 1980-2000, maar de loc is in de uitvoering van 1989-2002. Dus jaren '90.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #530 Gepost op: 24 November 2022, 22:20:05 »



Thanks!  Duim omhoog

Dan zou het dus deze zijn: https://dybas.de/dybas/gw/gw_r_6/g684.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #531 Gepost op: 24 November 2022, 22:20:38 »

Dan gewoon de beginperiode pakken, dus Bundesbahn. Die heeft Nothaft.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #532 Gepost op: 24 November 2022, 22:27:50 »

Yep! https://www.modellbahndecals.de/Decals-Gueterwagen/Komplettbeschriftungen/Epoche-4-DB-104/Flachwagen-117/-5372.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #533 Gepost op: 25 November 2022, 01:09:10 »

In dit filmpje kun je zien dat de staaltrein deels hetzelfde traject gebruikte als de Kopenhaagse S-tog: https://www.youtube.com/watch?v=p81A378_GaM

Even nadat de staaltrein met veel gepiep en geknars is langsgekomen, verschijnt er een treinstel voor de wachtende reizigers.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #534 Gepost op: 27 November 2022, 10:32:03 »

In het tweede filmpje rijdt ook nog een Res686/Res687 rond.
Fleischmann en Trix hebben daar een vrij kloppend model van uitgebracht.

Nog even naar de Rs, daar zijn dus diverse series van die op de Rs-en uit de film lijken en die het allemaal kunnen zijn.
Roco heeft een Rs683 uitgebracht die redelijk goed is, maar die wagens gingen uiterlijk 2000 uit dienst. Zijn dus in de films zeker niet te zien, maar in Bundesbahntijd zeer plausibel.
Märklin/Trix heeft een vergelijkbare wagen uitgebracht, die het meest heeft van een Rs684, maar daarbij wat dingen mist en andere teveel heeft. Maar alles bij elkaar is het zeker geen verkeerd model.
En het Lima-model lijkt een zeer acceptabel model van de Rs685 te zijn.
Ik kan je over alle genoemde modellen in deze reactie niks uit eigen ervaring vertellen, want ik heb ze niet.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #535 Gepost op: 28 November 2022, 00:25:47 »

Dankjewel. Ik ga me oriënteren op wat er zoal is uitgebracht en heb voor staalplaten al bij Ladegüter Bauer gekeken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #536 Gepost op: 29 November 2022, 15:08:00 »

Op de website Dansk Jernbanearkiv vond ik foto's van 'schwerlastwagen' van DB. Waaronder deze:


Foto: P.T. Nielsen


Opvallend genoeg geen DB-logo. Nu had ik op internet al ontdekt dat Roco de wagen in deze zwarte versie had uitgebracht en ook zonder DB-logo.
Op eBay heb ik ondertussen drie wagens gescoord, alledrie voorzien van 'staalbrammen'. Die zitten er simpelweg opgeklikt, dus kan ik ze verwijderen
en de wagens beladen met staalplaten.

De opschriften lijken aardig te kloppen, al is het type anders. De Roco-wagens vermelden Sas, terwijl de foto van P.T. Nielsen Samms vermeldt.
Ik moet nog even nadenken of wegens dit kleine verschil iets aan de beschrifting wil gaan doen. Met het blote oog kan ik het sowieso niet zien,
en met leesbril maar net.








Roco heeft dit type wagen later ook uitgebracht mét DB-logo en ook nog een keer zonder en dan is de wagen voorzien van een M48 tank.
Nou zou ik die kunnen aanschaffen als antwoord op het Plettenburgse wapengekletter jegens de vredelievende voetbalsupporters
maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een ander oudje.

Hoewel... ik ben Hollander genoeg om de M48 wel te willen verkopen als iemand er 50 euro voor over heeft.
Hou ik de wagen (de combinatie kost maar liefst € 91,95)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #537 Gepost op: 29 November 2022, 15:36:27 »

Kijk, Roco komt dus ook met de wagen met Samms-aanduiding én DB-logo: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Goederenwagen/Zwaartransportwagon/Roco-76828/nl/modell_290450.html

Het opvallend is dus dat ze afgaande op die foto van P.T. Nielsen zelfs in 2008 nog (of weer?) rondreden zonder DB-logo.
Nu is de praktijk altijd weerbarstiger dan de theorie, dus het zou kunnen dat dit net die éne wagen is die om wat voor reden dan ook nooit voorzien is van DB-logo, maar toch.

Kan ik de tank slijten én komt de wagen met DB-logo uit, dan zit ik al op vijf van deze wagens. Mogelijk ga ik dan mijn Hollandse tegenhangers van de hand doen.
Verder ben ik aan het uitzoeken welke Res- en Rs-wagens er zoal in model zijn. Lijkt een aardige trein te worden. En dat ik er maar één loc voor zet, kan ik goed verantwoorden:
in Sydborg hoeven ze geen haast te maken voor snelle S-baan-treinstellen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #538 Gepost op: 29 November 2022, 19:58:24 »

Sas is de UIC-1 benaming, inzetbaar tot 1987. Samms is de UIC-2 benaming, inzetbaar vanaf 1980.
Dan kan er in beide gevallen ook nog een h tussen staan, dan is de wagen voor het vervoer van liggende coils.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16778


301 *


« Antwoord #539 Gepost op: 29 November 2022, 21:32:25 »

Dank voor de info. Heb jij die Duitse materieelgidsen?

Strikt genomen moet ik dan Sas nog veranderen in Samms, omdat de MX-locs pas in 1990 door HFHJ van DSB werden gekocht.
Maar als gezegd, denk ik nog even na of ik dat wel zal doen, aangezien het slechts om een paar nauwelijks zichtbare lettertjes gaat.
Had het DB-logo er toch op gemoeten, dan was het een ander verhaal geweest, want dat is nogal opvallend.

Vervoer van coils in DK heb ik nog niet kunnen ontdekken, de stålormen lijkt altijd beladen te zijn met platen staal.

Plettenburg geen interesse in een nieuwe tank? Misschien helpt het als de Viking hooligans onderweg uit Qatar Plettenburg even aandoen?  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: