Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364319 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #180 Gepost op: 19 Maart 2017, 19:19:11 »

Tjonge, dat van dat ruime achterspatbord was mij nog niet eens opgevallen, maar ik vind wat Jakop hier poneert wel een plausibele verklaring.
Ik vermoed dat de modellen inderdaad naar concreet voorbeeld worden gebouwd. Ik ga eens googlen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #181 Gepost op: 19 Maart 2017, 19:36:56 »

Hier zie je een vergelijkbaar principe, alleen nu met 2 sturende achterassen. De 2 vaste assen zijn hier zelfs ook nog opgetrokken zodat er leeg bandenslijtage wordt voorkomen. Door 4 wielen op te tillen, maar ook door alleen nog op sturende assen te rijden die minder schuren over het asfalt in bochten. Tevens is het door kortere bochten kunnen nog steeds een feit omdat deze meesturende assen de achterkant van de trailer achter de trekker aan sturen.
Geen bomen-trailer, maar voor stenen/tegels....ook gewichtig werk!  Wink
« Laatste verandering: 19 Maart 2017, 19:50:15 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #182 Gepost op: 19 Maart 2017, 19:43:13 »

Het principe ken ik op zich wel, maar ik zou dat niet snel verwachten bij een houttransporter omdat je verticale speling, die in bossen erg belangrijk is, toch nogal beperkt wordt.
Aan de andere kant, die stenentransporteurs komen ook op bouwplaatsen.
Mooi karretje in elk geval.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #183 Gepost op: 19 Maart 2017, 19:52:14 »

Tja, volgens een jou niet geheel onbekende raadplater is er in DK toch in het geheel geen sprake van verticale speling.  Cheesy Cheesy Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #184 Gepost op: 19 Maart 2017, 22:21:26 »

Tja, volgens een jou niet geheel onbekende raadplater is er in DK toch in het geheel geen sprake van verticale speling.  Cheesy Cheesy Cheesy

Dat heb ik niet gezegd. Er zijn altijd ongelijkvloerse kruisingen en dergelijke, en misschien ligt een spoorlijn zelfs wel op een dijkje, zodat de kruisende weg een hobbel over moet Grin Grin Grin.

Dat gezegd hebbende: jouw fotodijk overdrijft de Deense realiteit duidelijk Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #185 Gepost op: 19 Maart 2017, 22:29:09 »

Gert's overweg zal ook beslist dit onderbord hebben en de Deense chauffeur heeft dat kennelijk niet begrepen.  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #186 Gepost op: 19 Maart 2017, 23:09:01 »

Voor de liefhebbers, de heer Jelit bouwt wel meer modellen, blijkt na wat googlen:

http://schmalspurfan.com/tag/jelit/ en ook http://www.hadel.net/modellbau/html/termine_2014_modellbahn_bremen_4.html

En tenslotte natuurlijk de pagina waardoor ik hem op het spoor kwam: http://www.hadel.net/modellbau/html/termine_2010_bemmel_6.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #187 Gepost op: 15 April 2017, 18:11:25 »

Zoals eerder in dit draadje al eens geschreven zal mijn modelbaan gebaseerd zijn op indrukken uit vele verschillende plaatsen in DK.
Een van die plaatsen is Sønderborg. Behalve de gecombineerde spoor/verkeers-brug, was ook de Sct. Marie Kirke een bron van inspiratie.
En 'verdeenst' ziet de bekende kit van Artitec er dan zo uit:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #188 Gepost op: 15 April 2017, 18:18:16 »

Zoek de zeven verschillen:

   

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #189 Gepost op: 15 April 2017, 19:06:06 »

Of zoek de overeenkomsten:


Foto: Eric Christensen



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #190 Gepost op: 15 April 2017, 19:18:04 »

Leuk! Heb je de verdeensing zelf gedaan?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #191 Gepost op: 15 April 2017, 21:15:12 »

Nee, niet zelf. Ere wie ere toekomt: dit is het werk van Ronald Visser.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #192 Gepost op: 16 April 2017, 07:41:10 »

Niks mis met uitbesteden, het is mooi gedaan.
Enig idee hoe de nieuwe ramen gemaakt zijn?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #193 Gepost op: 16 April 2017, 10:06:57 »

Ja, Ronald heeft ze getekend en vervolgens zijn ze in 3D geprint.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #194 Gepost op: 21 Mei 2017, 17:27:14 »

De afgelopen weken heb ik op eBay gejaagd op Deense kolenwagens van Märklin. De eerste keer werd ik met minder dan twee euro overboden...   Undecided
Gelukkig dook er dezelfde week nog een setje op. Deze keer zat ik aan de knoppen in de laatste minuut van de veiling. Er werd echter ongekend tegen elkaar opgeboden en een setje van drie wagens ging uiteindelijk weg voor 123 euro!   Shocked   Ik wens de onbekende winnaar veel geluk met zijn nieuwe, maar peperdure aanwinst.

Gelukkig had ik ondertussen al gezien dat iemand in Spanje ook wel van zijn Deense kolenwagentjes af wilde. Dus ben ik opnieuw gaan bieden en deze keer werd ik voor een schappelijke prijs (zowat de helft!) winnaar van de veiling. Dus nu is mijn kolentrein dan toch op lengte. Hoe dat eruit ziet kun je in dit filmpje zien. Allereerst start ik het motorgeluid van de ME-loc. En daarmee start ik feitelijk ook de motor. Want de eerste 30 seconden komt de loc niet van zijn plek. Daarna zie je de hele trein langs komen en uiteindelijk hoor je wat er gebeurt als ik de motor uit zet (= dus het geluid uitzetten). Speciaal voor Jakop, die motorgeluid teveel van het goede vindt, maar railgesnerp en kedeng-kedeng wel kan waarderen, komt de hele trein daarna achteruit terug gereden zonder ingeschakeld motorgeluid.

De loc is overigen van Hobbtrade en de geluidsdecoder is geprogrammeerd door Danske Loksound, een van mijn hofleveranciers.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: