Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 363263 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #375 Gepost op: 6 Februari 2020, 20:43:11 »

Ik garandeer je dat ik als alleenheerser in Sydborg overal de controle over heb.  Cool

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #376 Gepost op: 6 Februari 2020, 20:44:49 »

En in Gertwiller? Heb je daar wel machtenscheiding, checks and balances enzo? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #377 Gepost op: 19 Maart 2020, 14:09:34 »

Jongens, hier word ik nou zo ontzettend vrolijk van!



Dit is het juist verschenen model van een IC3 gummineus van Heljan in 'The One & Only'-uitvoering.

Vanwaar die vrolijkheid, behalve de blijdschap om een nieuwe aanwinst?
1. Het model is gemaakt in China en daar levert men dus toch weer uit.
2. Denemarken heeft weliswaar de grenzen gesloten, maar goederen worden als vanouds verzonden en vlot geleverd
    (dinsdag op de post, nu al hier).
3. Het model is correct uitgevoerd nadat ik me daar - op afstand nota bene - voor heb ingespannen.

Wat was namelijk het geval? The One & Only is - de naam zegt het al - enig in zijn soort. In deze uitvoering rijdt er maar
één treinstel rond. Heljan kondigde het vorig jaar aan en toen was er nog niets aan de hand. Afgelopen herfst echter, bleek
dat Heljan de tekeningen had aangepast. De beschildering van de deuren die oorsponkelijk goed was, had men ineens veranderd.
En die klopte niet meer. In plaats van het wit van de deuren door te laten lopen in het grijze deel van het onderstel, had men het
afgekapt. Er verscheen zelfs een advertentie van Heljan waarin je directeur Kim Nannestadt ziet afgebeeld met een aantal prototypes,
waaronder dit treinstel met verkeerde bedrukking van de deuren.



De eerste aankondiging, met correcte deurbeschildering.



De tweede aankondiging, waarbij de deurbeschildering plotseling niet meer juist was.



De advertentie met het foutieve prototype.


Vervolgens ben ik aan de slag gegaan en heb ik een aantal documenten (die je hierboven afgebeeld ziet) gemaakt waarin ik een
en ander aan de kaak stelde. Deze heb ik geplaats op het Deense forum Sporskiftet en op een Deense modelspoor-Facebookgroep.
Hierop kwamen veel reacties en ik kreeg veel bijval. Het was duidelijk dat Heljan de tekeningen veranderd had en een fout dreigde
te maken. Maar Heljan hield zich stil. Tot een uur geleden wist ik niet of Heljan zich de kritiek had aangetrokken.
Naar nu blijkt gelukkig wel.

Wie had dat gedacht? Dat ik als Hollandse luis in de Deense pels dit voor mekaar zou krijgen?   Grin
Ik ben er natuurlijk ontzettend blij mee. Nog blijer zal ik zijn als ik over een poosje gewoon weer noordwaarts mag en kan om het
bewuste treinstel te gaan spotten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #378 Gepost op: 19 Maart 2020, 14:20:47 »

Nu valt het mij ontzettend tegen dat wij dat ding nu door een plastic velletje moeten aanschouwen i.p.v. een mooi belichte foto op je Nederlandsche fotodijkje.... 

Maar mooi dat uiteindelijk het model juist is gemaakt.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #379 Gepost op: 19 Maart 2020, 14:31:16 »

Misschien hebben ze geprobeerd de productie te vereenvoudigen door het onderstel / frame (hoe noem je dat) niet te hoeven spuiten met een tweede kleur? Dan is dat stel weer een tientje duurder geworden door jouw toedoen Wink

@Jakop: Volgens mij heeft Gert dit model nog niet in huis, toch?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #380 Gepost op: 19 Maart 2020, 14:32:39 »

Nu valt het mij ontzettend tegen dat wij dat ding nu door een plastic velletje moeten aanschouwen i.p.v. een mooi belichte foto op je Nederlandsche fotodijkje.... 

Het model is nog in quarantaine!   Tongue  Grin

Maar zonder gekheid: nog geen tijd voor gehad. Komt nog wel.
Wat opvalt is dat de middelste bak, met de aandrijving erin, flink wat weegt.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 19 Maart 2020, 14:35:35 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #381 Gepost op: 19 Maart 2020, 14:34:56 »

Misschien hebben ze geprobeerd de productie te vereenvoudigen door het onderstel / frame (hoe noem je dat) niet te hoeven spuiten met een tweede kleur? Dan is dat stel weer een tientje duurder geworden door jouw toedoen Wink

@Jakop: Volgens mij heeft Gert dit model nog niet in huis, toch?


Ja, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar dat is niet het geval, want de opschriften zijn gewoon in wit op het grijs gedrukt. Dus men moest sowieso wit drukken.
Eigenlijk is er nog geen logische verklaring voor. Het model heb ik dus al wel in huis. Ik zal het als ik meer tijd heb eens op het fotodijkje zetten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #382 Gepost op: 19 Maart 2020, 17:00:17 »

Lijkt verdacht veel op de kleurstelling van DB Regio. Is toch gewoon DSB?
Wel interessante treinstellen: niet mooi, maar wel praktisch ontworpen.
Comfort is ook heel behoorlijk, afgezien van het dieselgeronk dat wel erg prominent aanwezig was in mijn herinnering.

Opvallend prijsverschil trouwens tussen de dummy en de gemotoriseerde. Zal vast een marketinggedachte achter zitten.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #383 Gepost op: 19 Maart 2020, 18:38:10 »

Ik lees op internet wat verhalen over mensen die problemen met de aandrijving hadden. Dus het verschil kan ook zitten in een aanzienlijke toeslag voor after-sales  Wink
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #384 Gepost op: 19 Maart 2020, 19:09:09 »

Heb je een linkje voor mij? Ik heb dat nog niet gelezen.
Weet je zeker dat dit over het kersverse, herziene model gaat?
Van de vorige versie weet ik wel dat die matig rijden.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #385 Gepost op: 19 Maart 2020, 19:31:16 »

@ Huub: het is de nieuwe DSB-huisstijl. Wordt sinds een paar jaar gebruikt.
Ze zijn terug gegaan naar rood, zwart, wit en grijs, maar met een nieuw logo.

Inderdaad niet passend voor mijn tijdperk, maar ik wilde dit model toch hebben.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #386 Gepost op: 19 Maart 2020, 20:07:22 »

Filmpje uit september 2018 waarin de introductie van het treinstel te zien is: https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/ic3-tog-renoveres-250-millioner-skal-kore-10-ar-endnu

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #387 Gepost op: 19 Maart 2020, 20:11:45 »

Maakt het wel aantrekkelijk voor DB om DSB over te nemen, het materieel heeft al de goede kleur.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #388 Gepost op: 19 Maart 2020, 20:54:30 »

En een likje verf over de S, klaar is Karl!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #389 Gepost op: 19 Maart 2020, 21:05:43 »

Heb je een linkje voor mij? Ik heb dat nog niet gelezen.
Weet je zeker dat dit over het kersverse, herziene model gaat?
Van de vorige versie weet ik wel dat die matig rijden.

Mvg,
Gert

Nee, dat ging over de eerdere versie. Ik vond hier toevallig iets: http://lisby.dk/wordpress/?page_id=222
 Maar dat ze naar aanleiding daarvan wat minder scherp calculeren, kan ik me goed voorstellen.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: