Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364354 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #435 Gepost op: 5 Juni 2020, 13:59:33 »

Het lijken me kunststof kozijnen, zou me niks verbazen als die al uit IJmuiden komen.  Wink

Waar komt dit gebouw eigenlijk op je baan te staan?  Tongue
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #436 Gepost op: 5 Juni 2020, 16:13:33 »

Dit gebouw is gepland op een landelijk, bosrijk stukje aan de overkant van de brug tussen de stad Sydborg en lijn naar Munkevig. Op mijn voorste zolderkamer zouden oorspronkelijk zowel Sydborg als Munkevig uitgebeeld worden. Na veel passen, meten en zweten moest ik uiteindelijk toegeven dat ik teveel wilde op de beschikbare ruimte...

Het waren de wijze woorden van Jakop ('Waarom niet alleen Sydborg bouwen? Beter één station goed weergeven, dan twee gebrekkig.') die mij eerst even flink deden slikken, maar wel deden inzien dat het anders moest. Dus de spoorlijn naar Munkevig wordt nu weergegeven door dat landelijke stukje van circa twee meter lang. En op dat landelijke stukje kan dit toch wel tamelijk grote gebouw mooi de blikvanger zijn die afleidt van het verdwijnpunt van de spoorlijn. De lijn verdwijnt dan (voorlopig) in een klein schaduwstation. Voorlopig, want ik heb achter het trapgat nog een zolderkamer die ik deels zou kunnen benutten.  Cool

Het volgende gebouw in de planning is een verdeenste versie van Hotel de Wereld van Tilly Models. Nog een hotel? Ja, maar dat is echt voor de stad Sydborg zelf bedoeld en dus niet voor het buitengebied. Bovendien zijn meerdere hotels in het erg op toerisme ingestelde Denemarken helemaal niet ongebruikelijk in kleine stadjes.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 5 Juni 2020, 16:15:43 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #437 Gepost op: 5 Juni 2020, 16:45:17 »

Als ik je een tip mag geven die deze keer niet als geintje is bedoeld: begin met het bouwen aan je baan.
Tenzij je het verzamelen van (ver)deens(t)e gebouwen gewoon leuk vindt, dan zeg ik verder niks.

Maar als het serieus de bedoeling is dat die gebouwen eens op een baan verschijnen, zorg dan dat je een concrete plek hebt waar ze zouden moeten komen.
Het zal vast niet voor iedereen gelden, maar mijn ervaring is dat je nog zo'n leuke plannen in je hoofd kunt hebben of zelfs al op papier hebben staan, zodra je ze op de gedachte plaats gaat zetten, ziet het er ineens heel anders uit, ook in combinatie met weg en spoor.
Pas wanneer je het voor je ziet, zie je echt welke ruimte je nodig hebt (veel) en of het een beetje smoelt hoe gebouwen t.o.v. elkaar staan. En het zou toch zonde zijn als je een stel gebouwen hebt staan die je in de praktijk eigenlijk niet kwijt kunt, terwijl dat ene gebouw dat je nu net wel nodig hebt op een plek, er natuurlijk niet is.  Grin

groet, Huub (ervaringsdeskundige)
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #438 Gepost op: 5 Juni 2020, 17:04:20 »

Dank voor de tip. De plannen om  e-i-n-d-e-l-ij-k  eens echt te beginnen zijn tamelijk serieus. Het welbekende 'Handzame Havenbaantje' dat ruim 15 jaar bij mij op zolder heeft gebivakeerd, gaat een nieuw thuis krijgen. Ware de coronacrisis er niet geweest, dan was het al verhuisd. Duurt dus 'iets' langer, maar dan komt er ruimte vrij.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #439 Gepost op: 6 Juni 2020, 20:02:40 »

Een Deen wees me op de gelijkenis tussen



en dit pand in Taastrup




Vooral de overeenkomst met de gebogen ramen op de begane grond is opvallend.
De verdeensing van het Duitse postkantoor is dus aardig gelukt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #440 Gepost op: 6 Juni 2020, 20:18:05 »

Laten die ramen nou ongewijzigd uit de Duitsche doos komen  Grin

Maar wat zeker is; de stijl is zeker in Denemarken aanwezig  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #441 Gepost op: 13 Juni 2020, 17:05:24 »

Dank voor de tip. De plannen om  e-i-n-d-e-l-ij-k  eens echt te beginnen zijn tamelijk serieus. Het welbekende 'Handzame Havenbaantje' dat ruim 15 jaar bij mij op zolder heeft gebivakeerd, gaat een nieuw thuis krijgen. Ware de coronacrisis er niet geweest, dan was het al verhuisd. Duurt dus 'iets' langer, maar dan komt er ruimte vrij.

mvg,
Gert

Ah, heb je het inderdaad verkocht? Mooi baantje was het  Duim omhoog Maar als het betekent dat je nu met Sydborg kan gaan beginnen lijkt het me een wijze keus!  Duim omhoog

Ben erg benieuwd hoe het een en ander er zometeen bij elkaar uit gaat zien.

Grtz,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #442 Gepost op: 17 Juni 2020, 15:26:27 »

Hé, wat is dat nou? Is Gørt van zijn geløøf gevallen? Een nieuw NS-model gekocht?




Bij nadere beschouwing blijkt er een goed excuus voor:



Dit type wagens pendelde dus heen en weer tussen Nederland (Eindhoven vermoedelijk, weet iemand dat?) en Kopenhagen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #443 Gepost op: 17 Juni 2020, 15:58:56 »

Stomme Denen.....met zo veel top - elektronicafabrikanten in eigen land, bestellen ze in een goederenwagon doorelkaar gerammelde Philips TV's    Wink

Echte McK kwaliteit neem ik aan?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #444 Gepost op: 17 Juni 2020, 16:15:38 »

Als ze in pendelverkeer werden ingezet, moet dat op een of andere manier aangegeven zijn.
Met dit nummer zou het een wagen uit de EUROP-pool moeten zijn en die kunnen standaard vrij gebruikt worden voor alle vervoer waar behoefte is aan dit soort wagens en zijn juist niet aan een vast vervoer toegewezen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waaruit blijkt dat deze wagen een Deense bestemming had.
Kun je een scherpe foto van de opschriften maken?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #445 Gepost op: 17 Juni 2020, 16:30:24 »

Echte McK kwaliteit neem ik aan?

Nou, in die zin dat McK de grootse opdrachtgever is van Dekas. Dat bedrijf doet het ontwerpwerk en de productiebegeleiding voor McK, ExactTrain, Arndt Spezial Modelle en tegenwoordig brengt het ook onder eigen naam modellen uit.

@Huub: ik zal straks mijn spiegelreflex eens tevoorschijn halen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #446 Gepost op: 17 Juni 2020, 17:54:05 »



Naast het bedrijfsnummer:
01RIV - EUROP
84 NS
225 3 071-9
Hbis193

Kan ik nog ontdekken:
Holland Rail Container BV
Het fax- en telefoonnummer daarvan en de vermelding Depot: Roosendaal.

En natuurlijk de imitatie van het met krijt geschreven København.

Op de deuren staan aanwijzingen hoe deze geopend moeten worden. De stippellijn op de zijkant is niet ter versiering.
Deze dient een geheel te vormen, anders staan de deuren in verkeerde volgorde.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #447 Gepost op: 17 Juni 2020, 18:19:37 »

Een depotwagen dus, dan was het inderdaad een pendel, ik neem aan van Philips Roosendaal. Wat werd daar gemaakt?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #448 Gepost op: 17 Juni 2020, 19:03:50 »

Even googlen leert dat Lighting daar zat: https://www.tongerlohuys.nl/story-bericht/218/philips-lighting-roosendaal

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #449 Gepost op: 17 Juni 2020, 19:11:24 »

Hmm, maar lampen naar Denemarken is ook niet erg waarschijnlijk. Of hadden ze daar al elektriciteit voor er windmolens waren?  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: