Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 42   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sydborg, een Deens havenstadje  (gelezen 364289 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #465 Gepost op: 21 Juli 2020, 07:20:53 »

De lichten zijn voor beide richtingen bedoeld, ze geven de vaarweg aan. Of voor jouw vaarweg rood links of rechts staat, wordt bepaald door de betonningsrichting en bijbehorende regelgeving (IALA of SIGNI).
Voor zeeën geldt IALA en daar is de betonningsrichting van zee naar haven. En omdat Denemarken in Europa ligt, staat rood links en groen rechts.
Voor Europese rivieren is de betonningsrichting vanuit de bron naar de monding, dus stroomafwaarts, maar is rood rechts en groen links.
En op het schip zelf is rood links en groen rechts.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #466 Gepost op: 21 Juli 2020, 07:47:03 »

Kijk, zo leer ik nog eens wat!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #467 Gepost op: 24 Augustus 2020, 17:57:24 »

Nachttrein per boot in Helsingør

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #468 Gepost op: 24 Augustus 2020, 18:11:21 »

Jammer, maar dit is al even niet meer mogelijk: https://goo.gl/maps/BNKnLwq5qFimFEox7

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #469 Gepost op: 24 Augustus 2020, 21:55:45 »

Ja, dat is inderdaad jammer. Die tijden komen helaas niet terug.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #470 Gepost op: 25 Augustus 2020, 07:23:12 »

Inderdaad... de enige verbinding in Europa waar dit nog gebeurt is tussen Villa San Giovanni en Messina in Zuid-Italië, en misschien over de Bosporus voor bepaalde goederenwagens (ik geloof niet dat er op dit moment al te veel goederenverkeer door de Marmaray-tunnel rijdt).
Gelogd

Ik zie sterren!
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #471 Gepost op: 27 Augustus 2020, 14:25:56 »

De lichten zijn voor beide richtingen bedoeld, ze geven de vaarweg aan. Of voor jouw vaarweg rood links of rechts staat, wordt bepaald door de betonningsrichting en bijbehorende regelgeving (IALA of SIGNI).
Voor zeeën geldt IALA en daar is de betonningsrichting van zee naar haven. En omdat Denemarken in Europa ligt, staat rood links en groen rechts.
Voor Europese rivieren is de betonningsrichting vanuit de bron naar de monding, dus stroomafwaarts, maar is rood rechts en groen links.
En op het schip zelf is rood links en groen rechts.
Grappig, heel toevallig hebben wij tijdens onze vakantie dezelfde situatie vastgelegd op foto te Lauwersoog, inderdaad vanaf zee rechts groen en links rood.
Nooit geweten, het is dat ik dit verslag nu lees, erg leerzaam Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #472 Gepost op: 1 September 2020, 14:09:30 »


Over de bootjes naar en van Denemarken heb ik een beeldverslag uit 1997 op Drehscheibe Online geplaatst.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #473 Gepost op: 1 September 2020, 18:50:14 »

Leuk beeldverslag, Huub! Ik heb meermaals die bootverbinding genomen, maar nooit de boegdeur van binnenuit zien open gaan vlak voor aankomst. Qua reissnelheid wordt de tunnelverbinding een verbetering, maar qua reiservaring wordt het absoluut een verarming.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #474 Gepost op: 1 September 2020, 19:08:42 »

Absoluut. Juist door die boot ertussen in vond ik de treinreis wel goed te doen. Het wegvallen van zo'n onderbreking zou mij tegenhouden om nog een keer voor de trein te kiezen, dan wordt het gewoon een te lange zit.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #475 Gepost op: 1 September 2020, 19:53:09 »

Inderdaad mooi verslag!  Duim omhoog Leuk om te lezen/bekijken.
In 2006 op de terugweg van Noorwegen hebben we de boot ook genomen voor de leuk.  Grin
Geen trein meer te zien toen...
Heen over de brug omdat die nieuw was
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #476 Gepost op: 2 September 2020, 08:09:06 »

Leuk beeldverslag inderdaad Duim omhoog
Moest vroeger voor mijn werk wel eens naar Kopenhagen en ben toen ook een keertje met de trein gegaan. Stipt om 20:20 in Kopenhagen, waar mijn Deense collega (die toen tegenover het Centraal Station woonde) mij stond op te wachten. Dat waren nog eens tijden.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #477 Gepost op: 15 Oktober 2020, 15:11:28 »

Zelfs als alle fosiele brandstoffen op de hele wereld uitgeput zijn en diesellocs onvermijdelijk niet meer kunnen rijden, hoef ik nog niet aan bovenleiding te geloven:
https://railcolornews.com/2020/05/12/dk-expert-coming-soon-battery-trains-for-midtjyske-jernbaner/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #478 Gepost op: 2 Augustus 2021, 14:19:03 »

Met dank aan Ronald Visser ondergaat de horeca in Sydborg een forse uitbreiding middels een hotel en café-restaurant:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #479 Gepost op: 18 Februari 2022, 15:27:22 »



Tamelijk onverwacht is er vanmiddag een schip met een bijzondere lading de haven van Sydborg binnengevaren. Bjørn en Niels hebben de vrachtbrieven bekeken en zien dat drie van de vijf opvallend transparante containers moeten worden doorgezonden.

Bjørn: "Ik zie hier drie adressen, Plettenburg, Arnhem en Waldijk."
Niels: "Was Plettenburg niet eerder deze week nog in het nieuws, die naam komt me zo bekend voor!"
Bjørn: "Ja, een paar hooligans van onze voetbalclub wilden daar gaan rellen, maar volgens de Sydborg Avisen zijn ze onverrichterzake huiswaart gekeerd omdat ze de plaats niet konden vinden."
Niels: "Mmm, vreemd... Maar hoe krijgen wij deze container dan op zijn bestemming?"
Bjørn: "Dat weet ik ook niet, maar men zal vanuit Plettenburg vast wel iets laten weten."

Niels: "Oké, de volgende. Die is voor Arnhem, een grensplaats in Nederland, geloof ik."
Bjørn: "Ja, is dat niet die stad waarvan de burgemeester al wekenlang niet op zijn post is?"
Niels: "Klopt. Nou ja, die meldt zichzelf vast wel als hij klaar is me de bloemetjes buiten zetten."

Bjørn: "Oké, de laatste dan: Waldijk. Nooit van gehoord."
Niels: "Klinkt, wel een beetje Nederlands."
Bjørn: "Maar niet op de kaart te vinden."
Niels: "Toch moet die ene rode daar naartoe."
Bjørn: "Misschien kan onze burgemeester ons wel helpen, ik zal hem eens bellen."

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 42   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Sydborg, een Deens havenstadje
« vorige volgende »
Ga naar: