Modelspoorwijzer.net

Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 30202 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #105 Gepost op: 4 December 2018, 11:10:43 »

Ik ben de laatste tijd met te veel dingen tegelijk bezig waardoor ik eigenlijk meer rommel maak als dat ik iets nuttigs doe. Daarnaast motiveert het gedoe met foto's ook niet om te bouwen en te posten.

Ik heb nu dan eindelijk de 3 huisjes af en op hun plek gelijmd.

Tot ik iets beters heb mik ik m'n foto's weer even op photobucket dan heb ik meer tijd met alles overzetten denk ik.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:43:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
hubertus
Hero Member

« Antwoord #106 Gepost op: 4 December 2018, 11:48:43 »

Top hoe je met eenvoudige middelen zo'n heerlijk sfeertje weet te bereiken. Dit diorama is daar een heel mooi voorbeeld van.  Duim omhoog

groet, Huub
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #107 Gepost op: 20 December 2018, 22:21:42 »

Ik ben gister en vandaag bezig gegaan met het schilderen van het klooster en de normale stenen delen van de muren zijn op een wash na af en de daken hebben hun donkere basis kleur zodat ik ze kan gaan drybrushen.

Het blijkt wel dat ik eerder gedaan schilderwerk aan ramen en deuren grotendeels over moet doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:45:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #108 Gepost op: 8 Januari 2019, 18:28:19 »

Het klooster zelf is inmiddels af, ik heb wat figuurtjes gebruikt om het mee aan te kleden en staat nu sinds vrijdag op z'n plek. Voor de stevigheid en om een niet mooie naad weg te werken heb ik 1 wand vast van flinke klimstruiken voorzien. Vanmiddag heb ik de hele middag aan de basis laag voor een deel van de kloostertuin gewerkt.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #109 Gepost op: 11 Januari 2019, 23:17:45 »

Ik ben vandaag bezig geweest met 12 bomen maken voor dit diorama, 7 hoogstam fruitbomen en 5 notenbomen. De skeletten ervan heeft Jaap Vriend voor mij gemaakt. Een deel daarvan was al van schorspasta voorzien en de 5 notenbomen moest ik zelf nog doen. Daarna ben ik ze gaan afwerken met spuitlijm en grasvezels en daarna met verschillende strooisels ingestrooid. De appels die ik voor de appelbomen had gekregen moesten bij nader inzien nog niet rijp en daarmee niet rood zien. Ik heb ze bij gekleurd zodat ze hoofdzakelijk groen zijn met nog een vleugje rood er doorheen. Voor de peren en kastanjebomen heb ik groen decoratie zand gebruikt om het licht groene accenten te geven.

Op de onderstaande foto's komen de bomen veel minder mooi uit als ze zijn maar dat zal deels wel komen doordat alles nog moet drogen.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: