Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Klooster diorama  (gelezen 138492 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #105 Gepost op: 4 December 2018, 11:10:43 »

Ik ben de laatste tijd met te veel dingen tegelijk bezig waardoor ik eigenlijk meer rommel maak als dat ik iets nuttigs doe. Daarnaast motiveert het gedoe met foto's ook niet om te bouwen en te posten.

Ik heb nu dan eindelijk de 3 huisjes af en op hun plek gelijmd.






Tot ik iets beters heb mik ik m'n foto's weer even op photobucket dan heb ik meer tijd met alles overzetten denk ik.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:43:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #106 Gepost op: 4 December 2018, 11:48:43 »

Top hoe je met eenvoudige middelen zo'n heerlijk sfeertje weet te bereiken. Dit diorama is daar een heel mooi voorbeeld van.  Duim omhoog

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #107 Gepost op: 20 December 2018, 22:21:42 »

Ik ben gister en vandaag bezig gegaan met het schilderen van het klooster en de normale stenen delen van de muren zijn op een wash na af en de daken hebben hun donkere basis kleur zodat ik ze kan gaan drybrushen.






Het blijkt wel dat ik eerder gedaan schilderwerk aan ramen en deuren grotendeels over moet doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 11 Januari 2019, 13:45:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #108 Gepost op: 8 Januari 2019, 18:28:19 »

Het klooster zelf is inmiddels af, ik heb wat figuurtjes gebruikt om het mee aan te kleden en staat nu sinds vrijdag op z'n plek. Voor de stevigheid en om een niet mooie naad weg te werken heb ik 1 wand vast van flinke klimstruiken voorzien. Vanmiddag heb ik de hele middag aan de basis laag voor een deel van de kloostertuin gewerkt.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #109 Gepost op: 11 Januari 2019, 23:17:45 »

Ik ben vandaag bezig geweest met 12 bomen maken voor dit diorama, 7 hoogstam fruitbomen en 5 notenbomen. De skeletten ervan heeft Jaap Vriend voor mij gemaakt. Een deel daarvan was al van schorspasta voorzien en de 5 notenbomen moest ik zelf nog doen. Daarna ben ik ze gaan afwerken met spuitlijm en grasvezels en daarna met verschillende strooisels ingestrooid. De appels die ik voor de appelbomen had gekregen moesten bij nader inzien nog niet rijp en daarmee niet rood zien. Ik heb ze bij gekleurd zodat ze hoofdzakelijk groen zijn met nog een vleugje rood er doorheen. Voor de peren en kastanjebomen heb ik groen decoratie zand gebruikt om het licht groene accenten te geven.

Op de onderstaande foto's komen de bomen veel minder mooi uit als ze zijn maar dat zal deels wel komen doordat alles nog moet drogen.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #110 Gepost op: 3 Februari 2019, 22:38:14 »

Tussendoor heb ik nog wel wat aan het klooster diorama gedaan maar niet veel. Vandaag heb ik dit weer opgepakt en ben ik met allerlei struiken bezig geweest, heb een stuk weg/pad bestraat, nog wat waterbakken geplaatst en wat kale stukken met zand en verf dicht gesmeerd want ik wil wat huizen gaan bouwen.




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #111 Gepost op: 5 Februari 2019, 11:38:42 »

Gister wat schapen in de wei gelijmd, gaten voor wat bomen geboord en geprobeerd de waterbakken deels van water te voorzien. Dat laatste lukte niet want de vernis zoog de nog vochtige bodem in, dat bleek nog niet droog dus, dus dat word wachten. Maar ik ga toch vast weer wat huizen bouwen daar heb ik gewoon zin in.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #112 Gepost op: 7 Maart 2019, 01:08:09 »

Ik heb vandaag de waterbakken deels af kunnen schilderen waarna ik eindelijk eens wat bomen kon gaan planten. Een vriend van mij die vanavond op bezoek was heeft met z'n telefoon wat detail foto's gemaakt en ik heb net nog wat overzicht foto's gemaakt.


















Ik ben vanavond ook weer eens met een nieuw gebouw voor het diorama begonnen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #113 Gepost op: 27 Maart 2019, 00:17:37 »

Ik ben sinds vandaag weer actief met dit diorama bezig. Ik zie dat ik van het huis waar ik begin maart mee begonnen ben nog wat foto's moet maken en posten want die is een stuk verder gevorderd. Vandaag ben ik met een stadsboerderij begonnen waarvan het eerste gebouw bestaat uit een poort met woonruimte erboven. Daar tegen aan komt een gebouw dat een hooizolder en stallen bevat die ook bevolkt gaat worden met koeien.



Hier missen de luiken en daarmee de ramen nog.



Nou heb ik ruim een jaar terug m'n vader gevraagd 2 gebouwen uit Nijmegen te maken. Nou blijken onze ideeën over de afwerking toch weer zover uit een te lopen dat de staat waarin hij Kruittoren afleverde mij nog zoveel werk opleverd dat zelf een nieuwe of iets vergelijkbaars bouwen minder werk is en vooral een beter eind resultaat opleverd. Ik vind het erg jammer want hij begint vaak goed maar als het op afwerking aankomt doet hij niks met de tips, advies en materialen die hij mij gevraagd heeft. Ik vind het jammer want zijn bouwwerken zouden zoveel beter kunnen worden als hij het verder zou afwerken. Hij moet maar gewoon z'n ding blijven doen zeker ook in ons demoteam op beurzen. Alleen zullen hij en ik elkaar in de hobby wel nooit zo vinden dat we samen succesvol iets kunnen creëren. Dat had ik graag wel gezien maar alle pogingen van mij lopen steeds uit op een teleurstelling dus ik moet leren accepteren dat ons hobby beleving te veel verschild. Hoe ik m'n vader op een politiek correcte manier duidelijk moet maken dat ik zijn gebouwen niet kan gebruiken daar zijn m'n moeder en ik nog niet over uit.

Inmiddels heb ik dat maar even geparkeerd en ben ik vast met een eigen toren begonnen die zoveel mogelijk op de kruittoren in Nijmegen moet gaan lijken alleen met een andere steensoort.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #114 Gepost op: 28 Maart 2019, 23:15:00 »

Ik ben inmiddels zover dat de stallen op de achterwand na in elkaar zitten want er moest vee en verdere aankleding in. De bodembedekking is een mix van koffie, houtlijm en gele grasvezels, inmiddels staan er ook paarden en koeien in.
















Ik kan nu de achter wanden gaan maken en gelijk daarna kan ik het gaan schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #115 Gepost op: 11 Mei 2019, 23:21:54 »

Naast het herposten van foto's en het werken aan "Mit dem Bus ins Grüne" ben ik ook met dit diorama bezig geweest. Vorig weekend was ik al met de aanleg van terrassen bezig en gister en vandaag heb ik 2 huizen en de stallen afgemaakt en geplaatst en daarna de omgeving deels bestraat. Hier en daar heb ik ook stukken opgevuld deels met stucpasta en daarna met een mix van zand en verf.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #116 Gepost op: 29 Mei 2019, 12:52:56 »

Gister avond ben ik weer eens met wat huisjes begonnen:





Deze hoek wil ik nu als eerst vol bouwen op 2 nivo's.

Ondertussen ga ik ook eens bedenken hoe ik welke karren voor dit diorama ga bouwen. Ik heb me daar nog niet in verdiept dus heb nog niet echt een idee wat er zoal op moet komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #117 Gepost op: 29 Mei 2019, 23:43:21 »

Ik ben vandaag begonnen met het maken van een aantal heksen, 2 moeten er op dit diorama komen en 1 of meer had Maarten(N-spoorforum en demoteam lid) nodig voor een ander projectje. Nadat we zondag in Blerick besproken hadden hoe je dat evt. zou kunnen maken liet dat mij niet meer los dus ben ik maar gewoon begonnen.





Volgens Maarten moesten er hoeden op, daar had ik nog niet aan gedacht maar met de kopjes van railspijkertjes kom je aardig ver zoals op de foto's is te zien.

Vrijdag maar eens zien dat ik ze schilder want morgen heb ik daar geen tijd voor.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #118 Gepost op: 7 Juni 2019, 23:20:30 »

Hmmm ik loop wel erg achter, die heksen waren vorige week vrijdag al af:




Daarna heb ik ben ik een beetje chaotisch verder aan het prutsen geweest met van alles en ook dagen bijna niet aan bouwen toe gekomen. Ik ben nu met wat gebouwen bezig om weer een hoekje van het diorama dicht te bouwen:








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #119 Gepost op: 9 Juni 2019, 22:43:31 »

Vandaag heb ik de nieuwe huizen geschilderd, geplaatst en daarna in het landschap ingebed. Ook heb ik een aantal keermuren geschilderd en er daarna struiken op geplaatst.








Het stuk tussen de terrassen en de nieuwe huizen bevalt me nog niet. Ik wil de terrassen doortrekken en er iets van bebouwing aan plaatsen. Iets van houten schuren ofzo.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn dioramaTopic: Klooster diorama
« vorige volgende »
Ga naar: