Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: CNL samenstellingen geneuzel
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
Print
Auteur Topic: CNL samenstellingen geneuzel  (gelezen 77674 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #60 Gepost op: 21 Juli 2016, 17:27:22 »

Ik neem aan dat je de samenstelling van de trein op 11 mei jl van Somda hebt en dat die klopt?
En dan gaat het dus om de vertaling in model?

Die Avmz 109.5 is inderdaad een probleem, want die is er helaas niet.
Die Tillig-modellen zou ik zodra je ze ziet meteen kopen, want erg courant zijn die niet meer.

Wat is er volgens jou overigens mis met de opschriften van LSM 49014?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #61 Gepost op: 22 Juli 2016, 09:35:28 »

Klopt.

Die opschriften moet ik even opzoeken en kom ik op terug.
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #62 Gepost op: 13 Augustus 2016, 10:35:30 »

Sorry voor de late reactie, maar de beentjes zijn even omhoog geweest de laatste weken.





Wat betreft de verkeerde opschriften, op het model staat CNL. Dat staat op het model niet.

Ik heb de samenstelling overigens niet van Somda. Ik heb de eerste rijtuigen zelf gefotografeerd. Omdat de trein toen ging rijden, heb ik de laatste rijtuigen alleen gefilmd en heeft iemand op BNLS me aan de juiste type rijtuigen geholpen. Het gaat inderdaad om vertaling naar het model.
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #63 Gepost op: 21 Augustus 2016, 12:54:15 »

Klopt het zoals ik het zie?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #64 Gepost op: 21 Augustus 2016, 13:28:15 »

Ik vermoed dat er in werkelijkheid van die Bvcmz-rijtuigen met en zonder de grijze tekst City Night Line zijn.
Goeie kans dat als je weer deze trein zou gaan spotten dat je rijtuigen treft waar het wel op staat.

Lemke heeft overigens onlangs enkele nieuwe CNL-sets aangekondigd die LSM voor hen zal gaan maken:
LSM 79051, 79052, 79053, 79054, 79055, 79056 en 59057.
Zie bijvoorbeeld: http://www.lemkecollection.de/de/Uebersicht/Spur-N/3tlg.-Set-CNL-Ep.VI-DBAG-Logo-KOMET-II-Set-B

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
michiel80
Newbie

Offline Offline

Berichten: 21


« Antwoord #65 Gepost op: 21 Augustus 2016, 16:01:40 »


Wat betreft de verkeerde opschriften, op het model staat CNL. Dat staat op het model niet

Dezelfde vraag stel je op een ander forum en ik snap het nog steeds niet. Wellicht omdat je twee keer "model" gebruikt, daar waar je 1 keer het grote voorbeeld bedoelt.

Afijn, dan nog. Het grote voorbeeld wat op je foto staat is een Nachtzug kleur en het model is CNL kleur. Een groot aantal Nachtzug wagens heeft wel de opschriften van staap rijtuig gehad, maar band rond de  ramen is niet aangepast en er zijn ook geen cnl opschriften opgezet.

Ik hoop dat je met dit antwoord geholpen bent.
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #66 Gepost op: 21 Augustus 2016, 18:01:29 »

Op BNLS had ik het anders verwoord. Daar heb je me al geholpen/ben je me aan het helpen, maar ik bedoelde dat op het model  in het grijs Citynightline staat. Dat staat op het echte rijtuig niet. 
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #67 Gepost op: 21 Augustus 2016, 19:03:04 »

>Zeker weten?< Als ik op "CNL Bvcmz 248.5" google, vind ik sommige rijtuigen in CNL-kleurstelling (als in: niet in NZ-kleurstelling) die dat opschrift niet hebben en sommige die het wel hebben... Helaas geen foto van de specifieke 036 gevonden in de CNL-kleuren echter.
Gelogd

Ik zie sterren!
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #68 Gepost op: 21 Augustus 2016, 19:17:22 »

Het zijn dan ook twee verschillende uitvoeringen:
Echt: Nachtzug met gewijzigde opschriften
Model: nieuwe, gereviseerde uitvoering in cnl stijl.

Dit antwoordde Michiel op BNLS. Er zijn dus blijkbaar meerdere uitvoeringen. Op mijn foto van 11 mei staat het opschrift er iig niet.
Gelogd
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #69 Gepost op: 13 November 2016, 19:51:02 »


Uit een excel op MSW heb ik de samenstelling van CNL 319 op 21-07-2016 samengesteld. Ik heb daarbij de modellen gezocht die LSM heeft uitgebracht en die onder het rijtuig gezet. Indien er niets aan extra informatie onder het artikelnummer staat, klopt het type rijtuig met het 1:1 en heeft het rijtuig geen opvallende opschriften.

Toch heb ik de volgende vragen:
1. Rijtuig WLABsm 166.0 (1) wordt aangeduid als WLABsm 166. Is dit dan ook direct een 166.0?
2. Voor onder ander rijtuig 2 en 3 zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Namelijk met groot logo, een gele maan, DBAG etc. Hoe bepaal ik welk rijtuig ik kies?
3. Rijtuig 6, een BPM: LSM heeft een BPM875.1 uitgebracht. Zijn er verschillen met een BMP en indien ja, welke?
4. Rijtuig 9 is een Wrkmbz 858.1. Ik vind daarover echter niets op internet. Moet dit geen Wrkmz 858.1 zijn?

Alvast bedankt
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #70 Gepost op: 13 November 2016, 21:25:27 »

Daan, het hangt er vanaf welke CNL-trein uit welk sub-tijdperk je wilt samenstellen.
Het begon in Nederland met compleet blauwe treinen en via een overgangsfase waarin er langzaamaan
steeds meer rood/wit/grijs in deze treinen kwamen, waren ze uiteindelijk helemaal in die kleur te zien.

1. WLABsm zat voor zover ik weet alleen in de eerste jaren in de treinen. Is uitgebracht door LS Models (49032 en 49033)
en door Roco (64767).
2. Door te kijken naar foto's van het grote voorbeeld. Gewoon een kwestie van internet afstruinen.
3. Bpm is in de blauwe periode, Bpm 875.0 is rood/wit/grijs.
4. WRkmz 858.1 inderdaad. Is een ex-Jan Kiepura-rijtuig. Uitgebracht door ACME. Zit in set 55054-2.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #71 Gepost op: 14 November 2016, 08:24:20 »

Dank voor de info.
1. Volgens info van deze site is 49032 een WLABsm 166.5 en 49033 een WLABsm 166. Ik weet niet of dit veel verschil is?
2. Dat wordt een leuke speurtocht, maar ik zal i.p.v. de precieze datum wel op jaartal zoeken.
3 Oke, een aantal sites geeft, ondanks dat het rijtuig blauw is, aan dat het een blauw rijtuig een Bmp 875.0 is. Maar ik ga van jouw info uit.
4. Weet jij of dit type rijtuig ook ooit in CNL-blauw heeft gereden?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #72 Gepost op: 14 November 2016, 11:18:51 »

Hoi Daan,

Bij mijn weten zijn de Bmp 875.0-rijtuigen van LS Models rood/wit/grijs.
Het WRkmz 858.1-rijtuig heeft maar korte tijd in de CNL-treinen meegereden en bij mijn weten is het nooit in CNL-kleuren gespoten.

Heb je voor jezelf al vastgesteld welke trein, in welk jaar je wilt samenstellen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
michiel80
Newbie

Offline Offline

Berichten: 21


« Antwoord #73 Gepost op: 17 November 2016, 16:16:42 »

875.0 was blauw en werd rood/grijs. 875.1 zijn verbouwde 875.0 rijtuigen met fietsenafdeling. Kwamen niet in Nederland.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: CNL samenstellingen geneuzel
« vorige volgende »
Ga naar: