Zoals wel vaker bij mij ligt een project wel eens een tijdje stil. Bij dit project meermalen gebeurt omdat ik geen oplossing had voor 'het probleem' onderhanden en dan gewoon wat anders ging doen tot het lampje eens ging branden.
Deze keer weet ik niet waarom het stokte, want de oplossing met de mehano-aandrijflijn leek (en lijkt) een goede optie. Kennelijk klopte er nog iets niet want ik liet het stel links liggen.
Het muntje viel in Dortmund waar ik dit motortje zag liggen
Nu was ik wel al verder dan ik heb laten zien. Ik was al een Lima middenbak aan het slachten. Het wielstel van Mehano is hoger dan er ruimte is onder de Lima-bak, dus de Proxxon ter hand genomen.
En zo lag het project 3 maanden ter zijde..
Maar met deze motor in huis begreep ik dat ik het originele Mehano motortje blijkbaar niet echt een optie vond. Verder met de Lima-bak dus.
Aan beide zijden een 'hoedje' van styreen gemaakt om de wielstellen passend te maken.
Aan beide zijden gaten gemaakt voor de cardans. Zou kleiner kunnen, maar groter zit niet in de weg. Het verzwakt de bak niet echt.
Omdat met de motor in de bak de motoras eigenlijk wat hoog kwam te liggen heb ik een gat in de bodem gemaakt waardoor de motor uiteindelijk ca. 1 mm door de bodem heen steekt. Dat zou geen probleem moeten zijn. De bodem zit ca. 4 mm boven de rails.
De wielstellen zijn ontdaan van alles wat niet meer nodig is. De aansluitingen doorgesoldeerd zodat alle 8 wielen massa hebben op de rails. Ik moet nog wat fröbelen om de bak wat stabieler op de wielstellen te laten rusten zonder dat het zaakje scheef staat.
Dit is dan het doel wat ik voor ogen heb:
Helaas rolde de motor afgelopen zondag van tafel toen ik een duik richting IB maakte om 'stop' in te drukken omdat 2 treinen vonden dat het wel gezellig was samen op 1 spoor. Zolang ze achter elkaar aanrijden is dat wellicht ook wel zo, maar een frontale botsing is minder...
De cardan-uiteinden zaten al op beide motorassen en één brak bij de val..
Balen!! Na een oproep hier en op 3Rail is er een wielstel met cardan onderweg en kan ik het zwarte 'dingetje' weer plaatsen en kan er testgereden worden.
Wordt vervolgt
snel hoop ik...