Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 880176 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1095 Gepost op: 21 Juni 2023, 20:41:02 »

Vandaag waren de groen brokken die ik 2,5 week terug gemaakt had droog en konden in potten gedaan worden.


Daarna ben ik nog 2 nieuwe ladingen gaan maken in lichtere kleuren. Daarvoor gebruikte ik een zak oud schuinplastic en 6 sponsen. De eerste portie ging nog goed al word de blender altijd warm en je moet altijd oppassen niet te veel te gelijk te willen malen.


Bij de 2e portie werd de warmte toch een probleem en werd het doseren en hopen dat ik de blender niet op blies. Als het goed is heb ik dat net weten te voorkomen want uiteraard bij het fijn malen van de laatste 3 sponsen begon het te roken en toen heb ik hem uiteraard gelijk uitgezet en de stekker uit het stopcontact gehaald.

Als het goed is brande hij nog net niet door. Het deel met de motor heb ik na een tijdje maar even in de koelkast gezet om echt af te koelen. Ik dan vanavond het laatste nog fijn te kunnen malen.


Ps; Het spreekt voor zich maar deze blender is specifiek hiervoor gekocht met de verwachting dat die het niet lang uithoud.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1096 Gepost op: 24 Juni 2023, 23:36:26 »

Ik ben gister voor van alles naar de action geweest en heb daar ook een hakmachientje met dubbele messen gekocht.



Voor 10 euro zeker het proberen waard en een staafmixer heb ik er niet bij nodig. Ik ben benieuwd hoe die gaat werken, het nadeel wat vooraf zie is de beperkte capaciteit. Deze is maar 0,5L en de blender 1,5L. Bij de blender kan ik netto een kleine 0,5L spons er in doen met 0,6 a 7L water meer spons word vooral te zwaar voor de blender. Bij de hakker word dat even afwachten maar dan nog moet minimaal de helft water zijn omdat je anders scherpe snedes krijgt en dat ziet er niet natuurlijk uit. Je wil rond om een bloemkoolachtige structuur zien.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1097 Gepost op: 28 Juni 2023, 12:33:14 »

Ik ben vorige week tussendoor begonnen wat aan 2 locs te schilderen en gister heb ik nog een 3e opgepakt. De eerste 2 hebben een lichte terra kleur gekregen wat gecombineerd word met donker groen.




De 3e is nu grotendeels roze maar dat is puur grondverf. Hij krijg namelijk de PriFer huisstijl oranje/staal groen en ja oranje heeft roze of engels rood als grond kleur nodig om makkelijk te dekken.


Zo ziet de vorige er uit die ik een jaar of 10( schat ik) terug al geschilderd heb:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1098 Gepost op: 29 Juni 2023, 23:36:18 »

De Eurosprinter is af en hij is de vitrinekast in gegaan en heeft de oude vervangen. Dat heeft maar 1 rede, de oude heeft beweegbare pantografen. Daarmee is hij meer geschikt voor een diorama dan de nieuwe met opgegoten pantografen. Nog een puntje van kritiek, ik heb de lampen bij de nieuwe met stiften gedaan maar dat is bij dit model loc niet de juiste keuze, met een cocktailprikker was beter geweest.




Oohja ik ben trouwens ook met wat nieuw materieel begonnen, daar post ik morgen nog wel foto's van.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1099 Gepost op: 4 Juli 2023, 00:34:54 »

Vrijdag ochtend ben ik even naar Wentink geweest om te kijken of ik nog wat onderlossers kon scoren om om te schilderen. Ik kwam met 2 4assers thuis in aanvulling op de 3 2assers die hier al klaar lagen.


Dat omschilderden ging goed, zaterdag heb ik ze van kolen voorzien en daarna moesten ze tot nu drogen.




Verder was er weer heel veel leuks voor weinig te vinden. Zo kwam ik een EMD E? tegen die ik al lang wilde hebben en waar ik niet meer als 25 euro aan wilde uitgeven. Nu was ik 20 euro kwijt en hij blijkt nog te rijden ook( al zal hij dat bij mij niet doen).


Uit de knutselaarbak op de toonbank nam ik nog een Zweedse stoomloc mee voor €4,95. Inmiddels blijkt de trommelmotor gewoon te draaien als je daar draadjes op zet dus er zal wel een contactje los zitten. Jaap gaat zich daar verder mee vermaken.


Vandaag ben ik de LVT/S en NE81 bakken verder gaan opbouwen. De LVT/S'en krijgen net als ze in het echt ook gehad hebben BSI koppelingen. Daarvoor gebruik ik "header pins"( met dank aan bjorn want ik geen idee hoe die dingen heten). Uiteraard had ik er te weinig dus snel even wat bij besteld maar, ik moet dus wel even wachten tot die binnen zijn.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1100 Gepost op: 5 Juli 2023, 22:52:23 »

Ik heb besloten de 2assige onderlossers voor een trein in de vitrinekast te gebruiken.




Er is nog ruimte om deze met 2 wagens te verlengen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 268


« Antwoord #1101 Gepost op: 23 Juli 2023, 11:36:59 »

Jawadde, hier is er ook niet stil gezeten, ben nu even terug begonnen met achterstand te lezen en te bekijken. Da komt allemaal snor mijn gedacht. Goe bezig
Den Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1102 Gepost op: 25 Juli 2023, 00:39:22 »

Mijn 2e lichting groen brokken is ook droog. Dus ik heb het net van de deksels gehaald en in grote tabakspotten gedaan. De verf is niet egaal doorgetrokken maar dat hoeft niet erg te zijn.




Dan heb ik vanmiddag met dank aan Maarten nog een lading transparante kunststof potten besteld. 52 van 375ml en 20 van 250ml, hier ga ik strooisels in doen die nu of in bakjes zitten die snel stuk gaan of in potten zitten waar ik niet in kan kijken zonder de dop er af te draaien.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1103 Gepost op: 1 Augustus 2023, 18:44:02 »

Vandaag kwamen de bestelde potten binnen dus ik heb een hele hoop omgepakt, oude potten die ik nog wil gebruiken afgewassen en veel gare bakjes weg gegooid.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1104 Gepost op: 5 Augustus 2023, 00:08:21 »

Vanmiddag wat leuk spul gekocht.

Bij thomas philipps in Goch een eenhoorn/pegasus schildersetje voor 2 euro ofzo. Dat spul is ongeveer in de buurt van schaal 0 maar is vooral leuk om te schilderen en te testen of zo'n setje wat is.


Bij de T€DI vond ik dan een aantal aparte pennen die uiteraard niet als pen gebruikt gaan worden.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1105 Gepost op: 29 Augustus 2023, 16:01:43 »

Voor een van de mini diorama's moet ik zoals bekend 2 stukken van WAE ET2901 wagens gebaseerd op de Dockland P86 wagens bouwen. Aangezien ik dit type ook nog niet in de vitrinekast heb bouw ik er gelijk 2 hele en 2 halve bij zodat ik ze daarna ook voor andere diorama's kan gebruiken. Uiteraard moest ik hier ook nog wanden voor tekenen maar daar kon ik de lege wanden van de NDS versie voor gebruiken:










Ik ga straks de wanden printen en hopelijk heb ik ze eind van de dag bestikkerd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1106 Gepost op: 30 Augustus 2023, 22:16:14 »

De wagens die ik aan het bouwen was zijn allemaal af:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1107 Gepost op: 11 September 2023, 13:14:09 »

1,5 week terug kreeg ik een aparte luxe wijnkist.

Mooi, maar niet geschikt voor een standaard diorama. Een uitdaging dus om er wel iets mee te doen zonder hem volledig te moeten slopen. Liggend bied de meeste mogelijkheden en de bolle deksel kan ik dan deels van een vlak ruitje voorzien. Je krijgt dan een ouderwetse kijkdoos. Dit is in mijn ogen het meest geschikt voor een ondergronds station. De vraag was ook in 2e instantie of ik dan iets met archeologie als thema kan doen. Wie, wat en waar moet ik nog gaan bekijken maar ik heb al wel wat ideeën.

Dan kwam direct na m'n vakantie nog een nieuwe "bijbel" binnen, een verzamelboek van 6 losse boeken en de 4 die ik nog niet had los bestellen bleek duurder. Enige nadeel?, het zijn wel 688 pagina's in 1 boek ipv 6 dunnere boeken.

Hamburgs U en S-bahn materieel heeft al als basis gediend voor veel materieel van mijn vervoerders in diverse vormen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1108 Gepost op: 12 September 2023, 23:31:51 »

Voor Arnsberg bahnhofvorplatz en nog komende diorama's heb ik een nieuw voorraad GT8-100D-2SY wagens in verschillende uitvoeringen nodig. Daarvoor heb ik vanavond voor het ging regenen wat wagenkasten in model geschuurd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1109 Gepost op: 28 September 2023, 11:20:44 »

De afgelopen dagen heb ik wanneer het ging o.a. de GT8-100C-2SY wagens afgemaakt.




Verder heb ik ook wat WAE lijnenkaarten getekend om wat simpeler overzicht te hebben welke lijnen waar rijden want ook ik onthoud niet alles wat ik bedacht en gemaakt heb. En ik heb nog een nieuwe privatbahn bedacht en ingetekend maar welk materieel er moet rijden daar ben ik nog niet over uit.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: