Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879969 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1110 Gepost op: 1 Oktober 2023, 20:52:07 »

Begin van afgelopen week heb ik een nieuwe privatbahn bedacht volgens een eerder gebruikt en daarna weer verlaten idee. Het materieel dat er op moet rijden zal een wendezug met korte rijtuigen gaat zijn vergelijkbaar met waar de Bad Orber Kleinbahn mee reed. Bij mij moet er wel 80km/u gereden worden dus ging ik samen met Bjorn op jacht naar andere locs. Er is maar 1 stam materieel nodig maarja dingen gaan wel eens stuk of hebben onderhoud nodig dus iets als reserve heb je ook nodig. Na locs uit vele gelijkstroom landen bekeken te hebben kwamen we uit bij een Italiaanse Eloc die rond 1980 op onderstellen uit 1930 zijn gebouwd. Nu kan de mijne gewoon geheel rond 1980 zijn gebouwd maar dat is verder niet zo boeiend. Nadat ik wat maten had gevonden heb ik vandaag de lockast in model geschuurd en ben bezig hem nu verder op te bouwen. Als reserve volstaat een 2assige versie van een "midi" die dan van de Werse Angel Eisenbahn is overgenomen. Daarvan had ik er nog eentje over dus die heb ik kaal geschuurd en ga ik nu opnieuw opbouwen en schilderen. 3 rijtuigen die ik vorige week bij H@ns heb gekocht heb ik dicht geplamuurd en geschuurd hiervoor.


Nu moet ik nog de wanden tekenen en de huisstijl bepalen. Ik zat en zit aan het italiaanse bruin te denken maar dat is toch te veel een poep kleur dus ik ga iets anders verzinnen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1111 Gepost op: 2 Oktober 2023, 21:33:01 »

De afgelopen 24uur heb ik veel op de pc getekend, ik ben het materieel nu nog aan het gronden en ik heb een vel vol wanden uitgeprint. De rijtuigen heb ik op basis UHR ET75 bakken getekend en ze op het zelfde formaat uitgeprint. Die heb ik al heel vaak op de zelfde donor rijtuigen geplakt dus dat zou goed moeten gaan. De korte midi heb ik zo afgemeten dat ik er vanuit ga dat dat ook past. Van de italiaan heb ik wel vertrouwen in de zijwanden maar de kopwanden is even afwachten.
























Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1112 Gepost op: 3 Oktober 2023, 22:34:37 »

Alles paste in een keer dus alles is bestikkerd en beschilderd en nu dus af:








Nu zijn mijn treinen vitrinekasten zo goed als vol maar ik heb een kast boven de pc waar wel 2 vitrines voor treinen op de deuren zouden kunnen. Daar moet ik wel geld voor zien te vinden want dat gaat ruim 80 euro kosten aan materiaal.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1113 Gepost op: 5 Oktober 2023, 11:48:28 »

Ik ben gister vast begonnen met m'n demo tijdens Spoor Groep Zuid begin november voor te bereiden. Ik heb eerst voor mijn Emslänsdische EisenBahn materieel de wanden afgemaakt en geprint en gecontroleerd. Daarna heb ik de LVT/S bakken nog van BSI koppelingen voorzien en nu moeten ze nog gegrond worden.


Nadat ik met m'n huishoudelijkehulp puin had geruimd had ik ruimte om meer te gaan doen. Ik heb alle plan E rijtuigen en Umbauwagen erbij gepakt en ben eerst 1 plan E kap om gaan bouwen. De koppen heb ik ingekort en het raam van de kopdeur dicht gemaakt. Daarna het dieper liggende deel grotendeels opgevuld op een stuk voor een nieuw cabine raam na. Nadat dat glad geschuurd was ben ik het onderstel verder op gaan bouwen.




Alle overige rijtuigen heb ik gestript, koppelingen er af, onderstellen er onder uit en alle assen vast gelijmd. 4 umbauwagen hadden geoliede draaistellen dus die moesten samen met 3 van de onderstellen in een sopje met ontvetter. Nu ga ik de bij de umbauwagen bij iedere bak een 2e klas kop ombouw tot cabine. Bij 3 2e klas plan E's worden beide koppen tot cabine omgebouwd en bij de overige steeds een kop. Zo ontstaan dan motorwagen en 2 wagen treinstellen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1114 Gepost op: 6 Oktober 2023, 16:29:57 »

Ik ben aardig op weg, de treinen op plan E basis hebben alles er nu op zitten en de proefbak staat buiten met een eerste laag licht roze als grond kleur er op. Ik hoop dat dat roze met 2 lagen genoeg dekt en dat het roze genoeg is om het oranje wat er overheen moet snel te laten dekken.








De stellen op umbauwagen basis hebben nog het nodige werk nodig maar dat is met een uurtje werk ook wel gebeurd.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 6 Oktober 2023, 16:31:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1115 Gepost op: 6 Oktober 2023, 21:03:26 »

Het spuiten bleek geen succes, na 3 laagjes roze spuitverf was de dekking veel te slecht om er oranje overheen te schilderen.


Dus een 2e bak gepakt en die met muurverf gegrond en dat ging veel beter al kost ook dat 3 laagjes.


Daarna het oranje er overheen en dat dekt met 2 laagjes nu al vrij aardig al ontkom ik ook hier niet aan een 3e laag zie ik inmiddels.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1116 Gepost op: 7 Oktober 2023, 13:40:41 »

Ik ben gister avond toch eens dat harde roze gaan proberen omdat oranje zoals bekend daar geweldig op dekt. Het roze kreeg ik met 3 laagjes net genoeg dekkend. Oranje met 1 laagje net niet omdat het roze toch net iets beter had moeten dekken. Een 2e laagje oranje was daarmee wel voldoende dus dat is 1 laagje minder als bij de andere en dus winst.




Nu ben ik 2 bakken begonnen groen te schilderen om te kijken hoe dat gaat en of ik dat 2 dagen volhoud op een beurs. Het begin ging matig maar daarna kreeg ik m'n tremor wat meer onder controle en daarmee wat meer ontspanning in de beweging en de rechtere lijntjes.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 267


« Antwoord #1117 Gepost op: 8 Oktober 2023, 12:30:40 »

Aha nu snap ik m, van "je moet mijn werktafel eens zien"  Grin  (yep dan ist het hier nog tamelijk "proper" te noemen)
Den Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1118 Gepost op: 10 Oktober 2023, 14:26:52 »

Het groen zit er rondom op en aan 1 zijde heb ik de ramen met grijs ingevuld en met de stift de raamkozijnen zilver gemaakt.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1119 Gepost op: 11 Oktober 2023, 19:50:05 »

Vandaag de tijd dat ik wel in staat ben wat te doen goed benut en de 2 motorwagens afgemaakt.




Daarnaast ben ik begonnen mijn "Lizardman Archer" van Reaper Bones te schilderen maar foto's daarvan volgen later. Als die klaar is volgd de "Balthon Evil Cleric" maar ik moet nog kijken wat ik daarmee wil.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1120 Gepost op: 12 Oktober 2023, 11:53:12 »

Gister avond nog wat schilderwerk aan m'n figuren gedaan:








Ik moet er nog veel aan doen, maar begint al ergens op te lijken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1121 Gepost op: 18 Oktober 2023, 23:43:28 »

Vanmiddag toen m'n huishoudelijkhulp m'n werkplek had opgeruimd heb ik de snijplank eens los geschroefd. De andere zijde bleek nog nieuw dus ik hoefde hem niet te vervangen alleen om te draaien en weer vast te schroeven. Gelijk het schuim stuk ervoor los gehaald en die wel vervangen. Daar heb ik nu 2 zware schroeven in zitten zodat die niet meer doorbuigt en minder snel uitscheurd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1122 Gepost op: 20 Oktober 2023, 23:43:09 »

Ik had in de basis 1 rangeerlocje nodig en ja dan komt de lego voor de dag en dan kan ik het niet laten meer te maken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1123 Gepost op: 25 Oktober 2023, 23:40:56 »

Ik heb ondertussen aan de locomotiefjes verder gebouwd en de nodige details aangebracht.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1124 Gepost op: 27 Oktober 2023, 14:07:15 »


Gister avond kwam ik niet meer aan posten toe maar ik heb wat lorries gemaakt en de meeste locs gespoten. De lorries en de laatste loc wil ik vandaag spuiten.










Vandaag eens kijken hoe ver ik met schilderen kom maar ik moet ook nog controleren of ik voor de huisstijl van mijn Emsländische EisenBahn de passende kleuren verf heb.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: