Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 880146 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1155 Gepost op: 5 Februari 2024, 00:43:17 »

Tussendoor ben ik 8 rijtuigbakken aan het plamuren om ze te kunnen schuren wanneer dat mij uit komt. Dit worden een aantal motorwagens en stuurstandrijtuigen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1156 Gepost op: 9 Februari 2024, 19:03:54 »

Ik ben bezig rijtuigen en een locje voor 2 museumtreinen te schilderen. De daken worden de zelfde kleur licht geel( vlavlip van gamme en ivoor van posca) als de biezen. De daken krijgen ivm het oppakken eerst 2 a 3 lagen grijze primer( muurverf/tacky mix). Over de kwaliteit van de biezen ben ik niet tevreden maar ik kan het fysiek ook niet beter doen dus het is wat het is.



Ik wil nog 2 rijtuigen en een bagagewagen voor de oranje bruine set bij kopen. Wentink heeft/had ze alleen kan ik de 200m van bus naar wentink nog/weer niet lopen na verrekte en gekneusde enkelbanden begin januari en een kleine operatie dinsdag Sad. Dus ja niet handig maar verplicht thuis zitten leverd wel meer modelbouw tijd op. Te snel te veel (moeten )doen zoals begin deze week betekend met m'n enkel gelijk weer 2 a 3 stappen achter uit Sad.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1157 Gepost op: 9 Februari 2024, 20:03:32 »

Tjonge, dat is niet fijn. Beterschap Michiel.

Wentink heeft/had ze alleen kan ik de 200m van bus naar wentink nog/weer niet lopen ...

Is er niemand in je omgeving die dat klusje even voor je kan of wil opknappen dan?
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1158 Gepost op: 9 Februari 2024, 20:07:16 »

De gene die dat zouden kunnen doen heb ik al te veel voor belangrijkere hulpvragen nodig Wink Het komt wel en zijn ze weg dan kom ik ze elders wel weer tegen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1159 Gepost op: 10 Februari 2024, 01:20:05 »

De daken van de dieselloc en rijtuigen zijn geschilderd, morgen kan ik alles doen wat zwart moet worden. Ik heb ondertussen ook een Br89 van grote waterkasten voorzien zodat die al privatbahn loc door het leven kan gaan. Verder heb ik een korte railbus bijwagen aangepast tot motorwagen. Deze 2 ben ik nu ook aan het schilderen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1160 Gepost op: 11 Februari 2024, 01:09:04 »

De rijtuigen zijn af:


De dieselloc ligt nog te wachten of de ruiten een beetje willen drogen zoals bedoeld. De fluitketel schiet ook lekker net als de railbus waarbij ik het paars met posca stift heb geschilderd.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1161 Gepost op: 11 Februari 2024, 16:59:24 »

Ik vind m'n locjes en railbus wel klaar zo, museum materieel is meestal toch vrij schoon zo lang het rijvaardig is.












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1162 Gepost op: 12 Februari 2024, 15:58:19 »

Na het schilderen van de 2assige rijtuigen zien andere rijtuigen die ik een aantal jaar terug heb geschilderd er wat goedkoop uit:

Toen durfde/wilde ik het niet echt aan meer met biezen en kleur scheidingen te doen omdat dat met penseel door alle randjes lastig strak te schilderen is. Nu blijkt dat dat met die posca stiften een stuk beter gaat wilde ik daar dus toch wat mee. Dus gister weer een tekening gemaakt met vele proef huisstijlen waarbij het vel blauw deels behouden blijft en daar 2 uitgekozen en die op proef gemaakt. Dat ging vlot en werd zoals ik wilde dus tijd voor serie werk.

De eerste set was vannacht af maar toen wat ook de marine blauw stift leeg. Die kleur heb ik nog nauwelijks gebruikt dus heb ik daar ook geen nieuwe van op voorraad. Dat werd dus nog even snel nieuwe bestellen.

Ivoor gaat ook hard zeker met de volgende huisstijl dus ook die gelijk nog mee besteld want zoals te verwachten ben ik ook hier alweer door 1,5 stift heen.




En ja dan had ik nog 2 andere wagens waar ik niet echt tevreden over was. Ook blauw maar dan met 2 paarse biezen. Die worden nu ook blauw/ivoor/oranje.


Met een kleine 4 euro per stift is het zo wel een dure hobby.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1163 Gepost op: 13 Februari 2024, 23:27:51 »

Hierbij nog 2 foto's van het eind resultaat van de andere rijtuigen:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1164 Gepost op: 15 Februari 2024, 18:14:23 »

Dinsdag van de fysio de opdracht gekregen om voorzichtig meer te gaan lopen omdat het herstel van m'n enkel door middel van rust nu tot stilstand was gekomen. Dus vandaag boodschappen en wentink gecombineerd. Dat was wat m'n enkel betreft nog onverdeeld succes maar gekocht wat ik nodig had en nog meer mee genomen omdat de prijs wel erg aantrekkelijk was.





De rijtuigen was waar ik voor ging en die ga ik ook gelijk omschilderen vandaag. Het groene rijtuig heb ik wat gestript, geplamuurd en nu gegrond.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1165 Gepost op: 16 Februari 2024, 00:51:14 »

Dan denk je oranje dekt wel over rood heen dus dat hoef ik niet roze te gronden..........FOUT. Na 3 laagjes dekte het nog voor geen meter en ook een 4e laag levert geen egaal en intens oranje op wat met 1 a 2 laagjes over roze wel lukt.





Ik ben nu wel goed op weg, maar bruin over beige is ook lastig ook dat gaat over roze beter.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1166 Gepost op: 17 Februari 2024, 00:45:39 »

De rijtuigen zijn af en ze blijken met wat schuiven net allemaal in de trein te passen, ik dacht dat ik een rijtuig over hield.


Vandaag ben ik met m'n ouders met de auto naar H@ns geweest om o.a. wat eerder bestelde spullen op te halen.

Ik heb in meerdere bestellingen de voorraad KATO auto/brommer/fiets setjes gekocht. Die kan ik nog bij geen andere nederlandse winkel vinden dus dan kan ik ze beter maar op voorraad hebben. Enige andere plek die ik ken waar dat soort KATO spul verkocht word is Mentzels lokschuppen in Düsseldorf.

Verder gingen er nog wat andere nieuwe aanwinsten mee naar huis.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1167 Gepost op: 21 Februari 2024, 00:34:13 »

Gister avond 8 gesloten goederen gereed gemaakt om te spuiten. Toen bleek het vandaag in eens droog te zijn dus kon ik dat gelijk doen. De 2e laag heb ik rood over zwart nat op nat gespoten om vast wat in de buurt van bruin te komen. Dat was nodig om roodbruin snel dekkend te krijgen want die verf is vrij transparant. De foto's hieronder zijn wat geel, alles wat oranje lijkt is eigenlijk rood.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3572



« Antwoord #1168 Gepost op: 23 Februari 2024, 01:32:10 »

Vandaag ben ik het grootste deel van de dag wagons aan het schilderen geweest. Ik ben nu ongeveer halverwege en het is erg inspannend maar word wel mooi. Ik heb ook veel kleuren verf moeten mengen en nu ben ik weer eens door de kleine potjes heen dus maandag maar ff de apotheek plunderen.

Mijn camera vond het weer eens niet nodig scherp te stellen.







Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Den Eric
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 268


« Antwoord #1169 Gepost op: 24 Februari 2024, 10:15:27 »

Op korte tijd heel wat verbouwd zo te zien. Duim omhoog
Den Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: