Na het schilderen van de 2assige rijtuigen zien andere rijtuigen die ik een aantal jaar terug heb geschilderd er wat goedkoop uit:
Toen durfde/wilde ik het niet echt aan meer met biezen en kleur scheidingen te doen omdat dat met penseel door alle randjes lastig strak te schilderen is. Nu blijkt dat dat met die posca stiften een stuk beter gaat wilde ik daar dus toch wat mee. Dus gister weer een tekening gemaakt met vele proef huisstijlen waarbij het vel blauw deels behouden blijft en daar 2 uitgekozen en die op proef gemaakt. Dat ging vlot en werd zoals ik wilde dus tijd voor serie werk.
De eerste set was vannacht af maar toen wat ook de marine blauw stift leeg. Die kleur heb ik nog nauwelijks gebruikt dus heb ik daar ook geen nieuwe van op voorraad. Dat werd dus nog even snel nieuwe bestellen.
Ivoor gaat ook hard zeker met de volgende huisstijl dus ook die gelijk nog mee besteld want zoals te verwachten ben ik ook hier alweer door 1,5 stift heen.
En ja dan had ik nog 2 andere wagens waar ik niet echt tevreden over was. Ook blauw maar dan met 2 paarse biezen. Die worden nu ook blauw/ivoor/oranje.
Met een kleine 4 euro per stift is het zo wel een dure hobby.
Groetjes Michiel