Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 78 79 [80]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 908016 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1185 Gepost op: 6 April 2024, 13:55:30 »

Gister eind van de middag weer even van het mooie weer gebruik gemaakt om nog wat bussen in model te schuren.


Misschien dat ik vandaag nog wat auto's enzo buiten probeer te schilderen ipv binnen als m'n handen dat toelaten want tremor is nog wel een probleem.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1186 Gepost op: 19 Mei 2024, 23:40:05 »

Vandaag heb ik tussen de onweersbuien door wat bakken opnieuw geschuurd zodat ze nu gegrond en geschuurd kunnen worden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1187 Gepost op: 25 Mei 2024, 13:04:33 »

Tussendoor ben ik gister ook nog halve schuurtjes gaan maken die in hellingen ingebouwd kunnen worden. Allemaal van foamboard, deels bekleed met platte kabel.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1188 Gepost op: 28 Mei 2024, 16:58:17 »

Aangezien het me op dit moment niet altijd lukt me op een diorama te concentreren ben ik op de momenten dat nadenken niet wil met wat schilderwerk bezig geweest. 4 koelwagens voor Bjorn woensdag op donderdag nacht. Daarna 2 kleine onderlossers voor een UHR infra trein en een groene 4assige onderlosser voor m'n Borkener Kreisbahn.
















Dit weekend ben ik met veel onderzoek werk bezig geweest voor projectjes met/voor/door Maarten en Bjorn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1189 Gepost op: 1 Juni 2024, 02:20:56 »

Straks weer richting de n-spoorstore voor een demo nu het nog kan, alleen ja slapen?,.......tja dat heb ik voor vannacht maar weer opgegeven. Normaal ben ik blij als ik met melatonine tegen 3.00/30u een keer slaap, zonder word dat vaak 5.30u of later. Dus ja dan om 6.30u opstaan betekend dan vaak een nacht doorhalen. M'n poging nu om vroeg te gaan slapen was zoals meestal zinloos, dus dan de nacht maar nuttig invullen.

Nuttig invullen wil dit zeggen dat ik wat motorwagens en treinstellen onderhanden neem waarmee ik eerder al een aantal demo's her en der heb geven. Dit spul wil ik nu toch echt wel eens af hebben. 3 bakken zijn nog niet volledig gegrond, dus dat moet ik ook nog doen. Dat en het oranje schilderen kan met lichte tremor dus dat bewaar ik maar even voor als ik dat heb. Vooral voor het olijf groen en helemaal voor de zilvere omranding van de raamkozijnen kan ik geen tremor hebben. Daarom begin ik er ook nu pas aan want ik had dit een paar weken terug al willen doen.

Zo liggen de bakken er nu bij:








Tijd om wat te gaan doen Cool Grin

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1190 Gepost op: 1 Juni 2024, 05:28:29 »

Inmiddels 5 bakken rondom groen geschilderd, eerst per 2 de brede band en na de 5e bij alle de bies aan de onderkant. Dit moet allemaal nog een 2e laag.




De andere 3 bakken heb ik tussendoor de laatste grondlaag en daarna de eerste laag oranje gegeven.


Even geen idee wat ik nu moet/wil gaan doen maar het schilderwerk is even klaar, even m'n handen rust geven.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1191 Gepost op: 3 Juni 2024, 23:36:11 »

Naar aanleiding van een discussie in het Brussel Luxemburg topic van mijn naamgenoot, hoe spoor zand ballastbed te geven met leem en een onderlaag van ander materiaal ben ik een proefje gaan doen met fine turf van woodland als onderlaag want dat was mijn suggestie.

Ik heb rails op een oud pasje gelijmd en daarna de ruimte rond de rails en tussen de dwarsliggen van fine turf voorzien.

Hier de nog droge fine turf:


Hier de fine turf zo vol mogelijk laten zuigen met verdunde tacky glue:


Hier met een theezeefje leem poeder er overheen gestrooid:


En hier het opgedroogde resultaat:

Wat direct opvalt is dat de kleur door de lijm donker is gebleven, dat is iets wat je eigenlijk niet wil maar dat zou met verf nog aan te passen zijn.

Gister kon ik door de tremor totaal geen schilderwerk doen. Vandaag gaat het iets beter en met veel moeite krijg ik alles net strak genoeg om zinvol te zijn. Tremor nog zat maar het extra lange penseel kan dat net nog opvangen.



Deze 5 hebben hun 2e laag groen gekregen.


Deze 3 hebben hun 2e laag oranje en eentje z'n eerste laag groen.

Oohja ik heb gister heb ik nog wel 8 bakken kunnen spuiten, die kunnen worden bestikkerd als het spul hierboven af is want ik heb geen ruimte om ze tegelijk te doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1192 Gepost op: 6 Juni 2024, 00:39:00 »

Met de treinstellen en motorwagens schiet het nu ook op. De zijwanden zij eigenlijk af, aan de koppen en daken moet nog wel het nodige geschilderd worden.







De raamkozijnen heb ik weer met posca stiften PC-1MC gedaan en dat werd in eerste instantie verre van strak. Dat laat zich daarna met een fijn penseel en de groene verf weer prima bij werken waardoor het nu wel aardig strak is Wink

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1193 Gepost op: 7 Juni 2024, 00:43:35 »

De 2 motorwagens en 3 treinstellen zijn nu af, een stam van 3 bakken staat u in de vitrinekast de rest is diorama voorraad.








Ik ga hierna met m'n LN motorwagens en stuurstandrijtuigen aan de gang, die moeten voornamelijk bestikkerd worden dus dat zou iets makkelijker moeten gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1194 Gepost op: 9 Juni 2024, 10:37:17 »

Vrijdag avond bracht Bjorn een aantal micro onderstellen van Tsugawa Yokou mee die hij voor zichzelf en maarten besteld had. 2 TU-7T, 2 TU-9A en 2 TU-DB158. Op de laatste 2 bouw ik locs voor Bjorn en ik ben gister begonnen met de Ruston165 zoals Lawrie gekocht heeft en ik ga hem grotendeels ook in die kleur schilderen op de wielen na.

De onderstellen zijn echt klein maar als je het digitaal wil voor veel industrielocs toch te groot:


Ik moest een bestaande tekening uitgebreid bewerken omdat heel veel maten ontbraken en de maten voor het onderstel er ook nog in moesten zodat dat later ook door andere te reproduceren is.


De loc is grotendeels van 0,5mm karton van een balisto verpakking opgebouwd met hier en daar wat dikker karton en 2 roco bufferbalken.






Deze kap kan nu geschilderd worden maar nu kijk ik eerst naar 2 kappen voor op de TU-9A onderstellen van Bjorn. Eentje word de Eloc van Noury&van der Lande in Deventer en de andere word "Sijtje" van de Gasfabriek Haarlem. In de link zie ik ook voor het eerst kleuren foto's ervan, daar moet ik nog van alles van bij elkaar zoeken en Bjorn vragen wat hij wil. Dat word leuk prutswerk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3603



« Antwoord #1195 Gepost op: 10 Juni 2024, 23:26:38 »

Sijtje moet toch nog even wachten, die is te lang voor deze onderstellen en het zou jammer zijn die dan te bouwen terwijl de verhoudingen niet uitkomen.

De Eloc heb ik wel gebouwd met wat noodzakelijke aanpassingen. Aangezien ik nergens iets over een kleur vond en Bjorn voor de Ruston ook aan blauw zat te denken heb ik deze loc vast blauw gemaakt.






Ik heb nog redelijk wat ideeën voor volgende dingen en Bjorn ook. Ik ben vast begonnen met een soort spoorvrachtwagen met 2 Citroën HY cabines.

Ik moet nog zien wat er aan details op moet/kan komen, in ieder geval iets van zwaailichten en een 3e frontsein.

Bjorn wil nog een kolentram maar de 2assers die ik ken hadden lyrabeugels ipv panto's vanwege de laattrechters. De rotterdamse 4asser was wel voorzien van een panto alleen die was uit het midden geplaatst. Iets als die is prima te maken op een kato onderstel en die hebben we ook. Daarnaast denk ik nog aan een voormalige stoomtram loc als industrieloc voor op het 2e TU-DB158 onderstel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 78 79 [80]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: