Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876837 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #300 Gepost op: 22 Februari 2014, 23:15:50 »

Donderdag avond kon ik het niet laten om 3 trams, de 2 DB7's en de DB13 vast te bestikkeren en te schilderen en de DB's te verouderen. Van de DB's heb ik nu geen foto's, 2 van de 3 zijn morgen nog te zien op Rail, de andere is vandaag naar Roermond verhuisd.


Dit zijn de donderdag bestikkerde trams waar nog diverse kleine dingen aan moeten gebeuren.

De afgelopen 2 dagen op Rail heb ik 26 van de 31 voertuigen die nog moesten kunnen bestikkeren, ze kunnen schilderen en aflakken en de meeste kunnen verouderen.

Alle ET75's, de ET58 en de VT611jes zijn af.



3 andere VT611 bakken die reeds af zijn zijn morgen nog te zien op Rail.

De KSW bijwagens zijn op de groene biezen na klaar, ik ben m'n groene watervaste pen kwijt geraakt op Rail dus verder als dit kom ik even niet.


De KSW motorwagens kunnen niet verder afgebouwd worden. Met de Schörling kan ik nog wel verder daar moeten nog wat stootlijsten op net als op 2 van de 3 trams in de eerste foto. De 2 KSW motorwagen kunnen verder net als de Schörling en de Langen Essener in foto 1 pas afgerond worden als de Tomix pantograven binnen zijn.


Er valt op Rail nog genoeg te zien en morgen wil ik 5 rijtuigen afronden en daarna evt. een begin maken met de 2 paardetrams.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 12:40:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #301 Gepost op: 24 Februari 2014, 15:05:18 »

Gister op Rail schoot het niet zo lekker op als de dagen ervoor. Steeds minder werk en als dan onderdelen niet passen dan kan je niet zo makkelijk meer dingen weg leggen en met iets anders verder gaan. Uiteindelijk gister maar 3 rijtuigen af kunnen maken in tegenstelling tot de grote aantallen van de 2 dagen er voor.

Hier wat foto's van materieel dat ik de afgelopen dagen afgemaakt heb zoals het nu in de vitrinekasten staat:












Dan nog 2 overzicht foto's van de 2 vitrinekasten zelf:

De "kleine" boven m'n bed............

.........en de grote in de woonkamer:

Zo maar eens een begin maken met afmaken wat nu nog niet af is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 12:46:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #302 Gepost op: 25 Februari 2014, 01:12:04 »

Vandaag de biezen op de KSW trams bijgewerkt en de BDMs273 en WRm130 als nog bestikkerd en af gemaakt.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 12:53:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #303 Gepost op: 26 Februari 2014, 01:24:33 »

Vanavond lekker aan wat trams geprutst om wat stootranden en buffers te maken. Nadat dat klaar was kon ik wat plekjes bijschilderen en daarna de Einheitszug motor en bijwagen aflakken en verouderen, die 2 zijn nu dan ook af:











Deze Schörling slijpwagen moet nu net als sommige andere wagens wachten op panto's voor ik er mee verder kan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 12:56:17 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #304 Gepost op: 27 Maart 2014, 16:58:55 »

Ik ben sinds gister avond wat dingen aan het voor bereiden voor de beurs komend weekend. Daarvoor moet er buiten het een en ander gespoten worden. Dat is leuk maar nu vind er eentje dat hij zich met mijn spuitwerk moet bemoeien. Na de verhalen van katten die op modelbanen gaan zitten enzo heb ik een duif die zich met mijn modelbouw werk bemoeid :Smiley


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:41:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #305 Gepost op: 28 Maart 2014, 00:08:07 »

Tsja Michiel,

Je kunt niet alles hebben hè Tongue
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #306 Gepost op: 31 Maart 2014, 16:18:45 »

Afgelopen weekend heb ik lekker zitten prutsen op de beurs in Haren. Beide dagen besteed aan het schilderen van materieel.








Deze beide wagens missen nog koppelingen dus die ga ik de komende dagen maar eens maken.














Deze locs heb ook maar weer eens onder handen genomen maar ze zijn nog lang niet af.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 13:03:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #307 Gepost op: 10 April 2014, 23:16:42 »

1,5 week terug heb ik martinb( gebruiker n-spoorforum) belooft een LEW accusleper voor hem te bouwen. Inimiddels heb ik bedacht dat ik er wel wat meer kon bouwen en zo werd 1 accusleper 4 accuslepers en 7 accuslepers en nu uiteindelijk worden het er 18. Waarom?.......omdat het kan, het leuk spul is, er vele uitvoeringen zijn en ik ze niet allemaal zelf hoef te houden.

Ik bouw de bovenbouw van 18x12mm hout( zelfde als wat ik voor de trams gebruik) en het onderstel van 1mm dik karton en uit het gebruikte plaatje kon ik 18 onderstellen halen en uit het balkje hout konden er ook precies 18.




Morgen ga ik de laatste 7 in model schuren en dan ga ik ze verder opbouwen. 2 wil ik in NDS uitvoering hebben en de rest krijgt allerlei kleuren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:43:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #308 Gepost op: 13 April 2014, 13:31:08 »

Inmiddels zijn de accuslepers een stuk verder, ik ben nu bezig ze van buffers/bufferplaten te voorzien.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:44:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #309 Gepost op: 14 April 2014, 19:16:28 »

Ziet er goed uit Michiel!  Duim omhoog

Maar van wie zou die pizza op de achtergrond nou toch zijn? Tongue
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #310 Gepost op: 15 April 2014, 16:18:46 »

Ik had weer even een minder handig moment. Ik heb alle accusleper in de grond verf gezet, wel even vergeten eerst koppelingen er aan te maken :Smiley, gebeurd me iets te vaak naar mijn zin de laatste tijd Undecided

Hier voor het spuiten:






En hier er na:






Dus ja die koppelingen maken ga ik nu maar eens doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:47:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #311 Gepost op: 20 April 2014, 12:00:29 »

Gister maar eens begonnen met paas eitjes schilderen, uhhh..........ooh nee het zijn accuslepers, maar het lijken net paaseitjes zo:






Ik ga zo maar weer eens verder, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:49:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #312 Gepost op: 23 April 2014, 23:17:28 »

De bouw van de ASF's ligt even stil, ik moest eerst even een andere belofte inlossen. Namelijk een Breng GTW bouwen voor een manager van Connexxion Rail Nederland.





Ik vind dat er wel een klein spoordijkje onder mag dus die ben ik nu ook aan het maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:50:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #313 Gepost op: 25 April 2014, 22:38:50 »

zo die is goed gelukt gast!!!!!
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #314 Gepost op: 12 Mei 2014, 03:25:27 »

De afgelopen week ben ik een beetje aan het bedenken geweest wat ik nog moet en wil maken dit jaar en hoe ik het nuttige en/of noodzakelijke met demo's kan combineren. Mijn demo voor de Lochemse Modelspoordagen in Juli staat wel vast. Een beetje suf weer treinen bestikkeren maar dit keer wil ik wat hondekoppen bouwen in 2 WAE uitvoeringen.

Spannender word het met het n-spoorevenement. Ergens dit jaar moet ik weer vachtwagens gaan bouwen want na het aankleden van Oelde Landhagen eind vorig jaar is mijn voorraad op dus moet er nieuw komen. Dit keer zal het niet alleen gum worden als bouwmateriaal maar zal ik ook hout gebruiken om ook goed te kunnen bestikkeren en zo apartere beschilderingen na te kunnen bootsen.

Daarnaast ben ik ook aan het bekijken geweest of het zinvol is weer een lading bussen te bouwen. Zeker nu er een aantal diorama's achter elkaar verschijnen die in het Lipperland Nahverkehr vervoers gebied liggen. Daarvoor ben ik de afgelopen week de al 1,5 jaar verouderde vervoersplan en materieellijst gaan vernieuwen. Door dat ik mijn wereld in die tijd behoorlijk op de schop heb gegooit vooral ten weesten van Neu Dalhausen is er een hoop gewijzigd. Wie interesse heeft in het nieuwe LN vervoersplan en de nieuwe LN materieellijst kan de plaatjes hier onder aanklikken, ze verkleinen naar hier postbaar formaat is niet te doen helaas.


Inmiddels ben ik er achter dat ik niet zomaar maar even een lading bussen uit m'n mouw kan schudden omdat voor een deel van de nog komende diorama's niet duidelijk is wat er aan bussen op moet komen. Zo komen bij het station Lippborg 3 buslijnen en totaal 5 type bussen. wat ik daar op wil hebben is nu nog te ver voor uit kijken en dus niet praktisch.

Overige voorraad aanvullingen die ik zelf moet bouwen heb ik zo nog niet op het oog maar ik heb werk zat te doen dacht ik zo( zo moeten de ASFjes ook nog af).

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:57:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: