Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876773 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #315 Gepost op: 23 Mei 2014, 11:40:59 »

Gister ben ik omdat ik tussen het aflakken van het water op het diorama ND Nefiticusbrücke maar begonnen met de bouw van een paar WAE hondekoppen. Het was toch goed weer en ik kan ze maar beter klaar hebben dan hoeft dat later niet meer.

Dit keer heb ik de kopvorm en volledig een vijl er in gevijlt. Iets wat bij de eerste 2 redelijk wat moeite koste maar daarna steeds sneller en soepeler ging. Alle uitbouwen voor de lampen heb ik van spijkertjes gemaakt. De grote met de kop er op en bij de overige heb ik de kop er af geknipt. Hier en daar zater er toch wat onbedoelde groefjes in van het vijlen en om die op te vullen en ook de open ruimtes rond de spijkerkopjes heb ik de kop met tipp-ex onder gekwast. Dat werkt vrij aardig en na 1 laag was het meeste al verdwenen.


Nu moet ik nog wat fijn schuurwerk doen en dan kan ik aan de draaistellen en koppelingen gaan werken. Ik heb er nog 7 weken voor dus ik wil eerst die ASFjes gaan afmaken, alleen schakelen kost nog wel eens moeite.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 15:59:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #316 Gepost op: 25 Mei 2014, 23:30:42 »

Ik kon het toch niet laten aan die hondekoppen verder te werken dus heb ik de draaistellen gebouwd, koppelingen gemaakt en voor zover mogelijk de pantograven er op gezet.




Nu nog wat strookjes karton onder de wielen/assen lijmen om ze in het spoor te houden en dan spuit ik ze vast in een grond kleur van de week.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:00:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #317 Gepost op: 25 Mei 2014, 23:36:39 »

Dat ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #318 Gepost op: 30 Mei 2014, 16:58:12 »

De afgelopen paar dagen ben ik een beetje met vanalles door elkaar aan het prutsen. Ik een paar rijtuigjes af gaan schilderen waar ik meer dan een jaar geleden al eens aan begonnen was. Hoe ik die rijtuigjes verder af ga maken en in welke toestand weet ik nog niet want ik weet nog niet wat ik er eigenlijk mee moet.


De ASFjes heb ik verder onder handen genomen en maar daar valt ook nog zat aan te doen.




De hondekop bakken heb ik tussen de middag zwart gespoten en daar kon ik niet bij weg want Tweety vond het te interessant wilde het niet met rust laten.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:03:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #319 Gepost op: 18 Juni 2014, 17:33:35 »

De afgelopen week heb ik veel tijd gestoken in het afmaken van de 18 ASF's. Ik heb ze nu af dus hierna kan ik weer met andere dingen verder.

De 18 ASF's bestaan voor mij uit 5 groepen, 6 stuks voor mezelf, 3 voor Alwin( kennis van het n-spoorforum) en 3 voor Bjorn, 4 voor Martin Boogaard en ik hou er nog 2 over die verkocht kunnen worden.

1; m'n eigen 6 ASF's:




2; de 4 ASF's voor martin:


3; de 3 ASF's voor Alwin:


4; de 3 ASF's voor Bjorn:


5; de 2 ASF's voor de verkoop:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:15:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #320 Gepost op: 13 Juli 2014, 21:34:47 »

De afgelopen week heb ik nog vele rijtuigbakken zover opgebouwd dat ik ze tijdens de beurs dit weekend kon bestikkeren. Op 4 rijtuigen na heb ik alles af kunnen krijgen en wat is dan de oogst?:

7 hondekop bakken, een WAE 2tje( ET401) en 3tje(ET361) en 2 kopbakken voor het gebruik op diorama's waarvoor ik er eentje al heb aangepast. Daarnaast WAE sneltrein stellen op basis van de Duitse Br474, een 3tje en een 4tje en weer een extra kopbak voor het gebruik op toekomstige diorama's.










En dan pak je uit en kom je een bak tegen met waterschade, geen idee waarom.


Ik had nog reserve wanden dus eentje wat bij geknipt en er overheen geplakt en dat ging dit keer bijna onzichtbaar.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:20:15 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #321 Gepost op: 15 Juli 2014, 15:17:44 »

Gister en vandaag het 3,5 rijtuig afgemaakt waar ik op de beurs niet aan toe kwam:




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:22:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #322 Gepost op: 23 Juli 2014, 10:59:56 »

Voor het WAE net zijn op een aantal punten rangeerlocs nodig. Op 1 diorama rangeerd al een KÖF III bij een werkplaats maar hier en daar is wat zwaarders nodig. Wat is makkelijker dan doen wat men bij de SNCF ook doet, oude lijn locs nemen en aanpassen voor rangeerdienst. De WAE heeft ook een serie "Midi's" waarvan de helft naar ZementCargo is gegaan, een deel nog in normale dienst is in 2001 en de rest dan als rangeer/sleep loc word ingezet.

Aangezien ik nog wat BB8100en had liggen ben ik gister gelijk maar 2 van die locs in model gaan maken. In een uurtje of 5 heb ik de koppelingen aan gepast en de locs omgeschilderd:










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:25:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #323 Gepost op: 28 Juli 2014, 11:43:53 »

De afgelopen week ben ik vooral met materieel aan het prutsen geweest. Het ging allemaal wat moeizaam omdat ik steeds belangrijke dingen vergat en onderdelen niet paste. De oogst is nu een WAE ET471( ET444 maar dan met "snackpoint") motorwagen, 3 UHR S-bahn bistro bakken, 2 Et75 en 1x F95 en een WAE museum stel:


















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:29:05 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #324 Gepost op: 28 Juli 2014, 21:19:37 »

ziet er goed uit man.
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #325 Gepost op: 16 Augustus 2014, 23:50:51 »

Vandaag met een vriend van mij mijn hobby werkplaats eens verbouwd. Een tijd terug werd ik net als vele andere gedwongen met windows XP te stoppen en moest er een nieuwere pc komen die een nieuwere windows versie aan kon.

Dit werd uiteindelijk windows 7 met gelijk office 2013 er op in plaats 2003 en zowel office als het door mij zeer veel gebruikte paint bleken een cultuur shock te zijn alles werkt anders.

Met de "nieuwe" pc ging een andere wens 3 schermen of meer helaas niet in vervulling want dat kan ook deze pc niet aan. Werken met 2 schermen is regelmatig behoorlijk behelpen maar het is al veel beter als 1 scherm want dat is bij mijn hobbywerk niet te doen.

Aan de nieuwe werking van de office programma's ben ik nu wel gewent en ik kan er weer bijna alles mee alleen het kost soms wat meer moeite. Aan de nieuwe werking en andere functies van paint valt helaas niet te wennen. Voor het tekenwerk wat ik er mee doe moet ik met de paint van windows 7 vaak 2x zoveel handelingen verrichten als met de paint van XP en bepaald tools die ik veel gebruikte zitten er helemaal niet meer in.

Ik had nog een systeemkast, enekel beeldschermen en een toetsenbord en vrienden met de kennis om daar wat mee te fiksen. Een vriend van mij heeft dan ook de andere pc weer geïnstaleerd met XP en office 2003 zodat ik met die (offline) pc kan wat ik op de windows 7 pc niet kan.

Een geïnstallerde pc terug krijgen is 1 maar dan moet die nog wel aangesloten worden en daarvoor moesten er eerst infra/interrieur wijzigingen plaats vinden. Vandaag hebben we dan ook met z'n 2e een nieuw schap gemaakt voor de beeldschermen, deze geplaatst, nog wat extra aansluitkabels gekocht zodat gelijk m'n windows 7 pc en de tv op de versterker aangesloten konden worden en een muis( bij hoge uitzondering zonder oren, staart en pootjes maar met kabel) gekocht en alles aangesloten voor zover mogelijk. het resultaat is een aardig strakke werkhoek geheel naar mijn wensen waar ik kan hobbyen zoals ik dat graag wil met de programma's die ik wil en dat ziet er dan zo uit:





Het enige wat nu nog extra kan en ook gaat gebeuren is dat m'n tv nog op de XP pc word aangesloten zodat ik ook op die pc in dien noodzakelijk 2 schermen kan gebruiken.

Ps1: voor de digibeten onder ons, windows XP is veilig zolang je het maar niet direct of indirect aan internet hangt wat hier dus ook niet gebeurd.

Ps2: voor er vragen komen waarom ik paint gebruik, ik vind het een fijn programma en kan er alles mee wat er in zit en ik heb geen behoefte andere meer ingewikkelde programma's te leren.

Zo en nu zit ik onder het genot van een droge witte wijn en wat olijfjes dit stukkie voor de forums te typen en wat te relaxen Grin

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:38:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #326 Gepost op: 22 Augustus 2014, 19:25:17 »

Net de tv ook maar eens op m'n XP pc aangesloten met een DVI kabel.

Zal het denk ik niet heel vaak gebruiken maar het is handig dat het kan, de resolutie van de tv is trouwens niet echt geweldig, dat houd bij 1020x768 pixels op, maar ach boeie het kan, het werkt en als ik het nodig heb is het er :mrgreen:

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:39:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #327 Gepost op: 31 Augustus 2014, 13:56:25 »

Ik ben op dit moment weer wat nieuws aan het proberen. Bij het maken van treinen snijd en vijl ik het mdf sinds een paar maanden voor het grootste deel in model. Bij dubbeldeks materieel ging dat niet omdat ik dan met een combinatie van MDF en latjes ander hout moet werken wat harder is en nerven heeft die door het mes gevolgt worden. Hierbij moest ik dus terug vallen op de miniboormachine met een schuurbandje. Aangezien dit meer werk is en vooral meer stof opleverd ben ik naar een alternatief gaan zoeken. Ik had nog wat resten en een hele plaat ondervloer liggen wat een vriend van mij over had toen hij laminaat had gelegd. Dit schuim spul blijkt XPS schuim te zijn, als ik de artikelen op internet goed begreep een soort blauwplaat maar dan is dit grijs en 5mm dik.

Het blijkt goed te verlijmen met houtlijm en als je weet wat je doet kom je zelfs weg met secondelijm want het vreet het schuim maar heel beperkt op en alleen op de kopse kanten. De boven en onderzijde daar hecht secondelijm wel aan maar komt het niet door om het schuim op te lossen.

Nu ben ik 2 rijtuigbakken voor een treinstel op proef in model gaan snijden en schuren. Het gaat vrij aardig en het belangrijkste is rustig aan doen, je tijd nemen en schuurpapier met kleine korrel nemen want het gaat heel snel te hard.

Tot nu toe heb ik 2 vrij aardig gelukt bakken en ik heb alles in 2 laagjes dunne houtlijm gezet om alle poriën te sluiten en het nog gladder te kunnen maken.




Dit moet een voor proefje zijn op het bouwen van een paar WAE dubbeldeks treinstellen op basis van de DR dubbeldeks rijtuigen DBmq771/DBmu743 maar het de deuren op normale hoogte en niet op de onder verdieping en met doorloopkop.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:42:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #328 Gepost op: 1 September 2014, 22:32:03 »

Aangezien ik in mijn wereld de nodige vrij grootschalige wijzigingen heb aangebracht vervallen er een aantal treinsamenstelling uit mijn vitrinekast. Daarnaast vervallen er ook een paar omdat ik het niet zo nodig vind om van iedere treinserie alle samenstellingen in model te hebben, eentje is dan meer als zat.

Het gevolg,.........een tafel vol materieel dat over is:

Voorlopig heb ik het opgeborgen want ik weet nog niet wat ik er allemaal mee moet.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 16:48:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #329 Gepost op: 22 September 2014, 01:32:54 »

Tja en wat doe je na thuiskomst van een beurs en je de zooi hebt opgeruimt..........eerst je eigen vervelen.......en daarna maar weer bouwen. Bjorn had er eerst even geen zin in maar ik wel. Ik had Maarten( gebruiker van het n-spoorforum) Nm industrielocs belooft en dus een greenmax setje uit de kast getroken en aan de eerste begonnen. Ergens kwam ik op het idee dat de kolenboer op het rangeerbaantje van Bjorn ook wel wat smalspoor kon gebruiken. Dus de railsjes die ik daarvoor had opgezocht en zijn baantje er bij gepakt en voor we het wisten was Bjorn ook aan het bouwen en dat zijn we nog steeds Grin

Ik heb inmiddels 2 locs voor Maarten gemaakt, waarvan eentje opgebokt komt te staan. Ze hebben ook al de eerste verflaag gehad en ik heb voor Bjorn nog wat materieel op gezocht en ben verder gegaan 2 vuurloze stoomlocs te schilderen. het rangeerbaantje van Bjorn vormt zich inmiddels om tot een spoorwegmuseum, ook weer een brainwave van ons van vanavond.

Tijd voor foto's:

De Adler, uit zo'n verrassing ei, vorig jaar is er in Duitsland een bahn editie van die dingen geweest waar onder andere dit in zat.













En de locjes voor Maarten:








Und jetzt?..........zo nog wat drinken en ik geloof dat we zo maar eens moesten gaan pitten Cool

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Juni 2020, 17:14:07 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: