Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879640 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #435 Gepost op: 24 April 2016, 15:25:36 »

Sinds vandaag weer wat leuke aankleding in en om het huis erbij.

Mijn halteborden buiten zijn nu van perron letters voorzien:


Gister kwam er een oud halte bord van het Willemsplein in Arnhem boven water met vele lijnen die nu niet meer zo rijden als ze op dit bord staan:


En dan nog wat losse waarvan deze als sleutelrekje gaat dienen en daarvoor omgebouwd gaat worden:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Juni 2020, 23:20:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #436 Gepost op: 24 April 2016, 16:21:38 »

Leuk om te hebben Michiel!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #437 Gepost op: 6 Mei 2016, 11:10:13 »

Gister avond even 7 trams van een dak opbouw voorzien en de pantograven geplaatst. Ze zijn nu klaar om bestikkerd te worden.


Om het bestikkeren zo precies mogelijk te kunnen uitvoeren heb ik verticale lijnen getrokken waar de verschillende wanden aan elkaar grenzen een heb ik de maten tot op de halve millimeter nauwkeurig op de zijwanden geschreven. Het is wat meer voorbereidingswerk maar het leverd een strakker eind resultaat.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 23 Juni 2020, 23:21:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #438 Gepost op: 10 Mei 2016, 16:01:59 »

Ik ben beetje bij beetje wat opruiming aan het houden in mijn voorraad diorama's omdat ook bij mij de ruimte niet onbeperkt is en ik nog veel nieuwe dingen wil kunnen bouwen.

Daarom wil ik afscheid gaan nemen van de 2 onderstaande diorama's.

Busstalling Diestedde( 30x29cm):








En Basel Merveldshof( 26x19cm):








Mocht iemand er interesse in hebben hoor ik het graag. Het liefst doe ik ze voor een euro of 25 per stuk weg zodat ik dat weer in gebouwen en aanverwante zaken voor nieuwe diorama's kan steken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Juni 2020, 00:14:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #439 Gepost op: 11 Mei 2016, 12:23:07 »

In huis moet ook wel eens wat gedaan worden en 10 jaar terug toen ik er kwam wonen heb ik voor plafon en muren 2 kleuren blauw gekozen die achter veel lichter hadden gemoeten. Ik zou mezelf niet zijn als ik dan neit weer iets aparts wil. Ik heb een hekel aan wit, je ontkomt vaak niet aan wit in je huis te hebben maar als het aan mij lag heeft alles een kleur.

Voor het plafon heb ik bedacht dat ik iets van een wolken lucht wil dus ben ik op proef met spuitverf van de action aan de gang gegaan. Nu is het moment, voor en achter alles open dus de dampen waaien gelijk naar buiten. Een natte boeren zakdoek voor mond en neus en spuiten maar. Eerst een klein stukje op proef, dat beviel dus gelijk de beide spuitbussen witte grondverf leeg gespoten en nu is een kwart van m'n woonkamer gedaan:










Wel zit alles nu onder een laagje stof want alle verf die niet binnen 40cm een oppervlak vind om aan te hechten is al droog en daalt als stof neer. maarja een mens moet wat.

De muren word een ander verhaal, ook daar iets van zomers en lucht. Ik heb een hele lichte groene tint uitgezocht die je ook in de lucht aan treft in het gebied waar het blauw richting de gele gloed van de zon over gaat. Een groen dus met grijze, blauwe en gele invloeden de IG-089-B op de foto hieronder;

In het echt is de kleur iets minder grijs als op de foto.

De woonkamer ga ik ook in stukjes schilderen, als ik dat op een andere manier moet doen komt er weinig van terecht. Het zelfde geld voor het leggen van tapijtegels hier.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:36:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #440 Gepost op: 15 Mei 2016, 00:16:30 »

Voor een reeds verkocht diorama heb ik op verzoek een verlichtingspaneel gemaakt:

Deze heb ik gister afgerond en is gelijk richting de opdrachtggever verhuisd.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:38:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #441 Gepost op: 17 Mei 2016, 22:56:18 »

Vandaag ben ik onder andere bezig geweest met het tekenen van nieuwe SRV wagens voor m'n demo tijdens station N-spoor:





























































Nu de houten basis modellen voor bereiden en daarna de wanden op maat uitprinten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:52:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #442 Gepost op: 18 Mei 2016, 21:07:28 »

Ik heb een ander knutsel werkje af, een sleutelrekje bekleed met haltebord panelen als verjaardags kado voor een vriendin van mij:


Ik moet wel nu nog even de lijm in de gaten houden. De secondelijm reageerd met de spuitverf van de action en droogd daardoor langzaam en lost de verf deels op. Dat is geen probleem als je het weet en hier en daar wat weg haald als het spul zich ophoopt zoals op 1 hoekje op de foto.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:53:15 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #443 Gepost op: 23 Mei 2016, 23:37:38 »

De afgelopen 2 dagen me vermaakt met het afmaken van de GT6B's en de Großraum motor en bijwagens:




















Donderdag heb ik me op een Duits modeltram forum aangemeld en daar wil ik nu mijn modelbouw werk op tram/stadtbahn gebied ook gaan laten zien. Het posten daar zal wel meer tijd gaan kosten als hier want van veel woorden moet ik nog vaak de schrijfwijze opzoeken en soms is het zoeken naar hoe dingen het beste te verwoorden. Daarnaast weten jullie allemaal wel hoe ik alles bouw maar ook dat zal ik daar nog wel eens uit meoten leggen en dan ben je met het schrijven van 1 post zo een uur verder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 22:57:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #444 Gepost op: 31 Mei 2016, 12:54:02 »

Hier wat foto's van de SRV/verkoop wagens die ik gemaakt heb dit weekend:










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:25:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #445 Gepost op: 9 Juli 2016, 07:35:18 »

Omdat ik met Bjorn een werkende modulebaan voor op beurzen ga bouwen( waarbij ik het landschappelijke deel en deels het materieel doe) ben ik een beetje aan het kijken geweest wat ik nog had dat evt. kon rijden.

De uitkomst was een ex. FMZ Br111 die ik een kleine 10 jaar terug analoog heb gemaakt, een Minitrix onderstel van een 1100 waar nu een Br141 kap op zit maar waar weer een "Midi" kap op komt. Daarnaast vond ik nog 2 knutsellocs( een Br110 en een West V60) die ik een tijdje terug van een n-spoorforumlid heb overgenomen en die na beide volledig te zijn gestript en schoongemaakt en waar nodig aangepast ook weer tot leven zijn gekomen.

Die Br110 en Br111 worden nu omgebouwd tot Poolse EU06jes maar dan van een fictieve Duitse vervoerder ChemCargoRail.





Op het V60 onderstel komt een electrische rangeerloc.

Voor Bjorn ben ik een kap voor een 4assige Eloc aan het bouwen dat op een Kato onderstel komt.


Een oud Piko gebakje heb ik vannacht omgebouwd tot dieselloc.
Hier nog zonder logo's en rangeernummerborden:




En hier met logo's en nummers:






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:30:36 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #446 Gepost op: 2 Augustus 2016, 22:55:43 »

Vanavond ben ik met een beetje hulp eindelijk aan m'n 8e vitrinekast begonnen, weer een voor diorama's dit keer. De basis is een oude kast van IKEA. Hier op heb ik J profielen gelijmd als rails voor de verticale schuifdeurtjes. Die deurtjes moet ik nu uit plexiglas snijden en daarna nog meer profielen zagen en een blok maken wat ik kan draaien zodat de deurtjes in gesloten toestand er in vallen in een schleuf. Als ik ze dan iets o til moet ik dat blok weg kunnen draaien zodat beide deurtjes er naar beneden uitgeschoven kunnen worden. Dit moet wel goed werken want de kast komt boven het hoofd eind van m'n bed en ik heb geen zin ze op m'n gezicht te krijgen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:32:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #447 Gepost op: 3 Augustus 2016, 16:37:06 »

Vandaag heb ik de deurtjes er in gemaakt, het snijden van het plexiglas ging prima alleen daarna had ik lijm( Uhu Plast) over 1 ruitje lopen met als gevolg een lelijke vlek. Ik laat dat voorlopig even zitten maar ik overweeg deze door een nieuwe te vervangen als de kast eenmaal op z'n plek hangt. De eerste beugels om hem op te hangen zitten er ook aan maar de andere komen wat hoogte betreft niet uit dus daar moeten extra gaten in geboord worden. Gaten boren in metaal is niet mijn ding dus dat probeer ik even aan m'n vader uit te besteden en ik hoop dat hij dat voor dinsdag kan doen.

De kast staat voorlopig op z'n kop om meer lijmvlekken te voorkomen.

Ik heb de schappen die er in komen van opstaande/neerhangende randen voorzien omdat ze een stuk minder diep zijn als de kast waardoor ze van de schapdragers zouden kunnen schuiven en dat moet ik niet hebben natuurlijk.


Als het van de week goed weer is wil ik nog wat spuitbussen verf door de kast jagen om hem van binnen wit te krijgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:34:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #448 Gepost op: 12 Augustus 2016, 11:07:01 »

Ik loop een beetje achter, ik ben al een kleine week druk bezig geweest met de bouw van een aantal treinstellen, hele, halve en eentje in een bocht voor WUBOZO( Diorama Wuppertal Boltenberg/Zoo).











De stellen met hoge instap zijn enkelspannings stellen WAE ET501 voor 3kv, de stellen met lage instap zijn 2 spanningsstellen WAE ET801 voor 3kv en 15kv.

Ik blijk nog net genoeg panto's te hebben om de stellen af te kunnen maken, dus dat ga ik ook doen en dan moet ik de n-spoorforumdag een nieuw voorraadje panto's maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:36:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #449 Gepost op: 12 Augustus 2016, 15:47:01 »

Nu zijn ze allemaal af:










Nu moet ik ze in de vitrinekasten gaan zetten, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Juni 2020, 23:39:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: