Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876443 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #420 Gepost op: 31 December 2015, 00:46:57 »

Zo die Br140 en Br151 zijn nu ook af:






Ik heb vandaag ook nog 6 bussen van logo's voorzien en ben nu nog 1 bus aan het schilderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 17:41:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #421 Gepost op: 31 December 2015, 02:10:15 »

De locs hebben vrij snel een plek gevonden op een diorama van een jaar of 6 a 7 oud, Neu Dalhausen Mentzelsfelde Abzw.:














Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 17:44:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #422 Gepost op: 3 Januari 2016, 01:53:17 »

Voor diverse (toekomstige) diorama's ben ik weer de nodige delen voor gebouwen en abri's aan het tekenen geweest.






Een deel hiervan en nog wat andere ga ik morgen verschaald uitprinten en lamineren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 18:24:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #423 Gepost op: 4 Februari 2016, 14:38:14 »

Nu eens iets anders als modelbouw maar waar wel de zelfde technieken bij komen kijken.

Een tijd terug heb ik een Fanfare pet gekocht omdat ik ook wel eens iets anders wil dragen als een hoed. Het goudkleurige fanfare logo had ik er af gehaald maar ik hield een rood vlak over. Hier wilde ik weer iets op hebben maar wel iets wat bij mij past. Bijvoorkeur een muziek logo, iets van Hardstyle of evt. Frenchcore of Hardcore maar daar blijkt zeer weinig bruikbaar van te koop. Iets met trams kon ook nog wel mits het een tram of trams zijn waar ik wat mee heb.

Vorige week vond ik in eens een dasspeld van een BoGeStra KSW tram waarvan ik niet meer wist dat ik die had. Deze leende zich goed voor op mijn pet. het dasspeld gedeelte heb ik er af gehaald en de achterkant schoon geslepen zodat er op gesoldeerd kon worden. Daarna heb ik van Sommerfeld nr.119 0,8mm koperstaaf dubbele( dus 1,6x0,8mm dikke) pootjes gebogen en er aangesoldeerd. Dat ging eerst niet goed want mijn normale 30W soldeerbout heeft net te weinig vermogen. Darna m'n 75W soldeerdbout gepakt en dat ging wel goed maar de tram was inmiddels wel verkleurd. Gelukkig is dat niet echt storend dus kon ik heem gewoon op de pet plaatsen en de schuine lijnen van de pantograaf en de boven hoeken wagen wagen kast sluiten heel mooi aan bij de bovenrand van het rode vlak.

Uit de 2 muziek dingen die ik wel kon vinden heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor een ketting met een Defqon logo als hangertje en deze heb ik besteld en die kreeg ik vandaag binnen. Bij dit hangertje heb ik eerst het oogje waarmee hij aan de ketting hing verwijderd. Daarna het zelfde gedaan als bij de dasspeld en dit keer gelijk de 75W soldeerbout gebruikt. Vooral door de dikte van het materiaal is de voorzijde niet verkleurd. Ook deze zit nu op z'n plek en samen ziet het er als volgt uit:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 18:32:07 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #424 Gepost op: 4 Maart 2016, 00:52:29 »

Ik ben op dit moment bezig m'n demo voor Zutphen voor te bereiden. Ik had ook een lading pantograven nodig dus vandaag eerst maar eens 6 uur besteed aan het maken van 18 van die dingen.














Die moesten voor een groot deel op diverse rijtuigbakken geplaatst worden zoals 2 mDDM bakken.






Uit al deze bakken ontstaat het volgende:






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 18:42:03 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #425 Gepost op: 6 Maart 2016, 01:07:31 »

Gister en vanmiddag alle wanden voor deze treinen getekend en gister middag mijn voorraad spuitverf aangevuld. Die bleek bij de action in de aanbieding dus gelijk maar 6 spuitbussen mee genomen ipv 2 en vandaag er toch 1,5 zwarte van leeg gespoten op de 19 bakken.









































Zowel de uitgeprinte wanden( 5 vellen vol) als de rijtuigbakken heb ik vast ingepakt dan liggen ze niet in de weg en kan ik me weer op andere dingen richten.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 18:49:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #426 Gepost op: 12 Maart 2016, 03:04:08 »

Wat leuke OV hebben dingen ga ik met m'n tijd mee, zo hangt er nu ook in mijn woonkamer een OV chipkaart lezer:


Hij werkt dan wel niet maar dat vind ik dan weer niet boeiend.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 18:57:56 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #427 Gepost op: 15 Maart 2016, 10:43:10 »

Leuke updates en die ov hebbedingen vind ik erg gaaf!

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #428 Gepost op: 16 Maart 2016, 15:33:57 »

Gister na jaren eindelijk eens 2 plan V prullenbakken goed schoon gekregen en eentje daarvan nu opgehangen in mijn werkhoek:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 18:58:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #429 Gepost op: 21 Maart 2016, 16:17:04 »

Het resultaat van 2 dagen demoën in Zutphen:

























Nu nog 5 bakken doen waar ik niet meer aan toe kwam dit weekend en daarna eens bedenken wat ik over 2 weken tijdens de LMD in Roermond voor een demo ga geven.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 19:04:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #430 Gepost op: 22 Maart 2016, 01:21:18 »

De laatste 5 bakken heb ik nu ook bestikkerd, geschilderd en verouderd:












Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 19:07:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #431 Gepost op: 31 Maart 2016, 00:52:12 »

Voor het diorama Brexel Danzigerstraße en volgende diorama's ben ik met 4 stadtbahn M wagens en 2 Schörling slijp/werkwagens bezig. Daarvoor heb ik vandaag nog 10 panto's gesoldeerd en na dat ik 5 van de 6 wagens van die panto's had voorzien en de andere een 4 been panto had gegeven heb ik ze zwart gespoten:




De Stadtbahn M's kunnen nu bestikkerd worden, de Schörlings daar zit nog wat meer werk aan, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 19:09:24 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #432 Gepost op: 1 April 2016, 20:42:14 »

Tussendoor heb ik deze 6 trams ook af kunnen krijgen:

Deze 2 komen op het diorama Brexel Danzigerstraße.


Deze 2 zijn voor een evt. toekomstig diorama.


Deze 2 blijven permanent in de vitrinekast.

Nu moet ik en nog een demo voorbereiden voor zondag en ik wil ik nog wat hout zagen voor Großraumwagens en GT6B's want die wil ik ergens tijdens het mooie weer de komende dagen buiten schuren alleen lijk ik daar niet echt tijd voor te krijgen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 19:12:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #433 Gepost op: 5 April 2016, 00:46:29 »

Vanmiddag nog even kans gezien om het mooie weer te benutten door buiten even 1,5uur wat trams in model te schuren:

4 GT6B's en 7 Großraumwagens.

Gister was het natuurlijk mooier weer maarja er moest gedemo't en daarna gegeten worden in Roermond en daarna de nieuwe sporen situatie in Utrecht eens bekeken onder en boven de grond. Toen voor mijn rust maar met de stopper naar Zwolle en daar een IC naar Arnhem gepakt dus voor ik thuis was was het 22.15u. Heb ik gelijk m'n weekend vrij er voor deze maand weer uit.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 19:13:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3566



« Antwoord #434 Gepost op: 15 April 2016, 23:22:17 »

Afgelopen zomer toen ik extreem veel spiertrillingen heb heb ik het volgende hulpmiddel gemaakt om cocktailprikkers in te stoppen om mee te schilderen:


Nu heb ik laatst in Zutphen Maarten belooft er voor hem ook een paar te maken en ja als je toch bezig gaat kan je er beter gelijk een hele lading maken want ik heb toch kurken zat. Dat heb ik eind van de middag dus gedaan en ze daarna in leuke kleurtjes gespoten:




Die kennis mag er 3 uitkiezen en de rest is beschikbaar voor iedereen die het handig lijkt, ik neem ze mee naar station N-spoor 28/29 Mei.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 19:16:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: