Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879847 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #390 Gepost op: 12 Juli 2015, 22:27:19 »

Voor, tijdens tussen en na de beide beursdagen ben ik lekker productief geweest. Met de bussen ben ik een aardig eind gekomen maar die zijn nog niet af. De trams zijn nu wel af en het spoor voor die dingen in de vitrinekast is nu ook verlengd maar niet alles past er op.












Als straks ook de bussen klaar zijn kan ik de komende jaren weer rustig diorama's bouwen want de voertuigen voor er op liggen dan al op de plank.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:18:23 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #391 Gepost op: 12 Juli 2015, 23:48:28 »

Gister avond en vanavond ben ik ook vage deels al lang bestaande ideeën voor diorama's uitgewerkt zodat ik vast weet wat het aan ruimte kost en wat de mogelijkheden zijn. Ik heb die info in een worddoc. op een rijtje gezet en dat is als volgd:

"Greuping Süd 59x27,5cm:

Spoorgroep: 5 sporen a 2,5cm + 2 eiland perrons a 10cm = 32,5cm

OV groep: 2 tramsporen a 2cm + 2 perrons a 2cm + busspoor a 2cm + busperron a 2cm = 12cm
2 extra tramsporen + 2 perrons = 8cm + 12cm = 20cm, bij gebruik van 2 eilandperrons          16cm.

32,5cm + 16cm = 48,5cm levert 10,5cm op voor stationsgebouw en loopruimte.

Stationsgebouw kan ook boven de trein sporen worden gelegd.

Mogelijke materieel inzet:
Buslijn 31: MAN SG242 of MAN NG363G
Buslijn 33: MAN SG242 of MAN NG363G
Tramlijn 6: 1 a 2x GT6B
Tramlijn 7: MGT6
Tramlijn 8: MGT6 of GT8B
RB101: WAE ET701
RB113: MN Br212+n wagen


Delbrück Dinkelstraße 59 of 29,5x27,5cm:

Spoorgroep: 2 sporen a 2,5cm + 2 zijperrons a 3cm = 11cm

OV groep: 3 tramsporen a 2cm + 3 perrons a 2cm + busspoor a 2cm + busperron a 2cm = 16cm

Weg: 1 rijstrook a 2cm + 2 parkeerstroken a 1,5cm = 5cm

11cm + 16cm + 5cm = 32cm, nog 27cm beschikbaar voor looproutes stationsgebouw en overige bebouwing bij gelijkvloerse ligging.

Indien spoor en weg weg worden gelaten en alleen de OV groep word weergegeven kan het ook op een diorama van 29,5 x 27,5cm.

Mogelijke materieel inzet:
Buslijn 25: MAN NM152 of Van Hool A330
Buslijn 26: MAN NM152 of Van Hool A330
Tramlijn 1: M8C of MGT6
Tramlijn 11: 1 a 2x GT6B
Tramlijn 12: GT8B of M8C
SE29: ET701+ET751
RB100: 3x ET751
Spits RE: 2x VT3151"

Als mijn ideeën en inzichten niet veranderen hoop ik deze 2 diorama's ergens in de komende 2 a 3 jaren te bouwen. Eerst moeten er natuurlijk wat andere diorama's af. Het valt nog te bezien hoe groot ik het laatste ga bouwen, nu denk ik vooral aan de kleine variant maar wat het zal worden zal de toekomst vanzelf uitwijzen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #392 Gepost op: 13 Juli 2015, 13:46:00 »

Dan hier ook nog even de tussen stand van de werkzaamheden aan de bussen.










Ik ga er zo eens mee verder ik moet alleen even kijken wat de beste volgorde van werken ook alweer was.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:20:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #393 Gepost op: 13 Juli 2015, 23:43:22 »

Vandaag druk bezig geweest met de bussen. Eerst de lampjes er met een cocktailprikker op geprobeerd te schilderen maar dat slecht. Ik kon de cocktailprikker bijna niet vast houden en m'n handen ging er heel erg van trillen maar ik wilde en moest door..... Ja en toen, ik heb me een schilder pen gemaakt van 2 nieuwe wijnkurken en een cocktailprikker en de grip zo ontspannen mogelijk gemaakt zodat m'n handen zo min mogelijk onder spanning staan en dus niet zo snel gaan trillen.

Het werkt uiteindelijk vrij aardig maar later met het tekenen met potlood werd het weer het zelfde gezeur. Het potloodje vast houden leverd ook weer heel veel spierspanning op. Met veel moeite heb ik 12 bussen kunnen doen maar de laatste 6 kan vandaag niet meer. Ik ben van top tot teen gespannen en heb hier en daar het gevoel dat ik onder stroom sta dus m'n lichaam is er klaar mee, morgen of overmorgen maar weer verder.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:23:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #394 Gepost op: 17 Juli 2015, 15:20:02 »

Na 3 dagen heb ik uiteindelijk met alternatieve medicijnen m'n spieren tot nu toe weer grotendeels onder controlle weten te krijgen al kan ik m'n handen nog niet echt stil houden. Met zelf gemaakte hulpmiddelen heb ik toch de bussen af weten te maken in kleine stapjes.
















Eergisteren ook in korte sprintjes met meer en minder moeite wat andere dingen gedaan aan een diorama maar wel met veel rustnemen tussen door.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:31:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #395 Gepost op: 5 Augustus 2015, 15:21:05 »

Vandaag mijn draaibare diorama werktafel verbouwd. Deze heb ik eerder gemaakt van een draaibare pizza plank en een IKEA krukje maar dat bleek toch wel erg laag en niet echt werkbaar. Van de week kreeg ik 4 tafelpoten van IKEA die 70cm hoog zijn en die heb ik er net onder gezet en zo ontstaat een veel betere werkhoogte.

Hier met het oude krukje er naast, daar kan dan weer een bus stoel op die ik nog heb staan.


En hier naast de tafel en het lade kastje waar ik het meeste werk op doe.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:32:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #396 Gepost op: 15 Augustus 2015, 20:38:27 »

Net even snel in 2uur tijd een kado'tje gemaakt voor een kennis die vanavond zijn laatste dienst als buschauffeur rijd( hij treed hierna in dienst bij NSR waar hij de opleiding tot machinist gaat doen).

Ik had nog een cd koker dus daar maar iets mee gefikst. Ook had ik nog 2 halte borden en 2 DRIS borden liggen dus die ook gelijk gebruikt. Het enige wat gemaakt moest worden was de abri en het landschap.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:37:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #397 Gepost op: 16 Augustus 2015, 22:38:46 »

Simpel maar doeltreffend!
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #398 Gepost op: 17 Augustus 2015, 17:29:43 »

Wat Bart zegt is erg goed gelukt zo.
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
mcgadget
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 80


Dennis


« Antwoord #399 Gepost op: 17 Augustus 2015, 22:01:58 »

Blijf je werkjes erg fraai vinden :-)
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #400 Gepost op: 22 Augustus 2015, 22:44:56 »

Vandaag als nog een aantal Wibra's afgereisd nadat bleek dat sommige vestigingen nog wel restanten draken hadden. Hier op in Maarssen en Bijlmer de voor mij bruikbare voorraden opgekocht. Voor €2,- per draak kan ik wel een voorraadje inslaan, ik heb er nu weer 7:




Het zijn wel de grote en voor een komend diorama was is dat iets minder handig maar daar verzin ik wel weer wat op. Ik heb ze en ze hebben karakter en zijn niet lief en daar ging het om.

Ik ben nog met wat materieel bezig, foto's daarvan volgen denk ik morgen ofzo afhankelijk van hoe snel ik schilder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:39:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #401 Gepost op: 23 Augustus 2015, 08:59:41 »

Hoe meer draken, hoe beter Michiel!  Duim omhoog Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #402 Gepost op: 23 Augustus 2015, 16:12:30 »

Zo vandaag 3 S-bahn bakken afgemaakt en 4 Br212jes afgeschilderd en bij een Br211 en Br290 de beschildering van het dak gewijzigd.






Nu word het wel tijd dat ik die zwart/rode KraftTraktion locs ook op diorama's ga gebruiken want ik heb ze niet gemaakt om in de kast te laten staan. Met 1 of beide zwart/groene gaat dat in ieder geval wel gebeuren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:42:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #403 Gepost op: 6 September 2015, 02:13:07 »

Een aantal weken terug heb ik in het NSM 4 franse diesellocs gekocht met het idee er industrielocs van te maken. Vanavond ben ik ze tussen de buien door maar eens gaan spuiten. 2 stuks rood/zilver nat op nat door elkaar, 1 zwart/zilver nat op nat en 1 zwart/rood nat op nat. Daarna ben ik met ze verder gaan schilderen en heb bij allemaal de hekken een opvallende kleur gegeven. Verder de onderstellen, ramen en lampen geschilderd, nummer bordjes er op gemaakt en ze afgelakt en verouderd.



De rood/bruine met de geel/groene hekken met nummer 8 is bedoeld voor Greuping Am Teich, de andere kunnen later op diorama's een plek vinden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:43:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #404 Gepost op: 8 September 2015, 00:26:37 »

Op basis van elektra buis wat ik van de week ergens in een container vond ben ik 6 graanwagens en 5 ketelwagens aan het maken. Ik heb de buizen met verschillende soorten groen strooisel en secondelijm dicht gemaakt en na het in modelschuren met tipp-ex geplamuurd.







Ze zijn niet allemaal recht en dat had ik graag anders gezien maar ach, de eerste keer dat ik dit doe en met dat idee en gezien wat het kost( nog niet 1 euro per wagen) best aardig. Er moeten nog wel veel details op maar dat komt nog wel, een goede basis is het halve werk.

Dan mijn werkstand nog even van een boven plaat voorzien, de deksel van een houten kist die al jaren niet meer op de kist zit. Even wat gaatjes geboord en ding er op geschroefd. Zo kan ik er makkelijker diorama's op kwijt al ik er wat aan moet doen zoals hier bij Ohstein Nord die binnenkort weg gaat.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 22 Juni 2020, 16:13:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: