Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879327 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #375 Gepost op: 17 Juni 2015, 12:52:25 »

Op het diorama Westerwiehe Leibnitzgasse wat ik aan het bouwen ben moet en stuk van een tram komen. Zoals reeds bekend moest er eerst bepaalde worden welke huisstijl het materieel van de StadtWerke Delbrück Greuping moest krijgen. Gister avond ben ik begonnen met met zoeken van basis tekeningen van waar uit ik de wanden voor de MGT6 wagens kon gaan tekenen. Dat werd een tekening van een wagen uit Halle(Saale) zie hier. Later vond ik nog meer tekeningen maar toen was ik al grotendeels klaar met tekenen.

De normale uitvoering gaat er als volgt uitzien:




Al een lange tijd had ik een mooi voorbeeld via google gevonden van een totaal reclame wagen, zie hier. Deze tekening heb ik gelijk ook maar omgewerkt en er een kopwand bij getekend.



Hmmm zo met het bekijken van deze post zie ik toch wel veel dingen die nog afwijken van de wagen er boven in de normale huisstijl. Vooral de andere raamindeling vind ik nu storend en de cabine deur ook. Ik ga nog eens goed na denken over of ik dat aan kan passen en of ik er mee kan leven als ik dat niet kan en dat antwoord weet ik wel, dat is nee, dus of deze er nog gaat komen in model word zeer de vraag.

Verder kwam ik gister avond ook een voorbeeld tegen van een wagen met reclame van Thomas Philipps Sonderposten(, waar ik meestal de maandelijkse voorraad dranken insla). Dus die wil ik eigenlijk ook, maar dat is wat lastiger. De tekening in de link heeft geen deuren en die moeten er bij mij wel in. Nou was ik begonnen met die tekening te bewerken maar gister avond leek dat vooral door de totaal afwijkende raamindeling in vergelijking met wanden met deuren niet te gaan werken.


Daarom ben ik begonnen met een wagen in de normale huisstijl om te werken maar daar zal ik nog veel aan moeten doen om te komen waar ik wil zijn.


Ik heb net het hout gezaagd voor 3,5 tram, 3 hele voor in de vitrinekast en de halve voor op het diorama. Deze ga ik dalijk eerst eens in modelschuren en vijlen en daarna ga ik nog wat tekenen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 21:53:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #376 Gepost op: 17 Juni 2015, 20:55:04 »

Het tekenwerk heb ik nu klaar, na de dingen die ik vorige post aan die wagen met Sachsenmilch reclame ondekte ben ik even het andere voorbeeld wat ik had gaan bekijken. Daar bleek de raam en deur indeling wel te kloppen ne de cabinedeur er beter uit te zien dus ik heb nu die omgewerkt.


Verder heb ik nu de wanden voor de Thomas Philipps wagen afgemaakt:




Ik heb de wagenbakken zover klaar dat ze bestikkerd kunnen worden. Ik heb daar eigenlijk nu geen zin in dus ik ga nog even bekijken of ik dat ga doen of eerst met het diorama zelf verder ga.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 21:56:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #377 Gepost op: 17 Juni 2015, 21:01:46 »

Met welk programma teken je dit eigenlijk?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #378 Gepost op: 17 Juni 2015, 21:53:36 »

Met paint, deels heb je er wel Windows XP voor nodig. Ik heb dan ook voor de Thomas Philipps wagen speciaal m'n XP pc even aangeslingerd anders was ik nu nog bezig geweest.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #379 Gepost op: 17 Juni 2015, 21:57:31 »

Kan je dan met Paint onder XP meer dan Paint onder Wimdows 7 of 8?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #380 Gepost op: 17 Juni 2015, 22:07:12 »

Ja zeker, veel voor mij belangrijke tools zijn in windows 7 en later en mogelijk ook al bij Vista verwijderd of vervangen door dingen die ik niet (kan) gebruik(en).

Bij het tekenen van stadsplattegronden ben ik met XP gemiddeld 6uur bezig, bij windows 7 kost het zelfde werk me 10uur.

Zo moet je bij windows 7, lijnen, kleuren, selecties, figuren enz. ze eerst door een muisklik elders op je werkblad fixeren voor je de volgende kan gaan doen. Daarnaast is de oude kwast door een nieuwe vervangen. De nieuwe vervaagd de kleuren aan de randen, precies wat ik voor al mijn tekenwerk niet kan gebruiken. Gevolg, dingen die ik bij XP met kwast deed moet ik bij 7 pixel voor pixel tekenen.

Daarnaast werkt het doorzichtig tekenen bij 7 ook niet goed meer, waardoor ik vaak de achter grond eerst van wit een kleur moet geven om het dan weer wit te maken voor het geheel doorzichtig word weergegeven.

Zo zijn er nog meer aanverwante dingen die verslechterd zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #381 Gepost op: 19 Juni 2015, 12:23:23 »

Even geveegd; deze discussie voegde weinig toe. Overigens heb ik iets te hard geveegd, en Jakop's reactie per abuis meegenomen. Sorry Jakop!

mvg Bjorn
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #382 Gepost op: 21 Juni 2015, 19:56:36 »

Vandaag heb ik tot nu toe besteed aan het tekenen van diversie soorten dakbedekking. Ik op gebouwen vaak allerlij soorten (asfalt) tegeldakbedekking voorbij komen. Daarnaast is er ook leisteen dakbedekking dat uit rechte tegel achtige stukken bestaat.

Ik ben dus maar eens wat gaan tekenen.


















Ik heb ze allen in een worddoc geplakt en de eerste 5 naar 10% van hun volledige formaat verkleind, de laatste 3 op 20% van originele formaat en uiteraard vele aan elkaar geplakt zodat ik grote velden kreeg. Ik heb nu 7 A4tjes vol dus daar kan ik voorlopig wel mee vooruit.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 22:08:04 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #383 Gepost op: 24 Juni 2015, 00:38:50 »

Nadat ik zondag avond 3,5 tram heb bestikkerd moesten er eerst pantograven komen om ze af te bouwen. 4 been panto's heb ik zat maar 1 been bijna niet en al helemaal niet in stand omhoog. Vanavond heb ik daarom 2uur zitten knippen, buigen, solderen, nog meer buigen, weer solderen enz. met als resultaat 10 panto's. Nou had ik er direct 4 nodig maar als je toch een serie moet maken dan gelijk maar wat meer want ik wil nog meer spul bouwen waar ik ze voor nodig heb.






Morgen ga ik op het balkon die duif van mij even lastig vallen en door die panto's zwart te spuiten. Daarnaast ligt er nog wat ander klein spul klaar om te monteren en dan kan ik de trams verder schilderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 22:10:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #384 Gepost op: 24 Juni 2015, 14:12:30 »

De panto's heb ik net gespoten, voor de zekerheid maar 3 laagjes gedaan.






Daarnaast koppelingen en aparaten kasten op de daken van de trams aangebracht.






Nu ga ik gaatjes boren en de panto's plaatsen en daarna het penseel hanteren om de daken te schilderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 22:12:48 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #385 Gepost op: 25 Juni 2015, 10:57:59 »

Zo even snel een update voor ik naar het werk ga.

Gister de vitrinekast uitgebreid met 1,5m meterspoor en er volgd later nog 60cm.




Verder zijn ook de trams klaar:










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 17:48:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #386 Gepost op: 3 Juli 2015, 00:24:54 »

Wat is er met dit heerlijke weer nou beter als gewoon een beetje lekker voor je uit prutsen. Gister heb ik de plannen voor m'n demo over 1,5 week in Lochem gewijzigd en ben ik begonnen met de bouw van 18 bussen( waarvan een halve) en 11 trams waarvan 4 halve. Hiervoor was wel even een tripje naar de praxis nodig. Vervolgens helemaal zen terug gelopen vanaf de praxis met 2 balkjes hout op m'n schouder die 90% van de weg lekker lagen te balanseren zodat ik ze niet vast hoefde te houden( altijd een leuke uitdaging). Daarna binnen wat zitten schuren en de rest vanmiddag toen de zon van het balkon was buiten zitten schuren. Ook voor en tussen de buien door nog kans gezien alles te spuiten vandaag.

Die kartonnen blokjes zijn de draaistellen, waarom geen wielen? Vrij simpel; net boven de spoorstaven zitten stootranden om de wielen heen om te voorkomen dat mensen of dieren onder de wielen kunnen komen. De ruimte die daar boven overblijft zie je niet of nauwelijks zodat het onzin is om je in allerlei bochten te wringen alles tot in detail te maken.









Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 17:51:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #387 Gepost op: 3 Juli 2015, 12:26:59 »

Net in 40min tijd alle trams en bussen even van een laag lila voorzien.


Misschien dat ik de bussen straks ook vast groen schilder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 17:53:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #388 Gepost op: 3 Juli 2015, 18:55:40 »

Laatste update van vandaag, de bussen heb ik grotendeels geschilderd, alle kleuren op zwart na zitten er op:




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 17:55:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #389 Gepost op: 7 Juli 2015, 12:29:16 »

Voor de trams die ik in aanbouw hebben moesten weer een hoop wanden getekend worden en dan vooral met totaal reclame. Ik wil namelijk iedere halve of hele wagen anders kunnen maken.

Dat leverd het volgende op:






































Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 21 Juni 2020, 18:13:28 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: