Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870008 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #360 Gepost op: 11 Februari 2015, 17:05:14 »

De laatste dagen ben ik hard met de voorbereidingen voor Rail verder gegaan want het kan maar af zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de stuurstandrijtuigen thuis of op Rail bestikker.




Daarnaast ben ik ook de 2 diesellocs die ik al een tijd in aanbouw heb verder gegaan. het bestikkeren daarvan is te complex om op een beurs te doen dus dat doe ik de komende dagen thuis.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:26:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #361 Gepost op: 11 Februari 2015, 23:54:01 »

Ik heb inmiddels m'n WAE diesellocs bestikkerd en dat is redelijk gelukt, de blauw/rode moet nog wat bij geschilderd worden want daar ben ik nog niet tevreden over.


Ik heb de 3 stuurstandrijtuigen inmiddels ook bestikkerd en ben de koppen aan het schilderen.



Aangezien ik me vorig jaar op Rail redelijk in m'n vingers had gesneden met de demo door te weinig controlle of de wanden die ik geprint had wel paste heb ik nu ook 1 rijtuig op proef bestikkerd zodat ik zeker weet dat het goed is.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:28:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #362 Gepost op: 15 Februari 2015, 18:59:16 »

Leuk, die fotodijken. Volgens mij bestaat daar best wel belangstelling voor.

mvg,
Gert
Die belangstelling is matig, gister een hele dag in Lochem gezeten en 1 fotodijk verkocht van de 4 die ik bij me had( eentje was al eerder verkocht). Van de treinen die ik bij me had 44 rijtuigen en 8 locs kon ik alles net zo hard weer mee naar huis nemen. Vandaag heb ik dus letterlijk een baal dag en ben druk met van alles bouwen maar kost moeite de teleurstellende dag gister van me af te zetten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #363 Gepost op: 15 Februari 2015, 23:55:05 »

Vandaag ben ik weer druk bezig geweest met veel basis schilderwerk en 2 NOHAB's heb ik helemaal afgeschilderd.







Ik heb 10 rijtuigen opgeschuurd en in de basis kleur geschilderd.




Ik heb ook 4 Br212's schoongemaakt die al een paar maanden in een power cleaner van de Lidl stonden te weken. Ook de originele verf ging er af maar zo bleek later dat naast dat alle lijmverbindingen ook los waren vreed het ook in op alles wat metaal is. Vooral de chasis oxideren behoorlijk, maarja dat zie je toch niet. Gebruik dit dus niet voor alles wat niet mag roesten of nog moet bewegen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:32:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #364 Gepost op: 18 Februari 2015, 00:06:20 »

Nog even wat werk van vandaag:




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:33:37 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #365 Gepost op: 20 Februari 2015, 21:11:14 »

Vandaag serieus door gewerkt op Rail, 14 bakken bestikkerd en grootste deel van de aanvullende werkzaamheden er aan gedaan. Morgen nog even bij 10 stuks uitlaten fiksen en ze alle 14 verouderen en dan door met de volgende partij. het zou een mooie stunt zijn om alles wat ik heb mee genomen af te krijgen in deze 3 dagen, dan is m'n vitrinekast weer 4,5m trein rijker.

Foto's! Huh?.........uh nee toch niet Cool, kom maar gewoon kijken op Rail, lijkt me een strakker plan Grin Als je de middelste hal binnen loopt loop je letter recht tegen de NMF stand an dus dat kun je niet missen Wink

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #366 Gepost op: 23 Februari 2015, 18:44:40 »

Dit weekend zeer productief geweest, totaal 26 bakken bestikkerd, hier wat foto's.




















Op het laatst ook nog even een rollend model bestikkerd wat zich na het bestikkeren en schilderen mocht gaan vermaken op de baan van MC de Spoorstaaf.








Dan vandaag nog even 4 rijtuigen van andere logo's voorzien om 2 treinen mee af te maken.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:41:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #367 Gepost op: 23 Maart 2015, 23:12:27 »

Afgelopen weekend tijdens de beurs in Zutphen 3 stukken Hema gum in weg voertuigen veranderd.

2 stukken werden 8 Volkswagen T3's/LT's in camper uitvoering waarvan ik er al 3 weggegeven heb en 4 in normale uitvoeringen. Een ander stuk werd 8 veegwagens. De 8 veegwagens en de 4 normale VW T3's heb ik niet af kunnen krijgen maar vandaag thuis afgemaakt.
















Zo heb je dus 20 weg voertuigen voor €2,50 en 15 uurtjes hobby plezier.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:46:27 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #368 Gepost op: 10 Mei 2015, 15:45:17 »

Gister schoot ik niet op met de gebouwen voor Oberbreitlingen Am Hammerkloth en daardoor kreeg ik zin ff wat anders te doen. Daarom ben ik eerst maar wat treinen gaan afmaken. Ik de Wänningburger Kleinbahn treinen bestikkerd, geschilderd en verouderd.

Ja er zitten andere panto's op als in het echt bij de BB8500 familie maar hiervan had ik er heel veel dus ik vond dat dit ook moest kunnen, tenslotte is het een fictieve vervoerder.





Nu staan ze in de vitrinekast en aangezien jullie wel fan zijn van dat soort foto's ook de rest maar even grotendeels op de foto gezet.
















Het volgende wat ik ga bestikkeren is 4 of 5 UHR F95 bakken. Ik 4 nieuwe bakken liggen en 1 bak die herbestikkerd moet worden.

In de tussentijd wil ik ook met Oberbreitlingen Am Hammerkloth verder.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:51:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #369 Gepost op: 10 Mei 2015, 23:31:09 »

Inmiddels nog wat voor werk aan de 5 UHR F95 bakken gedaan en 2 nieuwe reclame uitvoeringen getekend;

Freaqshow:








IKEA:








Zo dat was het voor vandaag, op z'n vroegst dinsdag heb ik weer tijd om verder te gaan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:56:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #370 Gepost op: 13 Mei 2015, 17:24:39 »

Vanmiddag heb ik de UHR F95 bakken bestikkerd en verder afgemaakt:








Nu maar eens kijken wat hier verder nog rond slingerd. Eigenlijk wil ik ook een Warsteinertrein zou gou ik weet wat er in mijn wereld als trekkracht voor zou moeten. Die treinen zouden zo'n 1600t moeten zijn en de dienstregeling gaat er vanuit dat cargo's met minimaal 45km/u het steile traject( 1,9% als ik het goed onthouden heb) tussen Erwitte en Belecke berijden. Word dus nog ff zoeken wat genoeg vermogen heeft en bij ZementCargo in dienst zou kunnen zijn om dat te vervoeren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 19:58:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #371 Gepost op: 2 Juni 2015, 21:54:31 »

Ik ben vanavond gelijk door gegaan met het volgende diorama(tje). Een collega neemt donderdag afscheid op het werk en ik probeer voor die tijd wat leuks af te hebben. Het schiet al hard op maar is heel erg onstabiel. Alles moest met houtlijm gelijmd omdat er piepschuim in verwerkt zit en ik heb geen tijd alles stap voor stap te doen dus gewoon maar door gaan.

Een paar uurtje prutsen leverd het volgende op:



Een smalspoorlijntje in N tegen een berghelling aan met behulp van plastic plan railsjes voor spoor Z van marklin.

Zo nog even van een blokje gum een treintje fiksen en dit voorzichtig in m'n bergkast ziet te krijgen, daar is het boven in 50 graden ofzo dus droogd het goed.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 20:05:49 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #372 Gepost op: 2 Juni 2015, 23:42:10 »

Het werd geen gum maar hout, ik had nog een paar trambakken op voorraad en een KSW bak bleek wel geschikt om iets mee te doen:



Nou alleen hopen dat hij past en geen rotswand raakt ofzo want ja dat kon ik nu niet uitmeten. Ik was al blij dat ik het diorama heel in mijn bergkast heb gekregen uh hoop ik, zeker weten doe ik dat morgen pas als ik hem er uit haal.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 20:07:10 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #373 Gepost op: 3 Juni 2015, 11:10:57 »

Net gelijk even na het wakker worden maar even wat zitten prutsen en ook dit diorama'tje is klaar. Het staat nu weer boven in de bergkast om verder te drogen.








Zo en dan heb ik de hele middag om af te wassen, op te ruimen en te zorgen dat m'n bezoek kan zitten vanavond want is nu niet helemaal mogelijk namelijk.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Juni 2020, 20:08:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #374 Gepost op: 13 Juni 2015, 02:16:23 »

Ziet er goed uit!
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Pagina's: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: