Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 878680 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #735 Gepost op: 22 Mei 2021, 23:38:36 »

Ik ben een koffertje dat ik nog had staan voor Bjorn aan het ombouwen tot schilder koffer waar hij al z'n verf, penselen en een bakje voor water in kwijt kan. Z'n wet palette past er helaas niet in maar die komt in een mapje met klittenband er aan aan te hangen. Dat maken heb ik uiteraard aan m'n moeder uit besteed en zij heeft ook nog stroken schuim om kleiner potjes in het koffer mee vast te leggen.

Maandag jaag ik een een spuitbus zwarte verf over de binnenkant, dan ziet het er wat mooier uit.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #736 Gepost op: 24 Mei 2021, 12:31:18 »

Gister tijdens een rondje Arnhem-Tilburg-Den Haag-Zwolle-Mariënberg-Almelo-Hengelo-Zutphen-Arnhem veel inspiratie op gedaan voor oude industrie bestaande uit verschillende gebouwdelen, bouwstijlen en bouwmaterialen. Voor mij het perfecte projectje om terug in de flow te komen en zelfvertrouwen te tanken en ja dat blijft soms nodig. Ik had dus onderweg al besloten dat ik dat ging doen alleen wie mijn bouwsel kon gebruiken was vraag 2. Uiteraard dacht ik gelijk aan Peter dus dat per mail aan Peter voorgelegd en die zit het wel zitten en heeft zelfs veel meer ruimte als waar ik mijn complex op bedacht had. Dat bied dus extra mogelijkheden het naar zijn wensen aan te passen en dat moeten we samen nog even verder afstemmen en uitwerken.

Ik was gister avond alvast begonnen met wat restanten foamboard en karton. Geïnspireerd door de bouwmethodes van Samy Modellbau heb ik nog gewoon uitsparingen in het schuim gemaakt en daar de raamkozijnen met verdunde verf of lijm in gelijmd.





In welke samenstelling de gebouwen komen te staan moeten we nog bekijken en zal ook van de verdere gebouwen en aanbouwen afhankelijk zijn. De blauwe word baksteen( daarvoor het blauwe behang) de grijze kleine word beton of pleisterwerk in baksteen en de silo baksteen in beton. Wat dat grotere grijze deel word en of die staand of liggen moet weet ik nog niet. Iets met hout moet er ook nog bij maar ook dat moet ik nog even uitzoeken. Ik heb weer tot woensdag dat hondje te logeren dus bouwtijd zat want op hem uitlaten na kan ik toch nergens heen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #737 Gepost op: 24 Mei 2021, 17:13:23 »

Ik heb even alles bij elkaar gelegd wat ik heb om mee te bouwen.


En wat proef gepast om te kijken waar het heen kan.


Van piepschuim maak ik een bodemplaat van 50x9cm.


Het verf koffer van Bjorn heb ik gister avond van binnen nog gespoten.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #738 Gepost op: 24 Mei 2021, 23:24:09 »

Ik heb nu diverse dingen in de primer staan en die is oker geel dit keer. Ik heb nog wat met de gebouwen geschoven maar wat ik nu heb is wat het voor dit complex gaat worden. Ik heb nog zat over om meer te maken dus dat doe ik ook en voor wie dat is zie ik dan wel weer.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #739 Gepost op: 26 Mei 2021, 01:01:46 »

Vandaag ook hiermee verder gegaan maar door veel ongepland werk wat niks met modelbouw van doen had ben ik niet zover gekomen als ik het gewild.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #740 Gepost op: 26 Mei 2021, 12:08:52 »

Natuurlijk trok die bodemplaat van piepschuim steeds krom en was niet meer recht te krijgen en brak uiteindelijk in stukken. Volgens mij had ik dat al vaker zonder succes geprobeerd maar ik pak en probeer eerst wat ik vinden kan.

Toen bleek er naast de koelkast toch nog een plank van de perfecte breedte te staan waar ik 3 bodemplaten van kon zagen, dat had ik eerder moeten zien dat had veel werk gescheeld.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #741 Gepost op: 26 Mei 2021, 21:16:01 »

Vandaag schiet het wel lekker op. Ik heb 4 nieuwe bodems voor gebouwen gemaakt waarvan 2 voor dit en de goederenloods is in aanbouw en ik heb wat overkappingen voor de laaddocks gemaakt.
















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #742 Gepost op: 27 Mei 2021, 15:17:26 »

De goederenloods is echt een gebouw waar ik blij van word en die eigenlijk veel simpeler is als je zou denken.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #743 Gepost op: 29 Mei 2021, 13:46:23 »

Vannacht heb ik de gebouwen een 1e of 2e laag primer gegeven. Daardoor werd het wat laat maar nu kan ik zo met drybrushen ze op kleur gaan brengen. Dat proces heb ik volgens mij bij baksteen nog niet in detail vast gelegd dus eens proberen er aan te denken dat zo wel te doen.










Nu had ik net nog bijna een paar honderd tot paar duizend bijen binnen zitten maar ik kon net op tijd het raam dicht trekken. Het klonk als een kruising tussen een schuurmachine en een klein vliegtuig tot ik in eens overal bijna zag. Shocked De zwerm vloog gelukkig verder en het is weer rustig hier.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #744 Gepost op: 29 Mei 2021, 15:38:25 »

Ik heb eerst een overbrush met oriëntrood gedaan.


Dan een overbrush met roest wat ik niet heb gefotografeerd en daarna 1,5 keer met geel.




Daarna nog weer een lichte overbrush met oriëntrood.




De bodemplaat heeft nu 2 lagen primer en krijgt dus een wat andere kleur als de muren van de gebouwen.


De volgende stap is washes, daarmee moet ik ook kiezen hoe nieuw of oud of vuil de stenen vlakken moeten worden. Gezien het tijdperk van de baan van peter mag het voegwerk vrij donker en vuil zijn maar ook niet te.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #745 Gepost op: 29 Mei 2021, 19:07:23 »

Washes zitten er op en alles wat gelig grijs moest worden heeft z'n basis kleur.




Nu moet ik alles wat groen moet worden schilderen en daar zitten veel kleine details bij die ik niet allemaal in een keer kan doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #746 Gepost op: 1 Juni 2021, 00:52:16 »

Gister avond ben ik begonnen met 2 halve hondenkop bakken en deze heb ik eind van de middag buiten in model gevijld en geschuurd. Inmiddels zit er 1,5 laag primer op.




1 van deze 2 heeft een wat schuin geplaatst draaistel voor het diorama Unter Arnsberger Viadukt.

Ik heb veel schilderwerk gedaan en de industrie gebouwen, goederenloods en tankplaat zijn nu af. De industrie gebouwen moeten nu op de bodem worden geplaatst maar daar moet nog het nodige aan gebeuren.




















Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #747 Gepost op: 2 Juni 2021, 00:27:38 »

Vandaag heb ik de koppelingen gemaakt en de verdere basis kleuren er op geschilderd.




Vandaag heb ik het fabriekscomplex op de bodem gelijmd, muren erbij gemaakt en het nodige geschilderd en verouderd. Het complex heeft nu alleen nog een kleine poort voor werknemers nodig.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #748 Gepost op: 2 Juni 2021, 20:55:25 »

Het printen van de wanden voor de hondenkoppen ging een paar keer mis. Ik kreeg rare geel/groene lijnen in de print. Er zit nog zat inkt in de cardrides maar schoonmaken hielp niet. Nadat ik hem door een nieuwe had vervangen kreeg ik wel acceptabele prints.



De hondenkoppen zijn af, nu moet ik de sneltram nog opknappen maar dat kan later in de week.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3569



« Antwoord #749 Gepost op: 4 Juni 2021, 00:57:37 »

Al een tijd zit ik hier met ruimte gebrek, ik heb steeds meer modelbouw materialen op tafel staan omdat de ladenkastjes vol zitten. Als 1e deel oplossing heb ik net een potten rek( een soort XXL kruiden rek) uit zitten meten. De bedoeling is dat op korte termijn( als de diorama's die af moeten af zijn) te bouwen zodat ik daar de potten en bakjes met landschapsmaterialen op kwijt kan. De ruimte die daarmee vrij komt in de lades kan ik dan weer voor verf gebruiken. Ik maak daarmee dan ook gelijk een goed bereikbare opbergruimte voor foamboard. Welk hout ik ga gebruiken moet ik nog bekijken, als het moet staat hier in ieder geval MDF zat om 3 van die dingen te maken maar in de schuur heb ik volgens mij nog multiplex wat niet voor diorama's geschikt is maar wel hiervoor.

Verder heb ik in kasten hier nog opbergdozen staan waarvan ik niet of nauwelijks weet wat er in zit. Dat zou in theorie dus weg moeten kunnen en dan zien dat ik die ruimte die daarmee vrij komt ook efficiënter kan benutten. Het nadeel van die ruimte is wel dat dat verder als 1,5m van mijn werkplek is. Alles wat ik snel/veel nodig heb heb ik het liefst binnen arm lengte staan.

Ook heb ik nog een kastje vol modelbouw materialen die oorspronkelijk als vitrinekast is gedacht. Die wil ik ook graag weer vrij hebben zodat daar 2 diorama's in kunnen.

Ik moet een goed plan van aanpak maken en zien hoe ik ook dit snel en efficiënt voor elkaar krijg.

Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: