Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876861 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #750 Gepost op: 4 Juni 2021, 23:42:30 »

Ik heb vannacht en vandaag 3 kast delen leeg getrokken en veel weggegooid. Ik ben begonnen dingen her in te richten met o.a. 2 nieuwe schappen. Ik ben daarna gelijk begonnen met het rek voor 250ml potten met hoofdzakelijk landschapsmaterialen. Dat kon grotendeels uit de zelfde plaat MDF als de schappen. Morgen moet ik nog gaten boren om het rek op te kunnen hangen en kan ik weer met vele spullen gaan schuiven.

Ik heb ook 1 schap specifiek voor flesjes met (verdunde )lijm en verf gemaakt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #751 Gepost op: 5 Juni 2021, 14:52:21 »

Het rek is af, hangt aan een vitrinekast en is ingericht. Nu kom ik nog ruimte te kort voor kleine potjes met strooisels in die wil ik ook dichtbij hebben maar niet tussen de verf. Ik had nog een cd kastje en deze past mooi tussen 2 kasten. Ik kan daarmee maar de helft van de diepte benutten maar het is een klote plek om bij te komen en iets vast te moeten schroeven dus dat maakt dit een goede optie wat veel werk scheeld. Ik heb wel voor het opbergen van foamboard nog een tijdschriftenbak van IKEA nodig dus in m'n netwerk ff een mailtje rond gestuurd of iemand nog wat heeft en kwijt wil( terwijl ik dit typ krijg ik er per app 2 toegezegd).








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #752 Gepost op: 5 Juni 2021, 23:51:03 »

Ik heb nog steeds de hut op de kop staan en ben nu weer andere kasten aan het ompakken. Daarbij kwamen de nodige potten verf te voorschijn waarvan ik niet helemaal meer wist dat ik ze had. Ze stonden daar namelijk deels al 4,5 jaar zonder gebruikt/open te zijn. Toen heb ik gelijk maar potjes verf voor Bjorn gevuld net zo lang tot de potjes op waren. Het zijn er bijna 35 geworden.




Ik wil inmiddels ook een ladekast naast me herindelen dus ik moet denk ik de komende dagen wat kratten neerzetten om alles in te doen wat uit lades moet maar nog geen nieuwe plek heeft. Verder blijf ik ook kijken wat weg kan en ik heb al het nodige weggegooid.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #753 Gepost op: 10 Juni 2021, 00:04:47 »

Het verf koffer voor Bjorn is ook af, ik heb klittenband op het koffer gelijmd waarmee je er een tas aan kan hangen om dingen in mee te nemen die niet in het koffer passen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #754 Gepost op: 14 Juni 2021, 19:11:23 »

Vandaag even tijd gemaakt om mijn basis kleuren verf na te lopen en daar zoveel mogelijk de passende RAL kleuren bij te zoeken. Dat is redelijk gelukt, daarmee worden diverse gamma kleuren die ik nieuw moest kiezen omdat de oude niet meer te mengen waren alweer uitgefaseerd. Uiteraard maak ik de voorraad die ik heb eerst op en bij sommige kleuren zal het wel een aantal jaar duren voor ik aan de RAL versie toe ben.


Ik moest ook nodig diverse kleuren verf aanvullen en andere nieuwe kleuren in potten doen dus dat heb ik nu ook gedaan.




Daarbij bleek dat vooral mijn dennen groen behoorlijk afwijkt van de prei die ik er bij de gamma blind als vervanging voor moest zoeken.

Daarom heb ik dus in 2 RAL kleurenwaaiers geïnvesteerd en bij RAL kom ik dan uit op Türkisgrün RAL 6016. Met wat ik heb ga ik de passende kleur mengen maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig en ik moet zoeken waar ik het mee moet mengen om tot de gewenste kleur te komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #755 Gepost op: 16 Juni 2021, 21:10:53 »

Ik heb net even van 2 bezemstelen en een lat een hoedenrek gemaakt. Dat was met 19 petten en hoeden hard nodig.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #756 Gepost op: 23 Juni 2021, 23:58:05 »

Voor ik de ruit ging snijden voor de nieuwe kast waar Scherfede Hbf in komt te staan heb ik eerst een strook afgesneden voor een andere kast die al een jaar of 3 a 4 terug vitrinekast zou worden. Morgen krijg ik als het goed is een profiel dat ik als rails voor de ruit kan gebruiken.




Als de kast klaar is hoop ik ook snel aan het eerste diorama voor er in te beginnen maar dan moeten wel eerst wat andere dingen af zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #757 Gepost op: 30 Juni 2021, 21:19:42 »

Voor het weekend ben ik de nieuwe diorama vitrinekast groen gaan schilderen. De foamboard platen die er als voet onder moesten zitten bleek ik aan de bovenkant er op gelijmd te hebben. Of ik de schapdragers om kan draaien om dat op te lossen moet ik nog bekijken.


Vandaag heb ik de nodige printplaten van onder andere een oude radio leeg getrokken. Dat met de soldeerbout doen was niet zo'n succes maar gelukkig is het gasfornuis er nog. Ik heb nu nog wat printplaten klaar liggen om leeg te maken, maar dan moet het wel droog zijn zodat de ramen open kunnen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #758 Gepost op: 12 Juli 2021, 01:13:16 »

Nadat ik rond 22.30u thuis kwam vanavond heb ik het schilderen van een aantal bussen na heel lange tijd weer eens opgepakt. Ik heb dit nu eens grotendeels met een penseel gedaan en dat lukte verbazend goed en ik ben veel verder gekomen als gedacht. Alle ramen zitten er nu op de rest van de details komen morgen.


Ik heb ook nog 6 andere bussen liggen maar dat zijn andere types, ze krijgen een andere huisstijl en hebben alleen nog hun grond laag dus dat is iets voor later.

Verder wil ik weer eens een lading goederenwagens maken en dan specifiek 2 modellen silowagens 1 voor graan en 1 voor cement. Wanneer dat gaat komen weet ik nog niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #759 Gepost op: 12 Juli 2021, 19:52:25 »

Wat ik vannacht niet geschreven heb is dat het schilderen van deze bussen vooral een jaar of 3 stil lag omdat het door m'n tremor niet meer ging. M'n handen zijn de laatste tijd vrij rustig waardoor ik het aandurfde dit weer op te pakken en eens te kijken hoe het gaat. Het schilderen van ramen, lampen en nummerborden ging beter als verwacht. Het tekenen van de vele potloodlijntjes was wel echt nog een aanslag op m'n lichaam maar dat ging redelijk en dat zou ik meer kunnen verdelen om die belasting te spreiden. Het schilderen van bussen is dus mits met mate weer te doen en ik zal dit zeker uitsluitend voor mezelf moeten doen.

De 6 bussen zijn nu af:












Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #760 Gepost op: 14 Juli 2021, 00:22:47 »

Ik heb vandaag 2 staven hout in stukken voor graanwagens gezaagd. Totaal 8 lange en 11 korte waarvan ik nog 8 korte in model moet schuren. De lange zijn 18mm dik maar de korte zijn van 15mm beuken en dat bevalt me niet helemaal. Ik overweeg nu er een laag behang overheen te lijmen om tot wat extra dikte te komen.




Ik wil ook cementwagens maken maar ook dat met 15mm beuken doen zie ik niet zo zitten dus ik denk dat ik een staaf hout van 18mm dik koop alleen is die van wel 270cm lang. Ik merkte ook dat de beuken staaf m'n schuurbandjes heel snel oprookt de donkerdere staaf deed dat wat minder alleen wat dat voor een soort hout is weet ik niet.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 14 Juli 2021, 00:32:14 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #761 Gepost op: 14 Juli 2021, 23:24:20 »

Ik heb vandaag de laatste silo's voor de graanwagens in model geschuurd en daarna de korte smalle met een vel behang omwikkeld zodat ze nu een goede dikte hebben.


Voor de 8 lange ben ik met de onderstellen begonnen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #762 Gepost op: 15 Juli 2021, 22:15:46 »

De eerste lichting graanwagens is op 1 na klaar om gespoten te worden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #763 Gepost op: 17 Juli 2021, 00:56:59 »

Vandaag heb ik het nodige hout gekocht voor meer silo of ketelwagens. Verder kwam ik bij een kringloop geschikte ronde kralen tegen voor silowagens met bolvormige silo's.

Het blijken er 37 te zijn, dus voor 9 4assers met 4 bollen of 18 2assers met 2 bollen.

Tussendoor heb ik ook verder kunnen werken aan de onderstellen voor de 2e serie graanwagens.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #764 Gepost op: 18 Juli 2021, 00:07:37 »

Stevig door gewerkt vandaag en het spuiten van de wagens en huishoudelijke taken strak achter elkaar aan afgewisseld. De basis verf zit er op, nu aflakken, verouderen en logo's er op.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: