Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876801 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #780 Gepost op: 3 Augustus 2021, 13:57:46 »

Ik heb net bij de laatste wagens de onderstellen zwart geschilderd. Nu kan ik als ik tijd heb verder met het aflakken en verouderen van de wagens.






Oohja een deel van de 2assers moet nog een oranje band krijgen zoals een ZementCargo wagens op diorama "Neu Beckum ZC Aw". Ik geen foto's hiervan op de forums waar ik nu actief ben te hebben staan dus ik zal eens kijken of ik dat als nog kan posten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #781 Gepost op: 4 Augustus 2021, 00:42:27 »

Ik heb vanavond bij 16 2 en 4 4assers het onderstel kunnen aflakken.






Ik zat net even met de vraag hoeveel 2assers ik van een oranje band zou voorzien. Gelukkig kreeg ik Bjorn nog te pakken, die wilde net naar bed gaan. Hem even mijn vraag voorgelegd en hij schudde zoals altijd het antwoord zo uit z'n mouw; "12 in de ZC kleuren, een paar KVG en een paar VTG¨. Dat ga ik dus doen, altijd fijn dat soort vrienden te hebben want het scheelt mij veel denk werk.

Morgen weer verder, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #782 Gepost op: 5 Augustus 2021, 12:01:55 »

Gister heb ik de 12 2assers hun eerste 2 lagen oranje gegeven en daar moet minimaal nog een 3e laag overheen.


Daarna heb ik de bovenkant van de onderstellen wat verdund zwart geschilderd. Op de balkons heb ik dat met een wash gedaan, voor de grotere vlakken heb ik normale verf gepakt die door het vocht in het penseel als nog verdund. De op geplakte schijfjes papier op de bollen ketels zaten niet lekker en eentje liet los dus ik heb die wagens met dunne tacky glue moeten aflakken waardoor ze nu glimmen. Dat betekend meer verouder werk om die glans weg te werken.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #783 Gepost op: 6 Augustus 2021, 00:34:35 »

Het verouderen is zover af, hier en daar moeten wel de washes nog drogen.




Morgen met de opschriften aan de gang en daarna even 5 andere wagens opknappen en schilderen want die lagen in de weg in de voorraadkast( en ja die is vol).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #784 Gepost op: 7 Augustus 2021, 01:07:28 »

Bijna klaar( de eerste 2 types dan).

Hier moeten nog wat bordjes op.








Hier moet ik stukjes van snijden voor onder de assen om ze in het spoor te houden. Dat ga ik alleen doen bij de wagens die als trein in de vitrinekast komen. De overige wagens doe ik niet zodat ik die op een diorama nog op straatspoor kan plaatsen.


Alles bij elkaar.

De 3e serie die ik ga maken maar ik met oranje ketels en grote ZementCargo logo's er op.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #785 Gepost op: 8 Augustus 2021, 18:08:03 »

Ik heb de wagens nu af en heb er nu een trein mee in de vitrinekast boven m'n bed staan.






Daarvoor ik eerst de helft van de 2 series wagens gebruikt. Daarbij hield ik nog maar ruimte voor 1 extra 4asser over. Om dan nog 11 andere cementwagens te gaan bouwen lijkt mij niet helemaal zinvol. Materiaal zat maar ik kan de tijd en ruimte nuttiger besteden. De onderstellen zijn wel al grotendeels gebouwd dus die wil ik nu voor iets gebruiken wat nuttiger is.

Wat dat is is nog even zoeken; staalwagens zijn te kort, rond de 12m en mijn onderstellen ruim 14m. Eanos'en zou kunnen dat scheeld maar 1mm in model. Verder is Taems890 en wat ketelwagens een optie. Ik ga nog even verder kijken wat ik er van kan maken maar wat meer variatie aan ketelwagens zou niet heel verkeerd zijn zag ik in mijn vitrinekasten.

Verder liggen hier nog 3 Fals'en en 2 Eanos'en die opgeknapt moeten worden en eerst aan de beurd zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #786 Gepost op: 8 Augustus 2021, 23:39:55 »

Ik heb bij de Fals'en en de Eanos'en de draaistellen er weer onder gelijmd, bij de Fals'en met smeltlijm en bij de Eanos'en met secondelijm. Daarna heb ik van marklin C-rail schroefjes nieuwe rechthoekige buffers gemaakt en deze met secondelijm vast gelijmd en openingen met secondelijm en meel gevuld.





Daarna heb ik de 11 onderstellen van buffers voorzien, dit gaan 2 soorten rongenwagens word Rmms664 zonder zijwanden en Remms665 met zijwanden. Wat belading betreft wil ik richting staal producten( brammen, staven en evt. platen want walsprofielen word te duur) en als ik wat overhoud nog wat ladingen hout voor bij 2 andere rongenwagens die ik al heb.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #787 Gepost op: 9 Augustus 2021, 13:37:20 »

Dat zijn al ferm gevulde vitrines die je daar hebt, knap werk!
Eric
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #788 Gepost op: 10 Augustus 2021, 00:19:56 »

Dankje Eric, de grote kast staat nog voller, als je daar nog nieuwe foto's van wil zien laat het weten dan maak ik die.

Na een hele dienst met een vriendin in de bus mee vandaag ben ik rond 22.00u met de rongenwagens verder gegaan. Voor ik wegging tussen de middag had ik alvast veel nietjes van de blokjes los gemaakt. Nu knip ik er steeds 1 pootje af waarna ik ze aan de wagens kan lijmen met secondelijm en meel.







Ik heb er nu 3 gedaan en ik denk dat ik er nog 2 doe en het dan voor gezien houd voor vandaag.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #789 Gepost op: 10 Augustus 2021, 11:08:13 »

Ik geloof jou wel op jou woord hoor en kan het me lijfelijk voorstellen. Grin
Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #790 Gepost op: 11 Augustus 2021, 00:19:50 »

Alle wagens hebben nu hun rongen, 12 per wagen dus dat keer 11 is 132 rongen.


Nu de wanden nog, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #791 Gepost op: 12 Augustus 2021, 13:28:33 »

Gister heb ik de wanden van de rongenwagens gemaakt en ze grotendeels in het donker buiten gespoten. Daarna ben ik met lading begonnen, ik kwam foto's tegen van aluminium brammen. Dat vind ik ook wel mooi en ook die treinen rijden op vrij veel hoofdlijnen in NRW dus ben ik eerst maar daar mee begonnen. Daarvoor lijm ik meerdere lagen bierviltjes op elkaar die ik daarna nog tot een glad blok moet schuren.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #792 Gepost op: 12 Augustus 2021, 23:30:19 »

Sinds gister zit ik een golf van veel vast zittende spieren met de bij behorende hoofd, nek, schouder en rug pijn waar pijnstillers alleen nauwelijks tegen helpen en ook de oefeningen die ik van de fysio lang niet altijd helpen of mogelijk zijn. Aangezien soms vele beperkte arm en schouder bewegingen helpen bij het loskrijgen van de spieren ben ik vanmiddag die blokjes van bierviltjes maar gaan schuren. Die beweging ging moeizaam en zeer gespannen maar hielp langzaam aan wel om van de pijn af te komen. 10 van die blokjes heb ik geschuurd en daarna ben ik gestopt. De rest bewaar ik voor morgen omdat ik verwacht dat het morgen wel weer zo'n "feest" zal zijn( is meestal 3 a 4 dagen achter elkaar) en dan kan ik morgen weer wat schuurwerk doen.

Rechts is geschuurd en links moet nog.


Dit worden stalen brammen van de restanten die ik van de aluminium brammen overhield.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #793 Gepost op: 14 Augustus 2021, 00:39:18 »

Vanmiddag heb ik nog wat schuurwerk gedaan, vooral om m'n rug en schouders los te krijgen. De rest van de dag ben ik aan het schilderen en verouderen geweest. De buffers en draaistellen moeten nog maar verder zijn ze klaar. Logo's en lading moet ook nog.



Ik heb vooraf eerst heel veel foto's van internet getrokken als voorbeeld.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #794 Gepost op: 14 Augustus 2021, 23:29:08 »

Vanmiddag ben ik nog bij de n-spoorstore geweest en heb daar het nodige meegenomen. Net bij het uitpakken foto's gemaakt maar de helft van de foto's die ik gemaakt dacht te hebben staan niet op de camera. Wel op m'n telefoon maar foto's van telefoon naar pc zetten lukt me nog niet. Dus dan doen we het maar met de foto's die er wel zijn, geen zin alles weer voor de dag te halen.

Naar het linkse boek was ik al een hele tijd opzoek en nu had ik hem nog bijna voor de 2e keer over het hoofd gezien.




Locs heb ik nog veel meer want daar ging ik voor maar mijn voorraad is nu nog niet verzadigd. Op m'n lijstje staan nu nog 1 a 2 eurosprinters, 1 tot 3 LVT's/Br772, 4 a 5 V60's, een FS draaistroom 5asser, enkele E91's.

Daarna heb ik de 5 wagens nog van lading voorzien, de "kolen" is grijze ijzererts met verdunde zwarte verf. Aan grijze ijzererts kan je komen als je iemand kent die er mee werkt. Dat van mij heb ik gekregen van een vriend die na het lossen van een lading van dat spul z'n schip moest uitvegen en bedacht dat voor mij in een pot te doen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: